Publicerat Maj 14, 201214 yr Vi har nu ruinerat oss på pro plan mat till labben 6mån. Nu råkade det va slut i bingen så jag köpte nåt käk från lantmännen. Fråga: måste man köpa dyrmat,eller funkar tex. lantmännens bra på en hund i tillväxt? åsikter och tips emottages tacksamt. Wingren med workables messenger aka. Simba
Publicerat Maj 14, 201214 yr Kort och gott får du vad du betalar för! håll koll på kalk o fosforhalterna, vad är det gjort av? är det spannmål istället för ris! Men allt hundfoder som säljs i sverige är fullgott näringsinnehåll, sen får man laborera runt lite med siffrorna och innehållet då det ska vara en bra balans i fodret är det ca 1-1,5% kalk ska det vara ca 1,3-2% fosfor och det är balansen där som är viktig.
Publicerat Maj 14, 201214 yr Precis som pertan säger så skall man ha koll på vad det innehåller för rent generellt så får man vad man betalar för! Massor av de billigare fodersorterna kan innehålla animaliska proteiner från Kina och fy för den lede vad skit (läs; GIFT!) de har i sina produkter! Hundgodis är bland det värsta som kan innehålla rena vidrigheterna... Sen kan en del hundar bara känsliga för byte av foder så det skall man även ha uppsikt över. Detta gäller primärt valpar... Jag kör med Royal Canin och är riktigt nöjd! (det är hundarna också )
Publicerat Maj 14, 201214 yr Författare pris och kvalitet brukar ju gå hand i hand, tänkte kanske att Svenska Lantmännens foder skulle vara rekorderligt. Är kanske mest ämnat för "gårdshundar" som brukar sno grisarnas pellets,
Publicerat Maj 15, 201214 yr Vi kör Doggy (prima) till vår tyskterrier. Tror det ligger ganska lågt i pris jämfört med många andra sorter men jag ser verkligen inte att han mår dåligt av det. Han har klart energi nog att klara en lång jaktdag och har fin päls och starka tassar. Mina föräldrar har alltid kört doggy till sina strävhåriga taxar med gott resultat.
Publicerat Maj 15, 201214 yr Vi kör Doggy (prima) till vår tyskterrier. Tror det ligger ganska lågt i pris jämfört med många andra sorter men jag ser verkligen inte att han mår dåligt av det. Han har klart energi nog att klara en lång jaktdag och har fin päls och starka tassar. Mina föräldrar har alltid kört doggy till sina strävhåriga taxar med gott resultat. Min Boxer och kompisens weimaran och wei/grå-blandning äter Doggy Professional Extra aktiv, de frodas och älskar fodret. Drygt är det med förhållande vis med sina 18kgs säckar! En sån vara nästan 2mån för min boxer på 30kg! Nu mer prissänkt på Lantmännen, tror sambon gav 300:- sist!!