Hoppa till innehåll

Grythyttan Jakt


Foffe

Recommended Posts

Var in på glasbutiken idag och skulle köpa öl men såg direkt när jag kom in en vinflaska som hette Grythyttan Jakt. Kunde inte låta bli att lägga ner den i korgen. Det är ett bärvin och är framställt av Lingon o Blåbär.

Så då undrar jag är det någon som smakat detta vin: Ska själv testa det i helgen till antingen Tjäder eller rådjur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Njae inte vinet direkt, MEN de har haft glögg med de smakerna vid julitider.

Kanske något liknande ?

Ganska gott men glögg blandad med Rom eller cognac var betydligt godare om jag får säga så... ^_^:P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var in på glasbutiken idag och skulle köpa öl men såg direkt när jag kom in en vinflaska som hette Grythyttan Jakt. Kunde inte låta bli att lägga ner den i korgen. Det är ett bärvin och är framställt av Lingon o Blåbär.

Så då undrar jag är det någon som smakat detta vin: Ska själv testa det i helgen till antingen Tjäder eller rådjur.

Har själv en flaska hem åkte ner av samma själ har inte blivit av att prova den men så fort vi har provat så får vi ge ett smak resultat ^_^

Att namnet kan gör impuls köp på glasbanken är bra marknadsföring. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har just nu druckit 2 glas av detta vin. Kan varmt rekomendera detta vin. Lukatar gott och smakar mycket gott. Kan rekomendera det till Tjäder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

he he he, och av en tillfällighet har jag bott granne med vinmakaren mellan 97-00 då han började med sitt första vin Hjorton, var och varannan kväll kom han förbi med glasdeglar innehållande diverse mer eller mindre drickbart "vin"...skitroliga kvällar som konsult :o

Har provat det mesta från firman och jag tycker dom gör det bra, man skall inte likna deras produkter med vin generellt men vem har påstått att man alltid behöver dricka vin vin när det finns roliga och lämpliga bärviner framställda lokalt!

Kan mkt väl tänka mig att Lingon & Blåbär passar till tjädern...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får korka upp min snart men till vad har inte tjäder.

Får prova med Markus biltong möjligen. :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...