Hoppa till innehåll

Stort svin i Slovakien


lsjonsson

Recommended Posts

Visst är den stor men hur frontad är den? Sen det blev kutym inom både fiske och jakt är det det första jag frågar mig. Sorgligt att det ska vara så men kanske är det som är utveckling. Själv försöker jag så långt det är möjligt få till något vettigt att jämföra med så att man verkligen förstår hur stort objektet är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är den stor men hur frontad är den? Sen det blev kutym inom både fiske och jakt är det det första jag frågar mig. Sorgligt att det ska vara så men kanske är det som är utveckling. Själv försöker jag så långt det är möjligt få till något vettigt att jämföra med så att man verkligen förstår hur stort objektet är.

Vikt Ca. 365 kg och var skjuten med en 338 Win mag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var den där storleken som jag förväntade mig, när johka sköt en gris hos mig...

Innan diverse skott så var det en kör av diverse röster som sa "FY SATAN VILKEN JÄTTEGRIS"

Efter Johkas eldgivning så ropade han upp "JAG HAR SKJUTIT PÅ EN JÄTTEGRIS"

Tänk om det skulle varit den där bjässen. då skulle järnhästen fått jobba.

Gissar att både Fimpen och Sally skulle medvetet spårat bakåt då..!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I mina ögon är det en fejkad bild. Nog för att grisen är stor men det syns ju faktiskt att bilden är fixad. Antingen i datorn eller bara lagt grisen långt framför gubbarna. Kolla storleken på bladen framför grisen och bakom grisen så skiljer det rejält. Nä, sådana bilder tror jag på först när skytten sitter framför grisen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hatar såna bilder. Stor jäkla gris, absolut. Men Perspektivet blir ju helt fel när de sitter ett par meter bakom grisen.

Jäkla skitbilder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som någon skrev fanns dessa bilder med i en annons avseende grisjakt i Turkiet i ett nummer av jakt och vapen för något år sedan. Skytten och firman som annonserade var franska tror jag...

Tydligen Slovakien nu...måste i så fall vara framjagad av en kopov B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har sett de där bilderna tidigare, då såg de annorlunda ut,

då var de sådär trovärdiga, en jättegris men inte omöjligt stor.

Någon har lekt med ett editeringsprogramm, så där stora blir knappt vanliga svin, hur skall då ett vildsvin bli det?

/C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade tidningen. JaktoVapen Nr 8/2006. Fast där är det frågan om Turkiet. Företaget där är dock det samma som anges i en av länkarna ovan. Där anges även vikten till 355 kg, om det nu kan vara av betydelse.. ;)

Är för övrigt inte av samma sort som vi har här, utan en underart till de svin som finns här. Är även en del fler bilder som vissa faktiskt ser riktigt trovärdiga ut, medans en del ser man tydligt hur de sitter ngn meter bakom för den ska se större ut. Men betarna är ju onekligen imponerande! :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är den stor men hur frontad är den?

Hur menar Du? :rolleyes:

Gissa vikten på denna då?

p1000637_1170431480_9060190.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

56 kg levande... :lol:

Troligen runt 35-40 kg. 13 kg kött i frysen blev det i alla fall.

Men kameravinkeln kan förvilla ögonen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I fiskesammanhang har det blivit vanligt att "fronta" fisken man fått, dvs man håller fram fisken mot kameran för att få den att se större ut. Jag är emot det just för att det blir så svårt att få grepp om hur stor fisk/vilt man fångat/skjutit. Ska väl tilläggas att jag inte har någon vildsvinserfarenhet så jag är jättedålig på gissa vikter och sånt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fått ett par foton till på detta svin. Jag vet inte vad man ska tro men visst går det att leka med foton och dess storlek på djur.

post-144-1233475688_thumb.jpg

post-144-1233475706_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fått ett par foton till på detta svin. Jag vet inte vad man ska tro men visst går det att leka med foton och dess storlek på djur.

dom är ju lika stora som i linken? alltså allting är Proportionellt lika stora :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jämför med bilen grabbar...

nog är det en stor gris.

men man blir ju lite misstänksam, ser ut som gubben sitter i ett dike/svacka bakom bilen om man kollar ner till vänster..

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur det kan komma sig att folk skjuter en stor gris, eller fångar en stor fisk, och tar bilder som är så uppenbart perspektivfixade att bilderna blir värdelösa och man bara flinar åt dem. Hur många fiskebilder har man inte sett där fiskaren håller fisken på rak arm i riktning mot kameran? Armen blir en decimeter lång i bildplanet, fiskaren ser helt neurosedynskadad ut...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...