Hoppa till innehåll

hjälp med astro


johka

Recommended Posts

köpte ju en astro...

har försökt lägga in kompisens halsband enl. instruktioner i manual...

hand enheten hittar hundenheten och ny hund e inlagd, men det konstiga e att han ändå inte hittar hunden, blir ett frågetecken på "dog" knappen, ingen bild att han springer står osv, gjorde om allt igen, hade hunden 1 m ifrån mig, då stod det "nära" på "dog" menyn, men ett frågetecken istället för bilden med sittande/stående/springande osv. hund...

nån som vet vad jag gör fel, med mitt halsband får jag in min hund hur bra som helst och han får in min hund på sin handenhet...

men det verkar som att min inte hittar hans hund även fast hand o hundenhet har komunicerat och blitt inlagd i min handenheten...

blir knäpp snart!

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP! :lol:

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

köpte ju en astro...

har försökt lägga in kompisens halsband enl. instruktioner i manual...

hand enheten hittar hundenheten och ny hund e inlagd, men det konstiga e att han ändå inte hittar hunden, blir ett frågetecken på "dog" knappen, ingen bild att han springer står osv, gjorde om allt igen, hade hunden 1 m ifrån mig, då stod det "nära" på "dog" menyn, men ett frågetecken istället för bilden med sittande/stående/springande osv. hund...

nån som vet vad jag gör fel, med mitt halsband får jag in min hund hur bra som helst och han får in min hund på sin handenhet...

men det verkar som att min inte hittar hans hund även fast hand o hundenhet har komunicerat och blitt inlagd i min handenheten...

blir knäpp snart!

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP! :lol:

mvh

Jag har bara haft det problemet när hunden eller handenheten varit under tak så att satelliterna inte kan "kommunicera" med enheterna.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej johka har hört att en del pejlar ur första sändningen kan ha det felet, ska tydligen fungera bättre om man uppdaterar programvaran.

//Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej johka har hört att en del pejlar ur första sändningen kan ha det felet, ska tydligen fungera bättre om man uppdaterar programvaran.

//Per

ok, köpte pejlen för 1 vecka sen, bör ju inte vara 1a sändningen, hur uppdaterar man mjukvaran o hur går det med kartorna i handenheten?

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ok, köpte pejlen för 1 vecka sen, bör ju inte vara 1a sändningen, hur uppdaterar man mjukvaran o hur går det med kartorna i handenheten?

mvh

Ok då bör det ju inte vara något fel på programvaran. Har du väntat tills halsbandet har fått satelitkontakt.

Uppgradering görs via Garmins hemsida, kartorna klarar sig dom ligger på ett mem. card-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok då bör det ju inte vara något fel på programvaran. Har du väntat tills halsbandet har fått satelitkontakt.

Uppgradering görs via Garmins hemsida, kartorna klarar sig dom ligger på ett mem. card-

jodå, har väntat bra länge...

så det är i princip bara att stoppa i anslutningskabeln i dator + handenhet och ladda ner eller måste jag nolla handenhet o grejer, låter riskabelt för ett ssånt it-snille som mig :lol:

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jodå, har väntat bra länge...

så det är i princip bara att stoppa i anslutningskabeln i dator + handenhet och ladda ner eller måste jag nolla handenhet o grejer, låter riskabelt för ett ssånt it-snille som mig :lol:

mvh

Om du känner dig osäker på uppdateringen bör du prata med din återförsäljare och be om hjälp där. Är för övrigt inga större konstigheter att fixa det.

Den här sidan kan nog ge dig en hel del tips om din astro.

Garmin support Astro 220

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fixat!

provade o lägga in halsbandet igen men på ett annat id nummer, då hittade jag hunden o symbolerna igen!

tack för hjälpen ändå!

mvh johan

Trägen vinner ;);)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...