Hoppa till innehåll

Jakt bilder!


The Shooter

Recommended Posts

Nu har jag äntligen skaffat en kamera så jag kan ta lite bilder! Har inte jagat nåt så jag lägger in en bild som har så lite med toppjakt att göra som överhuvudtaget är möjligt.. Men lik förbannat har det med toppjakt att göra eftersom toppjakt var precis vad ni sysslade med då jag tog bilden om ni förstår..

post-1631-1198261596_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • jakobj

    42

  • The Shooter

    23

  • lsjonsson

    20

  • Lars

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Anders S : Det var en pojkdröm som jag lyckades med.

den magiska 300 meters gränsen. Så jag tyckte att ett

par feta smilisar inte var någon överdrift. Sen hade till

och med jag räknat ut att någon/några skulle kommentera

detta, fast dom inte tycker om långhållskytte och

fd pojkdrömmar! Angående detaljerad beskrivning av

avstånd så finns det flera som gillar långhållskytte och

magiska gränser här på forumet.."därför var det detaljerat"

Jag har kunnat fortsatt några rader till men gör det inte

eftersom någon/några skulle kommentera detta fast dom

inte....... Smile!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pojkdrömmar i all ära men pojkdrömmar likt orrskytte på extrema håll finns inte utrymme för, det får göras på banan, tror tom lagen sätter krokben för dyl pojkdrömmar. Jaktetiken sätter definitivt krokben.

Pojkdrömmar brukar ju vara något som är svårt att uppnå, gissar att det är så även med detta eftersom det inte lyckats förrän nu. Varför är det svårt? Är det svårt att se orre? Nej. Är det svårt att få skottillfälle på 300? Definitivt inte. Återstår en svårighet, sätta ett bra skott. På dessa håll blir de "dåliga" skotten fler än de bra, därför platsar inte detta som nåt att sträva efter enl mig (och faktiskt jaktlagen).

Det var mina kommentarer ang "300 m orren".

Förutom det är jag mkt intresserad hur du laddar dina silver jacket 8 gr då jag använder samma vapen, samma kulor, samma kaliber.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja!!! Imorgon nyårsafton!, då bär det iväg på nya äventyr.

Vi får väl se om det blir nå? Isåfall kommer det bilder

Gott Nytt Jaktår på er ALLA!

Önskar//Risto

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja... Så här såg det ut på nyårsafton förra året.(31-12-06)

Iår däremot blev det inge fågel.. ??? Såg endast några orrar.

Tyckte det var dax för nån (ny) bild.... :D

Kruger: Fint foto du tog :D;) 

//Risto

post-1678-1199266273_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är några bilder jag hade på mobilen:

Först en bra dag från tidigt i vinter, smög först runt och sköt topporre på morgonen. Tog finnspetsen på eftermiddagen och fick ner några tjädrar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakobj: Härliga bilder och grattis!! ;)  Kul för din småländska

kompis oxå! ;D  Alltid härligt med jaktbilder och jaktfanatiker!

//Risto

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakobj: Härliga bilder och grattis!! ;)  Kul för din småländska

kompis oxå! ;D   Alltid härligt med jaktbilder och jaktfanatiker!

//Risto

Ja det var kul för honom! Han hade som mål att få en tjädertupp för trädskällaren och en tjugotaggare för sin Jämte på sitt besök. Han lyckades med båda delarna...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fina bilder och grattis till lyckad jakt! :D Kul för smålänningen som fick komma på en jakttripp och få skjuta också. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag var det dax igen. Såg ganska mycket orre, fick oxå skjuta

en orre sittande i björk... ( bomma en oxå på LITE längre håll ) :D

Hälsningar// Risto

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nytt försök..

Jah har läst så många trevliga berättelser och sett många bilder på den här sidan utan att bidra med något sådant själv så igår kväll bestämde jag mig för att skriva och fota dagens jakt hur än resultatet blev. :-

Så varsågod, här kommer en skildring i bilder av dagens toppjakt:

1.Skotrarna lastas och vi sättar fart uppöver mot toppjaktslanden.

2.Efter en dryg mil med skoter är vi framme vid myrlandens östra del och drar på oss skidorna. Det tar väl en dryg kvart innan vi hittar de första tupparna, det blir visst suddigt när man zoomar med kameran men det syns ju vad det är..

3. ...

4.De första tupparna bärgas utan krångel och vi skidar vidare in i det fantastiska myrlandet. Nytt inlägg med resterande bilder kommer strax.

5.Ytterligare en får nästan direkt göra de övriga sällskap. För att slippa släpa lämnas fåglarna kvar för upphämtning senare då vi ska ta samma väg tillbaka.

6.Fikapaus. Vi satte oss mitt på myren för att få känna på det första solljus vi sett på flera veckor, efter en minut kommer ett par tuppar och sätter sig i tallridån man ser på fotot för att även de få lapa i sig lite sol. Och tallbarr.. Tror inte de syns på fotot men en av dem sitter i en tall mitt mellan bössorna, den andra till vänster. Vi låter oss inte distraheras utan fikar vidare och njuter av sällskapet bakom oss.

Vädret är äntligen optimalt efter all blåst och värme.

7.När magen fått sitt börjar ansmygningen. Fåglarna blev otroligt skygga i solljuset och lättade på runt 300 meter flera gånger. Vet inte varför, kanske en chock av att det äntligen var så bra väder..

8.Suddig tupp igen..

9.Här syns fågeln och jägaren på samma bild.

10.Dagen fortskrider och vädret är helt fantastiskt! Tjädrarna lugnar ner sig efter finväderschocken.

11.Kompisen med en eftermiddagstupp.

12.Sent på eftermiddagen slår dimman till och temperaturen sjunker. Tjädrarna tar för sig av sista måltiden före natten.

Så! Det var en liten skildring av den härliga toppjaktsdag det var idag. Vädret var äntligen perfekt och tjädrar fattades inte heller. Imorgon blir det nya friska tag! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmmm...... inte roligt att se finväders bilder när man jobbar :'(

Hälsa polaren att han glömde hundmat och vattenskål i stugan sist du får väl ta med dem senare

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

isjonsson: tackar tackar. ;)

Jakobj: Fina bilder på fina villebråd och vilka fina marker du

jagar på! ( en viss "smula" avundssjuka infinner sig ) ;)

ett stort GRATTIS!! :D;) //Risto

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack! Kul att det gick bra när jag äntligen hade kameran med mig. Det här är några av mina första jaktbilder någonsin, har inte haft en kamera på många år men det är ju skitkul att kunna titta igenom dagen efteråt märker jag. Ska försöka komma ihåg att ta med den fler gånger nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...