Hoppa till innehåll

Bipod


defransson

Recommended Posts

Ej använt men mycket nyfiken!

Hade tänkt ge mig på det projektet i julhelgen men ett tu tre så stod jag och gjorde en brödspade isället! <_<

Allt kommer till den som väntar.

MVH

H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade den här länken i en tråd i det andra forumet:

Bipod

Gillade den för dess eleganta enkelhet.

Någon som har testat och/eller har en åsikt?

Ypperligt tips!

En sådan skall jag snickra <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ypperligt tips!

En sådan skall jag snickra :D

Har precis fixat 28mm rundstav och en vagnsbult på jobbet. Nu behöver jag bara en vingmutter och ett par brickor...

Tänkte sätta lite kasserad cykelslang i klykan, den jag hade satt som en smäck på 28mm staven.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har precis fixat 28mm rundstav och en vagnsbult på jobbet. Nu behöver jag bara en vingmutter och ett par brickor...

Tänkte sätta lite kasserad cykelslang i klykan, den jag hade satt som en smäck på 28mm staven.

Jag har gjort en faktiskt, den blev dock något för kort.. vi skulle kunna kala den för ett test eller en prototyp. Men jag gjorde just så: 3st brickor, genomgående bult och (i mitt fall) vanlig mutter. Fungerar alldeles ypperligt, hade dock som sagt önskat att den var lite längre.

Ska ta och snickra ihop en ny enligt den där tabellen med mått på sidan, borde bli lite bättre. Och kanske lägga ned lite mer tid på att få den lite snyggare än den jag har nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så här blev den när den blev klar.

post-2682-1236082091_thumb.jpg

En vagnsbult och låsmutter fick det bli och lite gammal överbliven cykelslang så att bössan inte halkar omkring.

post-2682-1236083849_thumb.jpg

En rostfri trallskuv med avklippt huvud tjänstgör som pigg ned i marken.

post-2682-1236083863_thumb.jpg

Har tyvärr inte hunnit prova käppen under "realistiska" förhållanden, men det lilla jag har provat så känns det riktigt bra.

Det skulle antagligen vara bättre med riktiga benstöd, men som provisorium för inga pengar alls så är den här helt OK.

Ska bli intressant och skjuta lite mer med den (ja, inte med käppen...) i vår för att se hur den påverkar mina träffbilder

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...