Hoppa till innehåll

Vad för villt jagar du mest?


Foffe

Recommended Posts

Denna omröstningen betyder som rubriken säger vilket är ditt huvudsakliga villt du jagar under en säsong. Jag vet all de flesta här jagar olika villt. Men frågan gäller vilket är det villt som du lägger ner mest tid på.

Skrivgärna vad du röstade på även om du röstar på de alternativ jag satt upp. Om inte nått av de du jagar finns med här så klicka på annat och skriv gärna vad för villt jag missat.

Fågel, innebär all fågeljakt även småvillt innehåller allt småvillt. Så rösta på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Musköt

    3

  • Stojjan

    3

  • Foffe

    2

  • walle91

    2

Har lagt min röst på fågel, och det blir då av naturliga skäl sjöfågel.

Rådjur är en annan favorit, men tror att sjöfågeljakten är nr. 1 (får man sedan fart på slyngeln så kommer det att bli än värre ;D)

Raggarö

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jagar mest skogsfågel....tycker det är den jakten som passar mig absolut bäst :)...får röra mig mycket, ha med mig hunden på höstkanten.....sen är det ju skitkul också!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lägger ner överlägset mest tid på älgjakten i timmar räknat. Mest fällda vilt är ju skogsfågeljakten

Men frågan var ju mest tid så det får bli älgjakten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma som Flexen! Räv blir det flest timmar på, sen kommer rådjur.

När jag väl hittat mitt boende och jaktlag så kommer det nog bli lika delar Rådjur,grävling och räv.

//Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir mest rådjursjakt.

Tyvärr, för jag tycker älgjakten är mycket roligare. Men som alla vet så är det med krångel runt den.

Rådjur jagar jag 4-5 kvällar i veckan från 16:e aug och fram tills det blir för mörkt innan jag slutat jobbet, runt slutet på oktober. Sedan blir det rådjur varje helg då älgjakten är avblåst.

Men förhoppningen är att kunna svara "älg" på denna fråga om ett år eller två...

/Mvh Jonas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mest och också helst rådjur, lägger minst 25 pursch tillfällen om året på dessa. Rådjursjakten med hund är ofta kombijakter på vildsvin och älg samtidigt. I år jagade jag lite mindre älg än vanligt pga strategival på hemma marken, bortser man norrlandsjakten i september på en vecka är det bara 4 dagar. Men betydligt mer gris i stället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

de blir mycket rådjursjakt!.. men räv å grävling e nummer 1.... har skuttat 1 bock. tre rå.... 7 grävling å 10 räv!.. så den jakten ligger lite varmare om hjärtat!..

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hellst och mest jagar jag rådjur! Start i augusti med pyrschen och sedan hundjakt! Alll hundjakt e egentligen riktigt skoj! Saknar dock har&rävhundar.. Även älgjakt finner jag njutbar men kan bli tradigt då vi bara kör folkdrev! Speciellt om det drar ut på tiden!

/Kristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mest tid lägger jag nog på rävjakten om man ska räkna timmar.

Jag är annars sån som tar min studsare och smygjagar mycket och skjuter det som som passar mig under turen.

Kan bli allt från kråka till älg !

Ärligt talat så har jag blivit lite blödig när det gäller att skjuta rådjur , vill spara på de flesta  ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dovhjort och rådjur till 90% vildsvin 9% och räv 1% :- vilket borde vara betydligt högre men vad ska man göra i dessa mulna barmarkstider.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vildsvin till 99,9 %

Jag är inte avundsjuk.  :'( :'( :'( :'(

Blandar och ger ganska mycket. Tenderar att bli mer och mer jakt på dovhjort och vildsvin annars dominerar rådjursjakt med drivande tax.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag numera är gift och därmed slutat jaga brudar så kryssade jag i "småvilt"

Dock känns det lite fel  eftersom jag inser att jaktåret bjuder på allt från kråka till älg.

Har väl turen antar jag, att man bor i södermanland med dess rika artfauna.

Dock vill jag känna mej som en småviltsjägare som gärna jagar fågel för bulvaner av alla de slag. Sen stövarjakten ja...den gillar jag med :D :D :D

Man kan väl säja att jag jagar helst med hagelvapen i alla fall...Den slutsatsen kan man i alla fall dra om man kikar in i vapenskåpet ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...