Publicerat Mars 30, 201214 yr Hund attackerade matte på fjället "Hunden bet av okänd anledning sin matte när de var ute på en skidtur. Fjällräddningen fick på fredagen undsätta kvinnan mellan Ramundberget och Bruksvallarna i Härjedalsfjällen. Kvinnans båda armar var så kraftigt angripna att hon fick föras med ambulans till sjukhus, skriver Länstidningen på nätet." Nån som vet nåt mer ? MVH: Tjäder
Publicerat Mars 30, 201214 yr Hade hunden gjort illa sig eller åkte hon på den? Låter märkligt... Nu blev jag intresserad för det verkar vara ett mycket märkligt beteende
Publicerat Mars 31, 201214 yr Författare Är det ingen från Härjedalen med omnejd på denna sida ? Händelsen är ovanlig (att husse/matte attackeras) därav mitt intresse i vad som hände, vilken ras det var mm mm. MVH: Tjäder
Publicerat Mars 31, 201214 yr Låter som hunden varit skadad eller att den suttit i ett trängt läge. Dock låter det mystiskt när det är ute i öppna marker. Det kan ju även vara en ras tex kaukasisk ovtjarka som orsakat detta, de hundarna kan slakta allt i sin väg för att man säger åt dem. Har själv levt med en ovtjarka och det är en mycket självständig hund utan rädslor som fattar egna beslut. Men nog spekulerat, finns det inga rapporter från tex polis som går ut till tidningarna eller är det för tidigt för det?
Publicerat April 1, 201214 yr Ja, min mamma hade henne som patient. Hon hade frågat lite försiktigt om vad som hänt men inte fått reda på så mycket.. Hon mådde rätt bra och skulle väl bli hemskickad lät det som. Det var tydligen en schäfer iaf.
Publicerat April 1, 201214 yr Författare Hejsan ! Ok tack för din information. Var "rädd" att det var en stående fågelhund inblandad iom fjällen skidor, tyckte att det var osannorlikt att så skulle va fallet. Låter bra att kvinnan ska få åka hem från sin sjukhusvistelse. Tack än en gång för din information. MVH: Tjäder
Publicerat April 1, 201214 yr Ja, min mamma hade henne som patient. Hon hade frågat lite försiktigt om vad som hänt men inte fått reda på så mycket.. Hon mådde rätt bra och skulle väl bli hemskickad lät det som. Det var tydligen en schäfer iaf. Det är bra med information men var VÄLDIGT försiktig med att föra vidare information! Sjukhuspersonal har tystnadsplikt och får inte lämna vidare information om patienter. Bara ett råd i all välmening!