Publicerat Mars 9, 201214 yr Tankarna har nu snurrat runt ett tag kring ämnet iPad och om jag bör köpa en dylik tingest eller inte... Jag har redan en iPhone 4, så nu är det ju egentligen bara en Mac och en iPad som saknas innan jag blivit helt hjärntvättad av appletalibanerna. Kom med lite orsaker som gör det svårare för mig att INTE köpa mig en iPad i slutet av den här månaden, det finns ju faktiskt bättre lämpade hål att fylla i ekonomin, men då måste man ju vara rationell också... Jag har en känsla över hur det här kommer att gå. Helvete.
Publicerat Mars 9, 201214 yr tycker du ska bli en applefjolla som alla andra, snart så börjar du dricka latte också antagligen ur en fjollig plastmugg och du kommer sälja dina vapen och ist för att jaga så kommer du sitta på utecafé och suga på en svindyr latte och knapra på en torr och lika svindyr bulle till slut så kommer du klä dej i klänning och då är förvandlingen till applefjolla klar
Publicerat Mars 10, 201214 yr Kände väldigt länge att en iPad var överflödig och att det va bättre att skaffa en riktig laptop men sedan på någon jävla vänster blev jag övertalad dels av mina polare och dels av chefen att skaffa en och jag kan säga nu att jag är tvär nöjd, perfekt som ett extra tillägg i vardagen.
Publicerat Mars 10, 201214 yr Då är väl jag en jättebög då.....det finns nog inget som jag använt så mycket som paddan. Liten, smidig, tyst och och bra funktioner. Har ofta med den, utomlands, till fjällen, sommarstugan. Läser mailen, surfar på jaktsidan, gör bankaffärer. Ibland är ju IP för liten och då är det paddan som gäller. I början, har version 1, var avsaknaden av Flash ett problem, men inte längre. De flesta har ju Html5 så Mr Jobs hade rätt på den punkten med. iPad 3 verkar helt grym och efter att ha provat en annan platta så finns inget att tveka på. Samsung känns som en billig Chinastudsare i jämförelse. Jag använder min stationära dator väldigt lite nu! Har du kulorna - Köp!
Publicerat Mars 10, 201214 yr Du kan inte hantera dina Garmin kartor i din IPAD. Flash fungerar ju fortfarande inte! Annars e den grym med imponerande batteritid och användarvänlig. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 10, 201214 yr tja! ju mer elektronisk skit man har desto mer besviken blir man när det går sönder. o det gör det.
Publicerat Mars 10, 201214 yr Författare Så den generella uppfattningen lyder; köp dig en padda! Fan, nu skjuter jag ju bokstavligt upp inköpet av en handladdningsutrustning någon månad... Jag får fundera på saken.
Publicerat Mars 10, 201214 yr Så den generella uppfattningen lyder; köp dig en padda! Fan, nu skjuter jag ju bokstavligt upp inköpet av en handladdningsutrustning någon månad... Jag får fundera på saken. Köpte du inte en bärbar dator nyss, och det må väl räcka tills den havererar innan du köper dig en padda och då har väl priset på paddan sjunkit lite.
Publicerat Mars 10, 201214 yr Tycker du ska köpa en MacBook Pro istället, Iphonen får agera padda ett tag till (tills du sparat ihop till en padda igen;)) Mvh Cris
Publicerat Mars 10, 201214 yr Författare Tycker du ska köpa en MacBook Pro istället, Iphonen får agera padda ett tag till (tills du sparat ihop till en padda igen;)) Mvh Cris Synd att dom är så jävla dyr bara, en padda och en iPhone kan man ju köpa iaf...
Publicerat Mars 11, 201214 yr Nu kommer ju iPad 3, det borde innebära att det kommer ut en del paddor på Blocket eftersom många vill byta upp sig... Om du inte måste ha senaste versionen kan du nog komma undan rätt billigt (för det låter inte direkt som att du har blivit övertalad att inte skaffa en )
Publicerat Mars 11, 201214 yr Författare Att köpa begagnade teknikprylar är inte riktigt min grej, däremot begagnade gevär, bilar, kikarsikten osv. osv. gör jag gärna, men någonstans där går gränsen... Vi får väl se hur/vad jag gör.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Jag har både en iPad 2 och en Samsung Galaxy Tab 8,9" (Android) då jag pysslar en del med apputveckling. Använder nästan aldrig iPaden sen jag skaffade Android-paden som jag anser är överlägsen på nästan alla punkter. Det som är iPads styrka är att browsern är riktigt riktigt snabb, men annars är iPad tyngre (mycket), tjockare, svårare att hålla och har ett operativsystem som är onödigt svårjobbat (saker som att man måste in under Settings för att slå av och på WLAN osv). Till iPad finns också en del grymma spel som Football Manager Handheld, Sid Meier's Pirates! och Cvivlization Revolution. Är väl såklart en smaksak också, men för mig framstår iPad som föråldrad jämfört med Galaxy Tab:en. Dock kanske det är smidigt med en iPad om du redan har en iPhone, tänker på iTunes osv.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Men herrejävlar! Finns ju HUR MYCKET jakt prylar som helst att köpa istället för nåt elektroniskt jävla skit! Inte minst ammo!! Köp en bössa för fan!
Publicerat Mars 11, 201214 yr Eller lägg det på huset/lägenheten. Honor har en förmåga att dras till fint o prydligt.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Författare Jag har både en iPad 2 och en Samsung Galaxy Tab 8,9" (Android) då jag pysslar en del med apputveckling. Använder nästan aldrig iPaden sen jag skaffade Android-paden som jag anser är överlägsen på nästan alla punkter.Det som är iPads styrka är att browsern är riktigt riktigt snabb, men annars är iPad tyngre (mycket), tjockare, svårare att hålla och har ett operativsystem som är onödigt svårjobbat (saker som att man måste in under Settings för att slå av och på WLAN osv). Till iPad finns också en del grymma spel som Football Manager Handheld, Sid Meier's Pirates! och Cvivlization Revolution. Är väl såklart en smaksak också, men för mig framstår iPad som föråldrad jämfört med Galaxy Tab:en. Dock kanske det är smidigt med en iPad om du redan har en iPhone, tänker på iTunes osv. Jo, det är just smidig- och användarvänligheten som jag tycker är attraktiv hos appleprylar, men inte minst märket... Sedan så är det ju ett plus att man skaffar ännu en applepryl om man redan har en. Med just iTunes, iCloud osv. osv. Angående jaktsakerna så köper man (iaf jag) bara teknikprylar innan/vid våren, resterande delen av året tillägnas just jakt- och fiskeprylarna. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Mars 11, 201214 yr Författare Eller lägg det på huset/lägenheten. Honor har en förmåga att dras till fint o prydligt. Önskar inte stadigt kilande hos honorna, de är ju bara trevliga att vara med ett tag... Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Mars 11, 201214 yr köp en handladdningsutrusting istället, den håller 40 år längre än en ipad, du tröttnar inte på den efter ett halvår, den sparar pengar åt dig, och du får en hobby i hobbyn
Publicerat Mars 11, 201214 yr köp en handladdningsutrusting istället, den håller 40 år längre än en ipad, du tröttnar inte på den efter ett halvår, den sparar pengar åt dig, och du får en hobby i hobbyn ...och sedan blir det mycket krut, kulor och tändhattar också.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Nakdelen är då du väl skaffat en, är att varje halvår får du köpa en ny då den "gammla" inte är lika modern som den nya som kommit ut.... Jag köpte en Hund istället:-)
Publicerat Mars 11, 201214 yr ...och sedan blir det mycket krut, kulor och tändhattar också. jo men det är ju en rörlig kostnad
Publicerat Mars 11, 201214 yr jo men det är ju en rörlig kostnad Det beror ju mycket på vilken Ipad han hade tänkt sig. Ja visst är det, men det kanske blir kvar lite efter köp av laddutrustning så då kan det gå till krut, kulor o tändhattar.