Publicerat April 17, 201214 yr Varför är sidan så trög? Har varit så för mig under några veckor nu samt att i reklamytan upptill visas bara "Webbsidan kan inte visas".
Publicerat April 17, 201214 yr Lokalt problem hos dig. Fråga din ISP om de nyligen har ändrat sin routing tabell? Kör ett svenskt speed test och se var du egentligen har i bandbredd. Jag sitter på glesbygdsbredband och det funkar fin-fint för mig!
Publicerat April 18, 201214 yr Författare Nä det är inte lokalt. Är lika trögt på jobbet som hemma och när jag bodde på hotell förra veckan. Det är ju reklambannern som är trög. När den väl är laddad fungerar det. Ska det vara något där eller bara stå websidan kan inte visas? Nu vet inte jag vad ISP står för men inget ska vara ändrat i vårt abonemang eller hos oss. Bandbredden är inget problem heller då allt annat fungerar som det ska. Endast jaktsnack som trögar.
Publicerat April 18, 201214 yr Sitter på Bredband2 30/30 hemma, AllTele 100/100 och Telia10/10 på jobbet och sidan funkar kanon snabbt på alla tre operatörerna så tror inte det liger på sidan som wizard sa!
Publicerat April 18, 201214 yr Nä det är inte lokalt. Är lika trögt på jobbet som hemma och när jag bodde på hotell förra veckan. Det är ju reklambannern som är trög. När den väl är laddad fungerar det. Ska det vara något där eller bara stå websidan kan inte visas? Nu vet inte jag vad ISP står för men inget ska vara ändrat i vårt abonemang eller hos oss. Bandbredden är inget problem heller då allt annat fungerar som det ska. Endast jaktsnack som trögar. Jo men de banners du visar i bilder får ju time_out och då kommer det givetvis att ta en massa tid! Får du alltid timeout? Tryck ctrl + r och se om inte det öäser problemet. Annars kanske du använder ett browserplugin som skall ta bort banners? Problemet är med andra ord ett lokalt fenomen på din dator och jag utgår från att det är en laptop som du har provat både hemma och på hotellet. Vilken browser är det du kör?
Publicerat April 18, 201214 yr Författare Svar ja, alltid timeout. Inga plugin och nu har jag provat tre olika laptops på jobbet och alla får timeout på bannern. En av de har aldrig varit inne på jaktsnack tidigare och jag har rensat cookies etc. Jag kör Explorer. Byta är inget alternativ.
Publicerat April 18, 201214 yr Ni kanske har en proxy som skriver om requesten? Jag testar alltid vår server med IE 7+, Firefox 6+ och Chrome. Opera funkar alltid så det behöver man faktiskt inte testa Problemet är lokalt. Jag vet inte hur er installation av IE ser ut och ni kan antingen ha en proxy som pajjar bannern eller en corporate OEM installation som ställer till det. Anti-virus är en annan sak som kan ställa till det och vilken av dessa vet jag ej. Det finns utvecklarplugins som kollar alla uppslag i en browser som kan ge dig mer info... Men, gör följande: Ladda jaktsidan.se/ipb Väj "show page source" eller vad det nu heter i IE. Kopiera allt detta och skicka det via PM till mig så skall jag kolla om sidan är omskriven av en proxy till dig eller vad det kan vara.
Publicerat April 18, 201214 yr Författare Tja Nu är det skickat. En fråga bara, där bannern inte visar något vettigt hos mig, ska det vara en länk till något där? Typ någon sida eller så.
Publicerat April 18, 201214 yr Felet hittat och det är lokalt hos dig. <strong>Javascript Disabled Detected</strong> <p>You currently have javascript disabled. Several functions may not work. Please re-enable javascript to access full functionality.</p> Ni har slagit av javascript som default i era datorer och det kan ställa till en hel del kan jag lova. Det är en vanlig reklambanner med bilder och länkar till olika företag som gör reklam här.
Publicerat April 18, 201214 yr Författare Tja Jag har provat att slå på allt som heter script i explorer nu och det hjälper inte. Ska man slå på det någon annanstans också? Java fungerar ju eftersom jag använder det i andra program och hemsidor. Kör script på java-appletar står ju i browsern som aktiverad och det har den gjort hela tiden så var är det avaktiverat någonstans då? Några tips?
Publicerat April 20, 201214 yr Författare Nu har jag fått besked från vår datakille och det var tydligen "DNSen på vår server som hade tagit semester". Vad faen det nu betyder men det fungerar iallafall nu. Tack å hej.
Publicerat April 20, 201214 yr Det betyder att uppslagen av domännamn till IP adress inte har fungerat. När man skriver www.vegan.nu i sin browser så frågar man en DNS (Domain Name Server) vad det betyder och så kollar DNS i sin databas vilket IP nummer som är registrerat på den domänen och skickar det tillbaka till din Browser. Din Browser får nu in 123.123.123.123 (påhittat, vem fan vill veta den IP adressen ) och kan nu kontakta datorn bakom den IP adressen. Detta exemplet är för IPv4 som nu försvinner och ersätts med IPv6 som klarar av betydligt fler adresser eftersom det är slut på IPv4 adresser sedan några månader tillbaka. Överkurs möjligen men så funkar det!