Hoppa till innehåll

Öl


L-B

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hade en date med en kylig dam igår. 

Ingrid var bättre än Agneta, tycker jag,  även om jag inser att det inte är särskilt gentlemannamässigt att jämföra damers prestation i offentliga forum. 

20171214_201941.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-12-02 at 19:29 defransson sa:

Veckans provsmakning. Amarillo, med Oppigårds som referens. Min är inte lika söt och lite mindre fyllig, men jäkligt god ändå. 

20171130_175704.jpg

Amarillo är en favorit som gärna slinker ner i korgen. Passar bra till en stadigare köttbit men passar mindre bra i bastun. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fredagskvällen blev ett par nya att gå igenom:) två bra Ale/IPA. Brewdog sortimentet gör sällan bort sig, många nyheter och denna står sig väl. Lokal hops är riktigt bra.

CBBE7788-21C7-4B37-9C2C-ED0E08923D5F.jpeg

6E59E83E-386B-40EE-94C6-D3D4BD36397A.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Takko sa:

Fredagskvällen blev ett par nya att gå igenom:) två bra Ale/IPA. Brewdog sortimentet gör sällan bort sig, många nyheter och denna står sig väl. Lokal hops är riktigt bra.

CBBE7788-21C7-4B37-9C2C-ED0E08923D5F.jpeg

6E59E83E-386B-40EE-94C6-D3D4BD36397A.jpeg

Brewdog är bra, även om jag tycker att Ingrid var bättre. De har ju dessutom den goda smaken att släppa alla sina recept till oss som brygger själva. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago defransson sa:

Brewdog är bra, även om jag tycker att Ingrid var bättre. De har ju dessutom den goda smaken att släppa alla sina recept till oss som brygger själva. 

En till bryggare? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago defransson sa:

Brewdog är bra, även om jag tycker att Ingrid var bättre. De har ju dessutom den goda smaken att släppa alla sina recept till oss som brygger själva. 

Ja Ingrid var bättre, men överlag är det många som är riktigt bra. Kul med recepten, har du bryggt några av dem?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
På ‎2017‎-‎12‎-‎02 at 19:24 sidelock sa:

Jag och farsan kör på i inkört spår. :yes: 

BD5C1E6F-28E4-422B-BDC2-8DA765A721F3.thumb.jpeg.e717d9858183bfcd1c3c707c0c91e658.jpeg

Ekollon är det physalisbär och lönnlöv!?

Chips, och jordnötter är populärt här i trakterna till ölenB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter kul med att brygga, är lite sugen också men det får väl mogna.  Får nöja mig med alla ölprovningar och det finns ju att ta av idag. :)

En riktigt god från helgen!D35EFF30-44C8-4594-82B1-3C07CEFDDA6A.thumb.jpeg.56b6b15ce21a8d6106daf67d5265c9f8.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tack för det.

Lägger dina på minnet, var ja nu la de nånstans. Nåväl.

Iom att jag sköter mig själv denne helg å inte ska köra bil så gick Everyday’n ner till damernas skidåkning på fm å den försvann fort. Nästa blev till nylig kökstjänst å då tog jag från höger. Noterade efter 1:a zip'n att Thurbon’, den busen innehöll 8.5 %. God, men personligen tycker jag 4.5-6 är lagom.  /P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...