Hoppa till innehåll

Jakt bilder!


The Shooter

Recommended Posts

Snygga bilder Jakob!

även jag rätar mig in i ledet med de som är en aning avundsjuka på dig ;):D

önskar man hade åtminstone halva er tjäderstam....vi har orre, men hemskt lite tjäder....byte?...Jag skickar ett gäng orrar till er, och ni skickar ett gäng tjädrar till oss ;) ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • jakobj

    42

  • The Shooter

    23

  • lsjonsson

    20

  • Lars

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Snygga bilder Jakob!

även jag rätar mig in i ledet med de som är en aning avundsjuka på dig ;):D

önskar man hade åtminstone halva er tjäderstam....vi har orre, men hemskt lite tjäder....byte?...Jag skickar ett gäng orrar till er, och ni skickar ett gäng tjädrar till oss ;) ;D

Behövs inte. Här finns orre så det räcker och blir över ändå! ;D ;) Skämt åsido: man får vara oerhört tacksam att få uppleva de fina år som varit under 2000 talet. Mitten på -90 var det bedrövligt. Nästan sensation att se en tjäder under toppjakt för mig då, antar att ni nu upplever år liknande de vi hade då. Håller tummarna för att det vänder även i era trakter! En vändning kommer säkert även här och stammen kraschar nog snart. Det vore på sätt och vis bra då det skulle glesa ut lite bland jägarna. Har blivit ganska trångt i vissa delar av Västerbotten nu. Där man förr inte såg ett skidspår eller hörde ett hundskall kryllar det av folk säsongen igenom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Behövs inte. Här finns orre så det räcker och blir över ändå! ;D ;) Skämt åsido: man får vara oerhört tacksam att få uppleva de fina år som varit under 2000 talet. Mitten på -90 var det bedrövligt. Nästan sensation att se en tjäder under toppjakt för mig då, antar att ni nu upplever år liknande de vi hade då. Håller tummarna för att det vänder även i era trakter! En vändning kommer säkert även här och stammen kraschar nog snart. Det vore på sätt och vis bra då det skulle glesa ut lite bland jägarna. Har blivit ganska trångt i vissa delar av Västerbotten nu. Där man förr inte såg ett skidspår eller hörde ett hundskall kryllar det av folk säsongen igenom.

joo, stammen rör sig i dalar och toppar.....min far berättar ofta historier om toppjakter där man i princip aldrig lämnade skogen utan ett byte...han berättade om höstjakterna med stöthund där man åkte ut direkt efter jobbet och åkte hem nån timme senare med 2-3 orrar i säcken och möjligtvis en tjäder.....sånt jag bara drömmer om.

Årets sesong har varit den absolut bästa på herregud många år....det går inte att sticka under stolen med, men man önskar man hade lika bra som v-botten....tyvärr har myntet en baksida, allt fler jägare "hittar" till skogen när de får höra om god fågeltillgång....för två jaktår sedan när jag fick börja gå själv i skogen såg jag 2 orrar på hela sesongen....förra jaktåret kanske jag såg ett tiotal fåglar.....iår har det gått riktigt bra med fågelkontakt alla dagar utom i mitten av december och fram till dags dato, nu verkar fågeln vara som bortblåst...ser nån fågel lite sporadiskt, men absolut inte som senhösten då det kryllade av fågel (med våra mått mätt ;))....har en liten teori, kan vara så att de klumpar ihop sig i större flockar och drar till andra betesmarker...men det är bara en teori.

Jag håller tummarna att årets sesong för N-bottens kusten är början på en topp....för en botten har vi haft läänge nu....håller även tummarna att v-bottens topp håller några år till iaf ;)

sorry för OT :-[

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan vad härligt det ser ut, fina bilder Jakob.

Nästa vinter hälsar jag nog på dig, skulle nöja mig bara att jaga med kameran på dina fågelrika marker och få uppleva det man önskar få uppleva här varje gång man skidrar ut här, alltså fågel i topp.

Just nu känns det bara hopplöst med toppjakten, så därför ska det bli skönt med Thailand i morgon :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack! Det var ju en fin dag med sol och nysnö. :)

Ja, jag ser det! Här har det varit mulet nästan hela dagen och det snöade även på morgon lite finkornig snö, så nu börjar det likna vinter här också. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jakob, bilderna är "Breathtaking"....som ett vykort! :)

Här kom det minst 15cm nysnö inatt....välkommet :D ;D

...och Vi fick inte mer än 5-6 cm under natten + ca. 1,5 till innan det slutade snöa. :D Vintern börjar ta form nu iaf fredde. Man ser det på skotertoken som kör nu för allt i livet. >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jädrar jakobj att du har med en kamera måste det vara en mirakel !!!! fina bilder mannen  såg jögge me där hälsa från mig !!      och fasiken  lappbältet har du skafft dig  r det från b karlsson ?  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jädrar jakobj att du har med en kamera måste det vara en mirakel !!!! fina bilder mannen   såg jögge me där hälsa från mig !!       och fasiken  lappbältet har du skafft dig  r det från b karlsson ?  ;D

Hej! Jo jag hälsar honom. Bältet blev jag påtvingad eftersom min vinterfiskekompis vägrade visa sig med mig i mitt gamla snickersbälte.. Roland Larsson i Klimpfjäll gjorde det åt mig.

Blivit lite biten av foto nu, tror nästan du ska få hjälpa mig att skaffa en ordentlig kamera! Har ju varit inne på det förr..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...