Hoppa till innehåll

videokamera


tövabo

Recommended Posts

Skulle föredra minneskortet, då du får två möjligheter att ladda in data i datorn med hjälp av det. Kabel, eller att du sticker in kortet i datorn.

En fördel enligt mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En viktig detallj som jag har noterat är att man ska innan man handlar kontrollera vilket format som denna videokamera sparar sina filer som. AVI, JPEG, WMF, MP4 o.s.v.

Jag köpte för ett tag sedan en väldigt liten och smäcker digital videokamera som tar kanonfina bilder i 9.1 megapixel och filmar med hyfsat bra upplösning och det blir riktigt bra kvalité på resultatet.

Vad som är ett "aber" = skit är att den sparar alla filmsnuttar i formatet MP4 vilket är ett registrerat varumärke och därför kan man inte plocka in dessa filmsnuttar i vilket redigeringsprogram som helst såtillvida man inte köper en codec för detta.

Snål som man är så köper man ju inte gärna en codec bara så där för att redigera sina filmer men ibland så känns det faktiskt nästan tvunget för att kunna sätta ihop några trevlig klipp som man vill dela med sig av till sin omgivning.. Sparar den bara filerna som AVI eller JPEG så är det okej.

Sedermera så är det en fördel med minneskort för då kan man peta i ett nytt när det andra är fullt och du kan ju ha fickan full med sådana. Dom är dessutom väldigt billiga och saknar rörliga delar som kan ta skada av eventuella stötar/smällar.

Håller med Schaman där...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...