Hoppa till innehåll

Gick med i pumpklubben


Ijahman

Recommended Posts

fick idag reda på att supernovan som skulle skickats från sako inte var en supernova. så nu har man väntat i 2 veckor helt i onödan. riktigt roligt. så drömmen om en benelli pump gick åt fanders då lev. tiden är helt åt skogen för tillfället. blir väl till att köpa en bock nu då o sen komplettera med en pump. känns inge kul alls :rolleyes:.

men jag får gratulera pentti till pumpen. ser riktigt roligt ut att skjuta med :rolleyes:

Först vill jag beklaga, och sen tacka. Jo, den är skitkul att panga med. Igår kväll satt jag och torrklickade så mycket i vardagsrummet (och gjorde så klart den fantastiskt väljudande omladdningsrörelsen, långt in på natten. Min sambo var inte helt nöjd med det. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • goven

    32

  • Ijahman

    27

  • Pentti Varg

    23

  • Herr Mattsson

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det förstod jag, men du hade ju rätt. Och när man har längtat efter något i nästan 6 veckor, så blir det lätt att dom första skotten går lite väl lätt. Jag tror att det blir HJK på söndag.

Det blir nog söndag för mig med.

Och även i morgon . (Fredag)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
fick idag reda på att supernovan som skulle skickats från sako inte var en supernova. så nu har man väntat i 2 veckor helt i onödan. riktigt roligt. så drömmen om en benelli pump gick åt fanders då lev. tiden är helt åt skogen för tillfället. blir väl till att köpa en bock nu då o sen komplettera med en pump. känns inge kul alls :rolleyes:.

men jag får gratulera pentti till pumpen. ser riktigt roligt ut att skjuta med :D

helt otroliga leverans tider, jag skulle få vänta 6-7 månader på en Comfort....blev en vanlig nova istället

Trist o höra goven :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

helt otroliga leverans tider, jag skulle få vänta 6-7 månader på en Comfort....blev en vanlig nova istället

Trist o höra goven ;)

ja det är helt åt skogen... nu åker jag väl på att köpa en bössa för nästan 3 dubbla priset. för jag anser om jag köper bock så kan jag lika gärna köpa något vettigt typ en beretta 686 sporting. får väl kanske bli så eftersom jag efter känt på novan inte kan tänka mej någon annan pump. får väl komplettera med en så småning om...

allt känns bara jobbigt när man ställt in sig i två veckor på att man skulle få den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
ja det är helt åt skogen... nu åker jag väl på att köpa en bössa för nästan 3 dubbla priset. för jag anser om jag köper bock så kan jag lika gärna köpa något vettigt typ en beretta 686 sporting. får väl kanske bli så eftersom jag efter känt på novan inte kan tänka mej någon annan pump. får väl komplettera med en så småning om...

allt känns bara jobbigt när man ställt in sig i två veckor på att man skulle få den.

Jag lider med dig goven ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja det är helt åt skogen... nu åker jag väl på att köpa en bössa för nästan 3 dubbla priset. för jag anser om jag köper bock så kan jag lika gärna köpa något vettigt typ en beretta 686 sporting. får väl kanske bli så eftersom jag efter känt på novan inte kan tänka mej någon annan pump. får väl komplettera med en så småning om...

allt känns bara jobbigt när man ställt in sig i två veckor på att man skulle få den.

Verkligen trist sånt där..... :rolleyes:

Får beklaga!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja det är helt åt skogen... nu åker jag väl på att köpa en bössa för nästan 3 dubbla priset. för jag anser om jag köper bock så kan jag lika gärna köpa något vettigt typ en beretta 686 sporting. får väl kanske bli så eftersom jag efter känt på novan inte kan tänka mej någon annan pump. får väl komplettera med en så småning om...

allt känns bara jobbigt när man ställt in sig i två veckor på att man skulle få den.

det var illa men för tusan finns det inget annat alternativ, köp en skb för 5-6 tusen i stället och vänta in den pumpen du vill ha.

men det är tydligt att du aldrig har svingat en browning bps då kanske det hade blivit en sådan pump i stället. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det var illa men för tusan finns det inget annat alternativ, köp en skb för 5-6 tusen i stället och vänta in den pumpen du vill ha.

men det är tydligt att du aldrig har svingat en browning bps då kanske det hade blivit en sådan pump i stället. :)

vet inte hur jag kommer eller ska göra. ska in till jg imorn o förhoppningsvis bestämma mig.

vet inget ställe som säljer browningen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vet inte hur jag kommer eller ska göra. ska in till jg imorn o förhoppningsvis bestämma mig.

vet inget ställe som säljer browningen...

Men du, en Remington 870 Express kostar 3990:- nu på Torsbo. Vad är det att fundera över?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men du, en Remington 870 Express kostar 3990:- nu på Torsbo. Vad är det att fundera över?

efter ha känt på benellin så känner jag att ska jag ha en pump så ska jag ha den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

efter ha känt på benellin så känner jag att ska jag ha en pump så ska jag ha den.

Så kan det vara. Jag kände ju samma sak, fast med Remingtonen. Undrar om jag inte ska ut till HJK ikväll och spräck lite duvor förresten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade jag sett det tidigare så hade jag fljt med.

Nu är det dock bara skjuttillstånd i 45 minuter till

Tur att du inte var där, för jag sköt som en kratta. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha. :D

Jag var där i förrgår. (Tisdags)

Den första rundan på kärret gick väl så där. Men den tredje rundan gick jag runt med fyra bom totalt.

Det går fort att lära sig pumpa. :angry:

Säg till nästa gång du ska ut om du vill ha sällskap.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha. :D

Jag var där i förrgår. (Tisdags)

Den första rundan på kärret gick väl så där. Men den tredje rundan gick jag runt med fyra bom totalt.

Det går fort att lära sig pumpa. <_<

Säg till nästa gång du ska ut om du vill ha sällskap.

Det känns som om lördagen är nästa tillfälle, för jag har ingen bomnyckel och hinner ut till Länna för att hämta någon heller. Dåligt med ammo hemma också (vad har jag egentligen?), så det blir nog trappen på lördag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det känns som om lördagen är nästa tillfälle, för jag har ingen bomnyckel och hinner ut till Länna för att hämta någon heller. Dåligt med ammo hemma också (vad har jag egentligen?), så det blir nog trappen på lördag.

Tänkte nog kanske åka ut till Kärrskeeten idag. Det är väl ok att låna nyckel från Länna för att använda den själv?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte nog kanske åka ut till Kärrskeeten idag. Det är väl ok att låna nyckel från Länna för att använda den själv?

Det är helt ok! Så länge du gjort säkerhetskursen!

Men är du helt själv så blir det knepigt att skjuta på kärret! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är helt ok! Så länge du gjort säkerhetskursen!

Men är du helt själv så blir det knepigt att skjuta på kärret! :rolleyes:

Haha, jo det skulle det nog ha varit, men jag var där med en kompis. Dessvärre så glömde jag ju bort att skjuttillståndet endast gäller till 18:00 på måndagar, så det blev lite kort.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

har ni slutat pumpa mina herrar? B). Tänkte skaka lite liv i denna mycket intressanta tråd. Blir nog att åka förbi jaktavvären och skriva licens på benelli nova nu i veckan. hade inte sako höjt priserna på nyimporterade bössor hade det nog blivit en supernova. Kunde bara hålla mig borta ett år. vill ha suget efter en bössa som inte är så känslig som min SKB bock. Var på sjöfågeljakt under sensommaren med endast märke med kolv och på pipa som jaktresultat. mycket tråkigt. en slitvarg på g altså.

pumpa på

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Sickboy
har ni slutat pumpa mina herrar? B) . Tänkte skaka lite liv i denna mycket intressanta tråd. Blir nog att åka förbi jaktavvären och skriva licens på benelli nova nu i veckan. hade inte sako höjt priserna på nyimporterade bössor hade det nog blivit en supernova. Kunde bara hålla mig borta ett år. vill ha suget efter en bössa som inte är så känslig som min SKB bock. Var på sjöfågeljakt under sensommaren med endast märke med kolv och på pipa som jaktresultat. mycket tråkigt. en slitvarg på g altså.

pumpa på

vad ligger en supernova på prismässigt idag?

Har en vanlig nova utan comfortstocken betalade 7000 sprillans ny, men har sett beggade för 4-5000kr.

Ja plast Linda är den bössa som används mest, och då under just sjöfågeljakten.

Ligger Novan bra, så tycker jag defenitivt att du ska köpa den.

Komfort stocken i all ära, men många gillar orginal Novan bättre, då den skall vara något lättare/smidigare?

(Enl Amerikanska forumister iaf *S*)

Visst, plast stock och lite rackel uppvägs snabbt av den krångelfria mekanismen (har aldrig haft nåt problem med min), lätt att rengöra (3 min), tål saltvatten ganska bra en riktig bruksbössa med andra ord.

Lycka till!

MVH//Sicko

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

pris på en supernova på 8900 spänn. ny får jag nova idag för 6300, gamla priset. vid nyimport blir de nog runt 7500.

har oxå hört en del om att novan är bra. vem behöver dämpning? huvudsaken är att den sitter bra. och de gör nova om jag lägger på 400 kr på kolvhöjning :D .ska skriva licens och hämta grill imorgon, så ooolit

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Sickboy
pris på en supernova på 8900 spänn. ny får jag nova idag för 6300, gamla priset. vid nyimport blir de nog runt 7500.

har oxå hört en del om att novan är bra. vem behöver dämpning? huvudsaken är att den sitter bra. och de gör nova om jag lägger på 400 kr på kolvhöjning :D .ska skriva licens och hämta grill imorgon, så ooolit

mvh

Låter bra det.

Kom gärna med en utvärdering om vad du tycker om bössan sedan

Är övertygad om att du kommer bli kalasnöjd :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter bra det.

Kom gärna med en utvärdering om vad du tycker om bössan sedan

Är övertygad om att du kommer bli kalasnöjd :P

japp tror jag blir nöjd me B) var o skrev licensen idag så de skicka nog den ida me. tar väl ca 2 veckor. ja det får jag väl göra. var tvungen att köpa lite 89 patroner, 61g 6 <_< för att ha något att ta på så länge hehe.

simma lugnt så länge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter bra det.

Kom gärna med en utvärdering om vad du tycker om bössan sedan

Är övertygad om att du kommer bli kalasnöjd <_<

förresten, kommer du från västkusten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Sickboy
förresten, kommer du från västkusten?

Nej då jag bor vid rätt kust :P

nedflyttad Norrlänning, men har bott i västervik sedan 03

12/89 pluggen sparkar lite grann.

Skoj med lite practical jokes, var på skeetbanan med en kompis.

vi sköt säkert nån timme o hade väldigt trevligt.

Strax innan vi skulle hem frågade jag om han ville testa min bössa....det ville han ju gärna.

Vad han inte visste var ju att jag laddat en 12/89 US2 B)

Han blev smått chockad

riktiga monsterladdningar är det <_<

EDIT: Bifogar en länk till Benelli USA, mkt bra forum om man vill läsa mer: http://www.benelliusa.com/forum/search.php?searchid=663841

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...