Hoppa till innehåll

Bly hagel


Guest Schnaps

Recommended Posts

Frakt brukar dessvärre sällan löna sig, sist jag tog ngr tusen via någon slags fraktbil så gick bara det på strax under tusenlappen..

Billigast är väl oftast Jaguargruppen då de tar in våldsamma mängder men jag vet inte om du har något sånt företag i dina trakter...

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte jag heller. För det är väl bara som finns på jaguargruppens hemsida som är med där eller finns det andra???

Frakt brukar dessvärre sällan löna sig, sist jag tog ngr tusen via någon slags fraktbil så gick bara det på strax under tusenlappen..

Billigast är väl oftast Jaguargruppen då de tar in våldsamma mängder men jag vet inte om du har något sånt företag i dina trakter...

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sannolikt inte.. Försök köp mycket och kolla vad din lokala handlare kan fixa för pris om du så att säga beställer och betalar i förskott eller nåt.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja när jag betäller så ska jag beställa 1000skott. Har fått pris på 1,60st och jag tror tyvärr inte Landbys som finns här i stan går under det.

Sannolikt inte.. Försök köp mycket och kolla vad din lokala handlare kan fixa för pris om du så att säga beställer och betalar i förskott eller nåt.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja när jag betäller så ska jag beställa 1000skott. Har fått pris på 1,60st och jag tror tyvärr inte Landbys som finns här i stan går under det.

Hagelskott för 1.60 st??? Finns det så billig ammunition???

Hmmm... Kanske har skjutit med fel ammo alla dessa år :blush:

Snacka med grabbarna på landbys och se vad de kan fixa, men att bara beställa 1000 plug är troligen inte lönsamt.

Jag brukade beställa en pall med 10000 st förut för att det skulle löna sig...

Dock vet jag inte om man får ha en pall med ammo hemma i sverige? Någon som vet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäpp Vapencentrum i Umeå. Fan tar du lån till din ammunition eller :lol: Hahaha 10000 är fan mycket det.

Nja lagen säger att så länge du kan förvara det i ett låst vapenskåp ska det inte vara några problem om jag uppfattat lagen rätt :lol:

Hagelskott för 1.60 st??? Finns det så billig ammunition???

Hmmm... Kanske har skjutit med fel ammo alla dessa år :mellow:

Snacka med grabbarna på landbys och se vad de kan fixa, men att bara beställa 1000 plug är troligen inte lönsamt.

Jag brukade beställa en pall med 10000 st förut för att det skulle löna sig...

Dock vet jag inte om man får ha en pall med ammo hemma i sverige? Någon som vet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är inte säker men är inte en pall 20.K? Höll på och förhandlade om en halvpall förut och jag tror vi snackade om 10.K då..

Tänk vilka patronköp man gjort, hittade ett Nike lager på ett ställe.. gav vi 90 öre max? Olympic gjorde en plugg som Svante Nilsson sålde billigt får många år sen, en grön patron som det stod Hunter på.. den gav vi 80 öre för styck. Danarms 28 grams trap, var skeptisk i början då det var just trap men herrejävlar va bra de var! Och snorbilliga..

Tyckte jag tog i när jag köpte 4500 sist men jag är nu nere på sista 250 kartongen.. då gav jag 1.20 för dem.. Ska ev förska köpa tillbaka en 250 kartong av en kompis som har sin kvar :mellow:

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäpp Vapencentrum i Umeå. Fan tar du lån till din ammunition eller :lol: Hahaha 10000 är fan mycket det.

Nja lagen säger att så länge du kan förvara det i ett låst vapenskåp ska det inte vara några problem om jag uppfattat lagen rätt :lol:

Nej inga lån :mellow:

När jag var som mest aktiv gick det lätt 2000+ plugg i månaden så man behövde lite lager...

I england fick man ha max 9999 plugg hemma utan spränglicens (hagelammo har andra regler än kulammo...)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe låter ju som fina affärer det :mellow: Säg till om du hittar fler såna säljare. Vi är 3st som har planer på köpa ammunition så tips är alltid bra :lol:

Är inte säker men är inte en pall 20.K? Höll på och förhandlade om en halvpall förut och jag tror vi snackade om 10.K då..

Tänk vilka patronköp man gjort, hittade ett Nike lager på ett ställe.. gav vi 90 öre max? Olympic gjorde en plugg som Svante Nilsson sålde billigt får många år sen, en grön patron som det stod Hunter på.. den gav vi 80 öre för styck. Danarms 28 grams trap, var skeptisk i början då det var just trap men herrejävlar va bra de var! Och snorbilliga..

Tyckte jag tog i när jag köpte 4500 sist men jag är nu nere på sista 250 kartongen.. då gav jag 1.20 för dem.. Ska ev förska köpa tillbaka en 250 kartong av en kompis som har sin kvar :lol:

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men då måste du ju fått väldigt bra priser för det kan ju inte varit billigt inte :lol:

Nej inga lån :mellow:

När jag var som mest aktiv gick det lätt 2000+ plugg i månaden så man behövde lite lager...

I england fick man ha max 9999 plugg hemma utan spränglicens (hagelammo har andra regler än kulammo...)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men då måste du ju fått väldigt bra priser för det kan ju inte varit billigt inte :D

Lerduveskytte är ingen billig sport och ja, det gick åt väldigt mycket pengar.

Lite prispengar drog man in men det var inte så kul att hamna på samma tävling som Richard Faulds och George Digweed... Då blev det inte så mycket kvar oftast ;)

Ammo kostade väl runt 4000 kr i månaden, banavgifter minst lika mycket och sen skulle man ju ha lite olika bössor...

Sen vet jag inte hur mycket man la ner på resor, men det blev en del.

Men det var riktigt kul att se hur långt man kunde gå!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det låter kul. Synd att man inte kan göra såna utlägg. Men vem vet vad som händer i framtiden kan kanske vinner pengar och kan göra det man vill och ändå slippa känna att man inte har råd :D

Lerduveskytte är ingen billig sport och ja, det gick åt väldigt mycket pengar.

Lite prispengar drog man in men det var inte så kul att hamna på samma tävling som Richard Faulds och George Digweed... Då blev det inte så mycket kvar oftast ;)

Ammo kostade väl runt 4000 kr i månaden, banavgifter minst lika mycket och sen skulle man ju ha lite olika bössor...

Sen vet jag inte hur mycket man la ner på resor, men det blev en del.

Men det var riktigt kul att se hur långt man kunde gå!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det låter kul. Synd att man inte kan göra såna utlägg. Men vem vet vad som händer i framtiden kan kanske vinner pengar och kan göra det man vill och ändå slippa känna att man inte har råd ;)

Kan tillägga att jag bytte jobb bara för att ha råd med detta :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe okej. Ja jag vill inte byta jobb då jag driver eget med frugan och har ett jobb som är min hobby. Vilket är hundar ;)

Kan tillägga att jag bytte jobb bara för att ha råd med detta :D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...