Hoppa till innehåll

Skjutbana Tornio


Interbond

Recommended Posts

Tja!!

Ni som bor i Haparanda eller Kalix med omnejd, vet ni om att det finns en väldigt fin skjutanläggning strax utanför Tornio. Deras hemsida heter www.torsa.fi gå in på haulikoojasto=hagelskytte. Dom anordnar även några sportingtävlingar nu under sommaren och har öppet vissa kvällar för träningsskytte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!!

Ni som bor i Haparanda eller Kalix med omnejd, vet ni om att det finns en väldigt fin skjutanläggning strax utanför Tornio. Deras hemsida heter www.torsa.fi gå in på haulikoojasto=hagelskytte. Dom anordnar även några sportingtävlingar nu under sommaren och har öppet vissa kvällar för träningsskytte.

Tack för inbjudan! :rolleyes: Då måste man ju ordna med införsel- & utförseltillstånd av vapen & ammo. :rolleyes:

Vad kostar sådant tillstånd?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!!

Jag tror att det räcker med licens på bössan, om nu tullen stoppar er. Vad jag förstår så åker de flesta bara över. Dom jag känner som tävlat och tränat i Finland har aldrig skaffat nått tilstånd. Jag ska kolla upp det, så mer info om detta kommer imorgon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!!

Jag tror att det räcker med licens på bössan, om nu tullen stoppar er. Vad jag förstår så åker de flesta bara över. Dom jag känner som tävlat och tränat i Finland har aldrig skaffat nått tilstånd. Jag ska kolla upp det, så mer info om detta kommer imorgon.

Ok! Kolla om det går lika bra tillbaka då? ;) Hur gör Ni med ammo i Finland? Måste Ni visa upp licens när Ni köper ammo, krut och tändhattar? :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok! Kolla om det går lika bra tillbaka då? :o Hur gör Ni med ammo i Finland? Måste Ni visa upp licens när Ni köper ammo, krut och tändhattar? :D

Ja man måste visa upp licens i finland när du handlar skott!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!!

Jag var in på finska tullens hemsida och kollade. Om man har svensk,dansk eller norsk licens så är det bara att åka över och skjuta eller jaga och även ha ammo med sig. Alltså inga speciella tillstånd krävs, ni kan ju kolla själv på www.tulli.fi allt finns på svenska.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja man måste visa upp licens i finland när du handlar skott!
Interbond Posted Today, 09:43

Tja!!

Jag var in på finska tullens hemsida och kollade. Om man har svensk,dansk eller norsk licens så är det bara att åka över och skjuta eller jaga och även ha ammo med sig. Alltså inga speciella tillstånd krävs, ni kan ju kolla själv på www.tulli.fi allt finns på svenska.

Jag brukar handla kulor på Intersport i Tornio och där säger dom att jag behöver tillstånd från fisnk polis a´20 Euro ungefär. Ämnet har ju diskuterats förut här. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!!

Nu ska det inte köpas kulor, endast åka över gränsen med vapen till skjutbanan och sen hem. Om man inte har ammo så finnes det att köpa på banan dom använder 28grams laddningar när dom skjuter sporting, och stål är helt förbjudet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!!

Nu ska det inte köpas kulor, endast åka över gränsen med vapen till skjutbanan och sen hem. Om man inte har ammo så finnes det att köpa på banan dom använder 28grams laddningar när dom skjuter sporting, och stål är helt förbjudet.

Ok!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...