Hoppa till innehåll

Infoträff om bågjakt i Norduppland


ThomasMamre

Recommended Posts

Guest sickboy75

Ni såg ju ut att ha hur trevligt som helst <_<

Jobbade tyvärr under den helgen, samt att det var en bra bit att åka :rolleyes:

Men det blir väl fler träffar framöver antar jag?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • ThomasMamre

    17

  • crowfear

    16

  • MossboRobbin

    10

  • samme

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jaha..det var som tusan... :rolleyes:

I fredags kväll ägde man inte en enda bågjaktspryl...

Om ett par veckor har både jag och hustrun allt vi behöver i bågjakts/bågskytte-utrustningväg hemma, och kan sätta igång att träna träna träna...

Det är gött att ha kunniga och vänlig människor runt sej, som hjälper en stackars rockie med fru i denna djungel av prylar.. <_<

Vi ser verkligen fram emot att få sätta igång, vill jag lova! ;)

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni såg ju ut att ha hur trevligt som helst :D

Jobbade tyvärr under den helgen, samt att det var en bra bit att åka :huh:

Men det blir väl fler träffar framöver antar jag?

Jo det var riktigt lyckat så det blir nog en till hösten med preliminärt :D

Mvh .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha..det var som tusan... :D

I fredags kväll ägde man inte en enda bågjaktspryl...

Om ett par veckor har både jag och hustrun allt vi behöver i bågjakts/bågskytte-utrustningväg hemma, och kan sätta igång att träna träna träna...

Det är gött att ha kunniga och vänlig människor runt sej, som hjälper en stackars rockie med fru i denna djungel av prylar.. :huh:

Vi ser verkligen fram emot att få sätta igång, vill jag lova! :D

Mvh

:D .. de är därför vi finns!..... :D:D ..... känns jätte kul att du å frun fick sådan tändning!.. å med dom grejorna som Pelle, JS å ja fått fram till er så har ni verkligen toppen utrustning till ett klart bra pris!... :D så snart e de dax å skjuta båge!... B)

MVh Mamre

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha..det var som tusan... :D

I fredags kväll ägde man inte en enda bågjaktspryl...

Om ett par veckor har både jag och hustrun allt vi behöver i bågjakts/bågskytte-utrustningväg hemma, och kan sätta igång att träna träna träna...

Det är gött att ha kunniga och vänlig människor runt sej, som hjälper en stackars rockie med fru i denna djungel av prylar.. :huh:

Vi ser verkligen fram emot att få sätta igång, vill jag lova! :D

Mvh

Välkommna in i träsket!

Inget kommer att bli sig likt för er igen :D

Skall bli kul att träffas när vi kommer upp till JS.

Må edra pilar flyga rakt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75

*S* Alltid lika trevligt när folk går ner sig i bågjaktsträsket, lycka till med skyttet Crowfear

Hoppas jag får tillfälle att komma på nästa träff MossboRobbin?

Ska försöka ta med lite folk nedifrån i så fall

//

Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

*S* Alltid lika trevligt när folk går ner sig i bågjaktsträsket, lycka till med skyttet Crowfear

Hoppas jag får tillfälle att komma på nästa träff MossboRobbin?

Ska försöka ta med lite folk nedifrån i så fall

//

Kent

Ja, nu får du fan prioritera lite, så att du kan komma upp då! :D :D

Det bästa med det här, i mitt fall, är att jag lyckades dra med frun ner i dyn, allt blir så jäkla mycket enklare då när man ska iväg, och när man ska göra djupdykningar i plånboken, inga ursäkter och halvhjärtade bortförklaringar behövs, hon är lika glad i det här som jag är... :huh::D:D

Livet känns rätt skönt nu... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:huh: .. de är därför vi finns!..... :D:D ..... känns jätte kul att du å frun fick sådan tändning!.. å med dom grejorna som Pelle, JS å ja fått fram till er så har ni verkligen toppen utrustning till ett klart bra pris!... :D så snart e de dax å skjuta båge!... :D

MVh Mamre

Ja, och inte var det något snusk inblandat heller!! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommna in i träsket!

Inget kommer att bli sig likt för er igen :huh:

Skall bli kul att träffas när vi kommer upp till JS.

Må edra pilar flyga rakt...

Tack och bock och dito! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, och inte var det något snusk inblandat heller!! :D

tänk att man som vuxen behöver så lite för å komma igång!... :o

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej,

nu har jag skrotat mina första pilar på flera år ( har ju inte skjutit)

jag letade fram 2st gammla easton 2219 som jag hade sedan tidigare kapade dom till samma längd och gick ut på gården och satte upp en kasse med tidningar mot eld tunnan, det gick bra flera gånger men när jag hittade en tab så skulle jag naturligtvis testa med den

kan bara säga att 2skott båda satt tätt ihop men i tunnan, men jag missade "bunten" med 5cm och pilarna satt mellan tunnan och betongblock som den står på och pilarna kan annvändas till att mäta hur mycket en orm kan böja sig!!!!!!

med tråkiga hällsningar. samme

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej,

nu har jag skrotat mina första pilar på flera år ( har ju inte skjutit)

jag letade fram 2st gammla easton 2219 som jag hade sedan tidigare kapade dom till samma längd och gick ut på gården och satte upp en kasse med tidningar mot eld tunnan, det gick bra flera gånger men när jag hittade en tab så skulle jag naturligtvis testa med den

kan bara säga att 2skott båda satt tätt ihop men i tunnan, men jag missade "bunten" med 5cm och pilarna satt mellan tunnan och betongblock som den står på och pilarna kan annvändas till att mäta hur mycket en orm kan böja sig!!!!!!

med tråkiga hällsningar. samme

;)

sånt som händer!... bara å öva så e du snart tbx i din gammla form!... :D

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har gjort det tidigare men resultatet är inte lysande, men det går!

ska hålla mej till en sorts pil till recurven, jag skjuter instiktivt med den!mvh, samme

Det gör du ju med bössorna också, det rycker ju ständigt i ditt pekfinger!! :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag bor och jagar med båge borta i wisconsin och jag kanske kommer hem till sverige en tio dagar i slutet på september. Kommer ni ha några träffar vid den tiden? Det är alltid roligt att träffa andra bågjägare specielt från sverige . Jag kommer att bo i Uppsala när jag är hemma.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bor och jagar med båge borta i wisconsin och jag kanske kommer hem till sverige en tio dagar i slutet på september. Kommer ni ha några träffar vid den tiden? Det är alltid roligt att träffa andra bågjägare specielt från sverige . Jag kommer att bo i Uppsala när jag är hemma.

låter TOPPEN... vi får väll se till det blir under den tiden du är "hemma" då!... jag å JS kommer vara borta två första veckorna i sep... så kolla upp när du kommer mer exakt så ska jag försöka planera in de så du kan komma!..

MVh Mamre!..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...