All aktivitet
Detta flöde uppdateras automatiskt
- Senaste timmen
-
Sättdjup
- Today
-
Sättdjup
-
Sättdjup
-
Sättdjup
-
HQA1640 började följa Sättdjup
-
Sättdjup
Grundregeln är väl att en kula ska sitta minst en kuldiameter ner i hylsan. Med kopparkulor som har rillorna så blir kontaktytan mot hylsan väldigt liten om man inte sätter kulan väldigt djupt eller väldigt långt ut. Hur tänker man i ett sånt här fall? Kulan är en Fox target och kalibern 222, det blir col 52,45 eller 54,2 om man vill ha två bärytor mot hylsan. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenJämför man 120gr blyfritt med 140gr bly(köpes) så har dom samma ytterballistik upp till 200m, 120gr har sämre energiavlämning men högre V0. Bortsett från blyaspekten som är en ickefråga för mig så tillför blyfritt inget ballistiskt mervärde alls. Den enda tillverkaren som erbjuder lite prestanda är Hornady superformance sst V0 845m/s Vore kul med något annat då jag redan skjuter sst i både 7mm och 260 rem. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra Kulvapen👍 Nu börjar grubblandet om vad jag ska ladda den med. Hade tänkt köpeskott till denna men dålig fart i dom flesta ser jag -
Större garderob!
topic svarade på Sako280s Mad Mike i Våra KulvapenDen va fin drömbössa i 6,5 lite avis är jag nog -
Idag blev Chili SEVCH
-
Friflykt
topic svarade på Mr Ps josc72 i Allmänna frågorAlla vapen är individer, men @Bjorn.h har det generella svaret på din fråga ovan.
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på benzs Ken1 i Skytte & TeknikBra jobbat! Skönt att det finns några som kan mäta sig med Eskilstunaskyttarna😉
- I går
-
Friflykt
topic svarade på josc72s josc72 i Allmänna frågorTanken är, när jag ändå inte ser några tecken på höga tryck, att både testa precision när det gäller både friflykt och mängden krut. Funderingen, som kanske var lite luddig, är om och hur min- och maxladdning enligt tabellerna påverkas av friflykten? -
Hej från Nynäshamn!
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på Hipshots Ken1 i Skytte & TeknikCoolt, grattis!! -
Större garderob!
topic svarade på Hipshots Mad Mike i Våra KulvapenOch Dansken med som får montera dämparen Grattis! Snygg pjäs, hade varit coolt med en lite coolare kaliber. Inget ont om halv7:an men den är rätt vanlig.. -
Större garderob!
topic svarade på Islänningens Mad Mike i Våra KulvapenOch butikspersonalen jublade. Äntligen!!! -
Större garderob!
topic svarade på Finn Inge Vidares Mad Mike i Våra KulvapenKänns nästan som en onödigt bra affär...
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på Ken1s Ken1 i Skytte & TeknikIdag fick man hjälpa till att bärga silvret i lag-sm i engelsk sporting 😃😃😃 -
Idag blev Chili SEVCH
-
lsjonsson började följa Idag blev Chili SEVCH
-
Idag blev Chili SEVCH
topic svarade på Rybergets Sako280 i ViltspårhundarFan va kul, grattis!! 🤩 -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenBössan är helt oskjuten trots sina minst 40år. Först en soaker och sen dragning efter 45min, finns inget där inne. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenJag har tre platser kvar, kan ju köpa en till😁 -
Större garderob!
topic svarade på Danskens Mad Mike i Våra KulvapenTänk om den hade haft rak klassisk kolv. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenSäg inte det!😄 jag har ju haft en ruger1 i 7x57 mauser som jag ångrat att jag sålde. nu får jag ju något som tillgodoser både min tyska och amerikanska böjelse, helt enkelt det bästa från två världar! -
Större garderob!
topic svarade på Joacims Mad Mike i Våra KulvapenSatan vad kul, det där känns inte som du, vilket gör det extra kul och spännande att följa 🙂👌🏻