Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

JÄGAREXAMEN på SVT 2

Featured Replies

Publicerat

Detta börjar snart på SVT2 varför så tidigt på dan för.

Del 1 av 2. Vad krävs för att bli en bra jägare? Vi är bland annat med på "Eftersök med hund" och "Ripjakten som gick överstyr". Dessutom testas bössor med skogsbonden och före detta fotbollsproffset Klas Ingesson.

Textat sid. 299

Går att se det på URplay från kl 15.00

http://urplay.se/169331

Publicerat

Jag såg det i TV tablån...

Skall kolla vad det är men finner det mysko att de sänder det mitt på dagen?

Alla lattedrickande anti-allt-i-världen människor kanske är hos sin barrista och dricker morgonkaffe då... hehe...

Publicerat
  • Författare

Kan ju vara så ;) Nästa avsnitt visas den 27 april. Här står det lite mer om detta

http://www.jaktojaga...garexamen-pa-tv

Nästa avsnitt handlar om detta och det är kl14.30

Del 2 av 2. Vi testar bland annat hagel- och kulgevär samt skjuter på lerduvor och markmål. Och så följer vi med skogsbonden och före detta fotbollsproffset Klas Ingesson när han ska jaga vildsvin.

Publicerat

Kul! Roligt att se och informativt!

Publicerat

Mycket bra info! Kul och se Klas Ingesson också!

Publicerat

På Jaktfilm.se kan du se mer av den underbara Östgöten!

Publicerat

Vet är typ inne på omgång 2 att kolla igenom alla filmer :-)

Publicerat

Anledningen till att det sänds vid denna tiden, är kanske att det är en gammal repris? Sedan håller jag med om att jag inte direkt förstår syftet med att sända ett sånt här program vid den här tiden. Vad vill man uppnå med detta?

Värt att notera för en del, är att Riksjägarna visar att de gör mer än skriver om vargar, vilket många verkar glömma bort lätt.

Publicerat
  • Författare

Puffar för detta igen imorgon är det del två men får se det på svt play sen tror inte min nya chef låter mig sätta sig i butiken o se detta.

Publicerat

jag hittar inte åt avsnittet :(

någon som kan länka det?

MVH

Publicerat
  • Författare

jag hittar inte åt avsnittet :(

någon som kan länka det?

MVH

SVT har visst tagit bort det Skumt.

Publicerat

har det legat ute idag?

Publicerat
  • Författare

Verkar så för på SVTs sida tablå så stor det se programmet på uRplay när jag kollar länken så finns det inte tillgängligt längre.

Publicerat

Klart de inte kan visa ett program som innehåller vapen, jakt och utbildning inom detta!

Gratis tillgängligt på webben dessutom!!!!!!

Tro mig, de fick klagomål från en viss grupp och då blev de rädda på SVT och plockade bort det direkt... <_<

Publicerat

Konspirationsteoretiker som jag är så är jag inte förvånad... Public service har ju bland annat matat oss med mitt i naturen, myror i brallan osv, så man är ju inte förvånad att något jaktvänligt sänds när vanligt folk arbetar och plockas bort från play...

Publicerat

Var i helvete är samhället på väg?

Publicerat

Första avsnittet gick ju lätt och se på urpaly, så vi får väl maila till SVT och fråga vart del två tog vägen?!

Publicerat

vill verkligen se andra avsnittet!

Publicerat

Jag har mailat till kundtjanst@ur.se och beklagat mig att den inte finns tillgänglig på www.urplay.se och att man har svårt att se den på TV på dagarna när man jobbar.

Publicerat

Jag har mailat till kundtjanst@ur.se och beklagat mig att den inte finns tillgänglig på www.urplay.se och att man har svårt att se den på TV på dagarna när man jobbar.

Meddela gärna svaret :-)

Publicerat

Men vad irriterande.....har de plockat bort det med flit?

Publicerat

Vi får hålla till godo med dessa avsnitt i stället.... :)

http://svtplay.se/v/...3004,1,f,103006

Observera att de klippt bort de "otäcka" jaktscenerna som fanns i originalprogrammen.... det är uppenbart att SVTs gamla censurpolicy finns kvar i väggarna!

Publicerat
  • Författare

Har mailat UR nu med ett långt mail hoppas på ett svar snart.

Publicerat
  • Författare

Fick nyss ett svar av UR där stog det att dom ska lägga ut det senare i vår. Men inte när fick jag veta.

Publicerat

Visa krig och elände i närbild - det går bra, våldsfilmer med mer blod än i ett slakteri - det går bra, porr och förnedring - det går bra men jägarexamen och lite jaktbilder - det måste kraftigt censureras???

Landet Brunsås! :angry: