Hoppa till innehåll

Injagning av rävstövare


jaktgalen

Recommended Posts

Jag tänkte bara fråga hur ni jagar in era rävhundar. Det vore roligt att få lite vetskap om hur andra gör och tänker när det gäller en unghund.

Jag själv har en 8 månaders finnstövarvalp som jag försöker få att bli en rävhund, så det vore skoj att dela med sig av både bra och dåliga saker som händer i skog och mark med en unghund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara fråga hur ni jagar in era rävhundar. Det vore roligt att få lite vetskap om hur andra gör och tänker när det gäller en unghund.

Jag själv har en 8 månaders finnstövarvalp som jag försöker få att bli en rävhund, så det vore skoj att dela med sig av både bra och dåliga saker som händer i skog och mark med en unghund.

Du har ju mr:räv i byn som troligtvis har en hel del tips och råd, ta med en wirreflarra och cykla dit vettja.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har ju mr:räv i byn som troligtvis har en hel del tips och råd, ta med en wirreflarra och cykla dit vettja.

Jo, men jag har ju hört hans teorier om hur han tänker och så, men jag vill veta lite hur andra tänker och funderar när det kommer till dethär.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

jaga så mycket som möjligt,kolla lite tidigt jakt under ämnet stövare ser du hur jag gjorde med lill ronja,alla har olika ideer och man ska nog lyssna på så många som möjligt och göra det sitt eget sätt eftersom hundar är så olika att ta till sig...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det är väl så. Hörde av Foxkiller att du har en riktigt bra rävhund på gång.. roligt att "vexala hundarna" visar framfötterna där i Sverige. Vi väntar med spänning att du skall komma hit med Buster ännu innan jaktsäsongen är över. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag hade tänkt komma i februari och så får vi hoppas det håller måttet ;)B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...