Hoppa till innehåll

Mars månads tävling


Jämta

Röstning  

17 röster

  1. 1. Vilken är den bästa bilden till temat?

    • Jämtas bild
      13
    • Jägare utan gränsers bild
      4

  • logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Recommended Posts

Ämnet: "fel sak på fel plats" ;)

Som tidigare gäller 1 bild/deltagare och bilden måste vara egenfotograferad och tagen nu i mars.

Med fel sak på fel plats menar jag att ni får spana efter saker som kanske inte hör hemma just där ni ser dem. Saker man förväntar sig hitta i ett annat sammanhang eller annan miljö alltså.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Här inne ekar det verkligen tomt denna månad :D

En flygande ekorre är ju inget man förväntar sig se, så jag hivar in den hit..

korre-2.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt bidrag för temat "Fel sak på fel plats" i Mars månads fototävling.

Jag var ute för att kolla om havsöringen resp laxen nappade. Åkte till Bodavikens camping som brukar vara bra så här års, och blötte reven. Döm om min förvåning när det efter tag "nappade" något tungt, ca 40-45 meter ut i vattnet. Hade lite möda att få in det utan att reven skulle gå av, men lyckades till slut. Vad sitter i kroken då??

Jo en räv !!! Den hade hakat fast med bukkroken på wobblern i ögonhålan på höger sida av räven.

Vet ej hur länge den legat i vattnet men det är nog ett tag sedan den "bottnade" där ute.

// Jägare utan gränser :blush:<_<<_<

post-3445-1238512359_thumb.jpg

post-3445-1238513035_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt bidrag för temat "Fel sak på fel plats" i Mars månads fototävling.

Jag var ute för att kolla om havsöringen resp laxen nappade. Åkte till Bodavikens camping som brukar vara bra så här års, och blötte reven. Döm om min förvåning när det efter tag "nappade" något tungt, ca 40-45 meter ut i vattnet. Hade lite möda att få in det utan att reven skulle gå av, men lyckades till slut. Vad sitter i kroken då??

Jo en räv !!! Den hade hakat fast med bukkroken på wobblern i ögonhålan på höger sida av räven.

Vet ej hur länge den legat i vattnet men det är nog ett tag sedan den "bottnade" där ute.

// Jägare utan gränser ;);)-_-

Dom där blir ju jäkligt goda om du filear och sen panerar i ströbröd, Stek i smör och servera med pressad potatis, mmmm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom där blir ju jäkligt goda om du filear och sen panerar i ströbröd, Stek i smör och servera med pressad potatis, mmmm

Har du något gott vin att rekommendera som skulle passa en sådan delikat anrättning? :lol::lol:;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt bidrag för temat "Fel sak på fel plats" i Mars månads fototävling.

Jag var ute för att kolla om havsöringen resp laxen nappade. Åkte till Bodavikens camping som brukar vara bra så här års, och blötte reven. Döm om min förvåning när det efter tag "nappade" något tungt, ca 40-45 meter ut i vattnet. Hade lite möda att få in det utan att reven skulle gå av, men lyckades till slut. Vad sitter i kroken då??

Jo en räv !!! Den hade hakat fast med bukkroken på wobblern i ögonhålan på höger sida av räven.

Vet ej hur länge den legat i vattnet men det är nog ett tag sedan den "bottnade" där ute.

// Jägare utan gränser B););)

Tar lax och havsöring på Zalt???

Det visste jag inte.....

Brukar bara ta gädda på mina

/Nicke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tar lax och havsöring på Zalt???

Det visste jag inte.....

Brukar bara ta gädda på mina

/Nicke

Till och med räven har ett gott öga till Zaltwobblers numera ;);)B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul fångst.

Förra hösten när vi jagade änder i en liten håla så apporterade kompisens labbe en rätt äcklig död gädda. Det var rätt mörkt så kompisen märkte inte var det var förrän han fick en fin avlämning ;) .

Vi har kul åt hans superapportör fortfarande.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul fångst.

Förra hösten när vi jagade änder i en liten håla så apporterade kompisens labbe en rätt äcklig död gädda. Det var rätt mörkt så kompisen märkte inte var det var förrän han fick en fin avlämning :( .

Vi har kul åt hans superapportör fortfarande.

Ha ha ha

Våran mellan hund var valp förra året och uppe vid vår egen flugfiskesjö apporterade hon en mumifierad groda till matte.

Mumifierad på ryggen men dyngsur på magsidan och lagom slemmig. :D:(

Matte var jätteglad

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...