Hoppa till innehåll

Friluftskartan i Nokia E71


frei

Recommended Posts

Hej..

Jag har en Nokia E71 med inbyggd GPS och undrar om det går att få in ex. friluftskartan i mobilen utan att köpa ex. Tracker Hunter licens för 2500:- ??

GPSèn fungerar ju ypperligt men man skulle ju vilja ha in detaljerad terrängkarta istället för massa vägnät och annat skit :blush:

Tacksam för råd !!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns de som kan ladda ned garmins pro kartor till mobilen hur de gör vet jag inte!Men det funkar det har jag sett.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej..

Jag har en Nokia E71 med inbyggd GPS och undrar om det går att få in ex. friluftskartan i mobilen utan att köpa ex. Tracker Hunter licens för 2500:- ??

GPSèn fungerar ju ypperligt men man skulle ju vilja ha in detaljerad terrängkarta istället för massa vägnät och annat skit :)

Tacksam för råd !!

Kanske här men då får du köpa till programmet!

http://www.peters.se/

Till min Nokia 6110 kostar det 1995:-.

;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns de som kan ladda ned garmins pro kartor till mobilen hur de gör vet jag inte!Men det funkar det har jag sett.

Interessant, kan du förmedla en kontakt person som har koll på detta ?? Vore interessant att veta lite mer om detta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis, tycker spontant att det är lite mycket pengar...

Ok! Ja, det är det kanske, men då har du isf en fullfjädrad gps om du köper det programmet! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej..

Jag har en Nokia E71 med inbyggd GPS och undrar om det går att få in ex. friluftskartan i mobilen utan att köpa ex. Tracker Hunter licens för 2500:- ??

GPSèn fungerar ju ypperligt men man skulle ju vilja ha in detaljerad terrängkarta istället för massa vägnät och annat skit ^_^

Tacksam för råd !!

Ok om ingen annan The p.... b..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man installerar ett program som heter Garmin Mobile XT i telefonen. Sedan så går det bra att lägga in FRiluftskartan Pro på samma sätt som i gps:en.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man installerar ett program som heter Garmin Mobile XT i telefonen. Sedan så går det bra att lägga in FRiluftskartan Pro på samma sätt som i gps:en.

Fungerar det i alla Nokia? Jag har en Nokia 6110 Navigator! Jag har sökt på Garmins hemsida men hittar ingen länk där det står i vilka modeller det fungerar. <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena !

Har haft lite kontakt med Garmin ang. Mobile XT och friluftskartan och fått svaret att det rent "juridiskt" inte är möjligt då Garmin EJ kan bränna ner Mobile XT mjukvara och friluftskartan på samma minne. Juridiskt är givetvis en sak men jag undrar om det är ngn som lyckats med bedriften att nyttja samma minne till dessa två ändamål samtidigt ?

/Fredric

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...