Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

All aktivitet

Detta flöde uppdateras automatiskt

  1. Senaste timmen
  2. Bjorn.h
    topic svarade på Bjorn.hs Bjorn.h i Kulor
    Jag är medveten om att 0 friflykt och koppar inte är optimalt, bössan är en Sako 461
  3. Today
  4. Islänningen
    topic svarade på Islänningens Bjorn.h i Kulor
    En blyfri kula och 0 friflykt är ingen bra kombination. Sen är det avhängigt på vilken bössa du har. Hade jag laddat denna kula, så hade jag satt den mitt i främsta rillan (röda strecket) Sen hade jag kört LEE Factory Crimp på den.
  5. Bjorn.h
    topic svarade på Bjorn.hs Bjorn.h i Kulor
    Kulan är så pass trubbig så det blir 0 frifllykt om jag laddar så, skall testa.
  6. HQA1640
    topic svarade på HQA1640s Bjorn.h i Kulor
    Vid de vita strecket skulle ha satt den om de går i din bössa/magasin. Alltså just innan där rillan börjar
  7. HQA1640 började följa Sättdjup
  8. Bjorn.h
    ett nytt ämne startade Bjorn.h i Kulor
    Grundregeln är väl att en kula ska sitta minst en kuldiameter ner i hylsan. Med kopparkulor som har rillorna så blir kontaktytan mot hylsan väldigt liten om man inte sätter kulan väldigt djupt eller väldigt långt ut. Hur tänker man i ett sånt här fall? Kulan är en Fox target och kalibern 222, det blir col 52,45 eller 54,2 om man vill ha två bärytor mot hylsan.
  9. Mad Mike
    topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra Kulvapen
    Jämför man 120gr blyfritt med 140gr bly(köpes) så har dom samma ytterballistik upp till 200m, 120gr har sämre energiavlämning men högre V0. Bortsett från blyaspekten som är en ickefråga för mig så tillför blyfritt inget ballistiskt mervärde alls. Den enda tillverkaren som erbjuder lite prestanda är Hornady superformance sst V0 845m/s Vore kul med något annat då jag redan skjuter sst i både 7mm och 260 rem.
  10. Mad Mike
    topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra Kulvapen
    👍 Nu börjar grubblandet om vad jag ska ladda den med. Hade tänkt köpeskott till denna men dålig fart i dom flesta ser jag
  11. Sako280
    topic svarade på Sako280s Mad Mike i Våra Kulvapen
    Den va fin drömbössa i 6,5 lite avis är jag nog
  12. Sako280
    topic svarade på Sako280s Sako280 i Viltspårhundar
    Tack
  13. Mr P
    topic svarade på Mr Ps josc72 i Allmänna frågor
    Alla vapen är individer, men @Bjorn.h har det generella svaret på din fråga ovan.
  14. benz
    Bra jobbat! Skönt att det finns några som kan mäta sig med Eskilstunaskyttarna😉
  15. I går
  16. josc72
    topic svarade på josc72s josc72 i Allmänna frågor
    Tanken är, när jag ändå inte ser några tecken på höga tryck, att både testa precision när det gäller både friflykt och mängden krut. Funderingen, som kanske var lite luddig, är om och hur min- och maxladdning enligt tabellerna påverkas av friflykten?
  17. Foffe
    topic svarade på Foffes TotalbyggNH i Medlemmarna
    Välkommen
  18. Hipshot
    Coolt, grattis!!
  19. Hipshot
    topic svarade på Hipshots Mad Mike i Våra Kulvapen
    Och Dansken med som får montera dämparen Grattis! Snygg pjäs, hade varit coolt med en lite coolare kaliber. Inget ont om halv7:an men den är rätt vanlig..
  20. Islänningen
    topic svarade på Islänningens Mad Mike i Våra Kulvapen
    Och butikspersonalen jublade. Äntligen!!!
  21. Finn Inge Vidare
    topic svarade på Finn Inge Vidares Mad Mike i Våra Kulvapen
    Känns nästan som en onödigt bra affär...
  22. Ken1
    Idag fick man hjälpa till att bärga silvret i lag-sm i engelsk sporting 😃😃😃
  23. lsjonsson
    topic svarade på lsjonssons Sako280 i Viltspårhundar
    Grattis!😊
  24. lsjonsson började följa Idag blev Chili SEVCH
  25. Ryberget
    topic svarade på Rybergets Sako280 i Viltspårhundar
    Fan va kul, grattis!! 🤩
  26. Mad Mike
    topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra Kulvapen
    Bössan är helt oskjuten trots sina minst 40år. Först en soaker och sen dragning efter 45min, finns inget där inne.
  27. Mad Mike
    topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra Kulvapen
    Jag har tre platser kvar, kan ju köpa en till😁
  28. Dansken
    topic svarade på Danskens Mad Mike i Våra Kulvapen
    Tänk om den hade haft rak klassisk kolv.
  29. Mad Mike
    topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra Kulvapen
    Säg inte det!😄 jag har ju haft en ruger1 i 7x57 mauser som jag ångrat att jag sålde. nu får jag ju något som tillgodoser både min tyska och amerikanska böjelse, helt enkelt det bästa från två världar!
  30. Joacim
    topic svarade på Joacims Mad Mike i Våra Kulvapen
    Satan vad kul, det där känns inte som du, vilket gör det extra kul och spännande att följa 🙂👌🏻

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.