Publicerat April 26, 201214 yr Har fått ett bra erbjudande om ett Aimpoint funderar på ett Hunter men behöver jag ett kort låda eller lång låda till min Husqvarna 9,3x57. Lasse
Publicerat April 26, 201214 yr Då får det bli det. Lasse Det är säkert en smaksak, men tänk på att 34mm är lite större, kanske t.om lite bökigare än 30mm's varianten. Jag klämde på båda varianterna och föll för 30mm då båda var vettiga. Slutade iofs med att jag köpte ett 9000sc Tror inte du får tunnelseende i någon av dem...
Publicerat April 26, 201214 yr Jag köpte för inte så länge sedan ett H34L och det är verkligen riktigt trevligt! Försök att montera det så långt fram du kan när du monterar det och testa innan du klämmer fast det ordentligt. Jag monterade mitt som ett vanligt kikarsikte först men efter att jag hade snackat med en kille på Aimpoint så rekommenderade han mig att skjuta fram det och det blev stor skillnad! De extra 4mm gör stor skillnad tycker jag och är värt pengarna. (glöm inte att det tillkommer nya ringar också...) Det vart en dyr affär för mig eftersom jag fick beställa Sako TRG Optilock till min och då var det inte gratis direkt... ...men det blev skitbra!