Hoppa till innehåll

Har-Hund


Guest STENE

Recommended Posts

Tjena.

Vi är ett glatt litet jaktlag mellan uppsala och Hallstavik som gärna vill få hjälp att jaga hare med hund då vi själva inte har en sådan inom laget. Du som hundförare är självklart själv med som skytt om du vill och allt vilt tillfaller skytten. Vi har gått en hel del på markerna då vi inte lyckats att komma åt någon älg i år, och förvånats över hur mycket spår efter hare vi har.

Så är det någon som vill släppa komma och jaga med oss får ni gärna skicka mig ett PM eller skrivt något direkt här i tråden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för idag Stene. Det var trevligt med nya bekantskaper och jaktmarker. Jag och Flisa kommer gärna fler gånger. Vi får se om det kan bli en sväng till innan säsongen är över.

Stene (med jaktkamrater) och jag hade harjakt i dag på deras marker. Min beagle fick upp en hare strax efter kl. 9 som dock mestadels gick inne på grannmarken. Efter ca tre timmars jakt smet haren förbi Stene och gick i mitt pass.

Det hade varit ändå roligare om du fått avsluta jakten i stället för mig.

Vi hörs!

/Peter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är vi som skall tacka för nöjet att få jaga med en så bra hund !!

Visst hade det varit roligt att få avsluta men det känns lite som det kvittar. Vi hade en underbar dag med ljuv musik i skogen.

Super tack och hoppas du kan komma fler gånger och jaga med oss. Om det hinns med nu eller inte får vi se. men du har en stående inbjudan. Bara att höra av dig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...