Publicerat April 10, 201214 yr Är hon på tjocken eller är hon bara fet som husse... Ska ju normalt vara en ordentlig båge från bröstet upp mot ljumskarna, den finns inte längre. Är väl en 30 dar sen parning nu. Jag är rätt säker på att det finns nått annat än fett i den buken...
Publicerat April 10, 201214 yr Vi "kostade" på oss 650 riksdaler och ultraljudade, blev bingo och livet kunde planeras efter detta.
Publicerat April 10, 201214 yr Dras väl på husse" = lönnfet med stora uthängande öron :lol: Nä ser ut o vara nåt på gång där! ulltraljud kan som sagt vara värt att kosta på så att du vet vad som komma skall
Publicerat April 10, 201214 yr Författare Nä inte är jag i behov av att veta till hundraprocent så nått ultraljud har ja ginte behov av. Fadern är gråhund så det ska väl förhoppningsvis bli gråplottar...
Publicerat April 10, 201214 yr Fadern är gråhund så det ska väl förhoppningsvis bli gråplottar... Åh nej! Det där blir inget annat än "tjoande fotpallar".
Publicerat April 10, 201214 yr Svårt att säga då man aldrig sett hunden. Tycker dock att spenarna ser lite väl stora ut för att inte vara dräktig. Dom är kanske så alltid ?
Publicerat April 10, 201214 yr Så där som dom ut på min setter när hon är skendräktig, och det blir hon alltid efter det att hon har löpt. Ca. 1 mån efter löpet.
Publicerat April 10, 201214 yr Efter bara 30 dagar efter parning är det svårt att se något! Du får allt vänta ytterligare några veckor innan du märker något. Jag beskyllde min kompis för lösa skott, från hans hantax för en del år sedan, men det fick jag äta upp.. Det var inte förrän de två sista veckorna jag märkte att skottet hade tagit! Tänk bara på att din tik är inne på halva "dräktighetstiden"!
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Hon har väl ökat en 5-6 cm runt mindjan. Hittar ingen bra bild på "före" men här en från i sommras, oxå lågsäsong.
Publicerat April 11, 201214 yr Om det nu är valpar där i, ska du ha någon själv? Är det många som är intresserade av denna "tjyvparning".
Publicerat April 11, 201214 yr Författare Om det nu är valpar där i, ska du ha någon själv? Är det många som är intresserade av denna "tjyvparning". År väl inte direkt orolig för att jag inte skulle bli av med ev valpar..
Publicerat April 14, 201214 yr Författare Jag är nu fullkomligt säker på att tiken är dräktig och fan vet om det inte blir många små... Hon har ökat 12cm i midjan sista tiden... Ständigt hungrig... fast det är ju inget ovanligt...
Publicerat April 14, 201214 yr Sluta att utfodra henne så mycket... Det är fortfarande lite väl tidigt att säga om hon är dräktig, men det ser bra ut än så länge.
Publicerat April 14, 201214 yr Författare Grejen är den att hon får precis så mycket foder hon alltid fått under lågsäsong. Jag vågar lova en slant på att hon har ett gäng valpar i buken. Haft lite kullar på andra hundar innan så jag tror mig nog känna igen tecknen. Skendräktiga hundar har jag oxå haft men inga med stenhårda ljuver, svullna vårtor eller där buklinjen sjunker ner och helt buktar neråt. Räknar givet inte själva ljuvren då. Och "muffens"... svullnad har inte gått ner som den brukar heller. Tro mig hon är på smällen rejält
Publicerat April 17, 201214 yr Hoppas att det blir några valpar låter ju som en riktigt intressant blandning
Publicerat April 30, 201214 yr Ser ju rätt så mogen ut. Jag gissar på 8 vad är det han kallar dom... jo just det, tjoande fotpallar
Publicerat Maj 1, 201214 yr Författare Trodde hon skulle få miss fall igår kväll när hon inte fick följa med husse som dragit på sig skinnbyxorna och plockat ihop eftersöksprylarna.