Hoppa till innehåll

Kulstig i Kil 090426


smurf

Recommended Posts

Välkomna på kulstig den 26/4-09 på Örnäs skjutbana i Kil.

Klasser: Senior, Veteran, Dam, Junior, Yngre Junior med och utan stöd samt Öppen klass där priserna lottas ut och resultatet inte visas.

Anmälan kl 08.00-11.00

Valfri kulkaliber.

Stigen ingår i kulcupen i värmland.

Vakjakt på vildsvin utlottas på startkortet!

Mvh/ Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo hade att tänkt att komma dit. Sen om det blir någon KULstig det vet man ju aldrig ;)

Men eftersom du gör reklam för en kulstig i Kil så misstänker jag starkt att du kommer därifrån, så det skulle vara roligt med en liten presentation av dig. Vi behöver mera Värmläningar på denna sida ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var välorganiserat och trevligt där i fjol. Jag gjorde misstaget att ställa upp med 22an dock :lol: utan att ha riktig koll på de lite längre skotthållen. Det var min första kulstig. Men jag vann lite pryttlar i utlottningen -_-

Ska försöka komma i år också :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var välorganiserat och trevligt där i fjol. Jag gjorde misstaget att ställa upp med 22an dock :lol: utan att ha riktig koll på de lite längre skotthållen. Det var min första kulstig. Men jag vann lite pryttlar i utlottningen :D

Ska försöka komma i år också :D

Jag räknar kallt med att vi får se 9,3an tala i Kil :D Eftersom jag inte är med i Träningstråden och kör bänkpress så får jag väll ta 6,5an :lol:-_-:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag räknar kallt med att vi får se 9,3an tala i Kil :D Eftersom jag inte är med i Träningstråden och kör bänkpress så får jag väll ta 6,5an :lol::lol:-_-

HAHA, ja det är ju en tanke, att ställa med öppna riktmedel och en gammal qvarna :D

Vette hundan om jag inte skulle göra det, i träningssyfte, för att bli bekant med bössan om inte annat, jag har ju inte skjutit ens 50 plugg med den hittils, prispallen kommer jag ju aldrig i närheten av i alla fall oavsett bössa :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo då jag är från Kil, Kils kommun iallafall, fast numera bor jag i Karlstad.

Klart ni ska komma och panga lite, och så har ni ju chans att vinna en vakjakt på vildsvin nere i Linköping.

Ska ni använda 9,3an får vi ta fram dom stora klisterlapparna B)

Mvh/ Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mins inte vad längsta avståndet var exakt, men inga avstånd är längre än 80m.

Tanken är att det ska gå bra att skjuta stigen även med .22LR

Mvh/ Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En liten undran bara, hur många plugg gör man av med på hela stigen? Det vore ju illa om man laddat för få :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är 6 stationer och man skjuter 4 skott på varje station, alltså minst 24 smällar.

Det finns också valfri insatsskjutning innan eller efter stigen och då går det åt 4 skott per serie.

Mvh/ Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är 6 stationer och man skjuter 4 skott på varje station, alltså minst 24 smällar.

Det finns också valfri insatsskjutning innan eller efter stigen och då går det åt 4 skott per serie.

Mvh/ Henrik

Najs, tack för svar. Jag ska komma väl förberedd :o Inte för att jag är särskilt duktig skytt men man behöver ju inte göra det värre genom att behöva byta ammo halvvägs ;)

Markus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gick Kils stigen ifjol med 22:a och viss går det med 22 men man får se upp med björnen som man inte hamnar för lågt i den då blir det nollor. (Hände mig :lol: )

Vill minnas att det var

1. Räv på c:a 40 m

2. Älgtjur på 70 m

3. Vildsvin på 50 m

4. Gås/Rådjur? på typ 40 m

5. Ekorre på 30 m

6. Björn på 60 m

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gick Kils stigen ifjol med 22:a och viss går det med 22 men man får se upp med björnen som man inte hamnar för lågt i den då blir det nollor. (Hände mig :lol: )

Vill minnas att det var

1. Räv på c:a 40 m

2. Älgtjur på 70 m

3. Vildsvin på 50 m

4. Gås/Rådjur? på typ 40 m

5. Ekorre på 30 m

6. Björn på 60 m

Var det inte någon tjäder också? På samma station som räven, eller minns jag fel? Jag hade samma problem med min 22a i fjol, hade inte provat den på 80 meter innan, visste inte riktigt vad jag gick till ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var det inte någon tjäder också? På samma station som räven, eller minns jag fel? Jag hade samma problem med min 22a i fjol, hade inte provat den på 80 meter innan, visste inte riktigt vad jag gick till :lol:

Jo det var det nog och sen var det något mer smått tillsammans med ekorren.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur gick det för er ni som var på stigen?

För mig gick det sådär, lite stressigt att först skjuta stigen och sen tillbaka till stationen och markera.

Har ni några tips eller åsikter om förbättringar är det bara att skriva.

Mvh/ Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jotack det gick rätt bra :lol: Det var ju inte många som skjöt med öppna riktmedel så jag borde fått tävla i en egen klass :rolleyes:

89 poäng skjöt jag. Mina döttrar sköt bättre, den yngre av dem ledde barnklassen ett tag med 109 poäng.

post-2426-1240856611_thumb.jpg

post-2426-1240856645_thumb.jpg

Liten stilstudie, jaktsidankepsen såklart :D

Överlag välorganiserat tycker jag, vi hade jättetrevligt :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...