Hoppa till innehåll

Jaktmark Uppland


Guest Torpartäckten

Recommended Posts

Har blivit erbjuden att arrendera ca 350 hektar öster om Uppsala. Funderar lite på vad ett skäligt arrende ligger på. Skiftet är bra ( kvadratiskt ) ingår även en enklare stuga. Eftersom det ligger nära Stockholm får man väl räkna på 300-400:-/ha eller ? Någon som har nån erfarenhet / aning om vad dagens arrene priser ligger på i det området..

Hej,

jag är marklös jägare som är intresserad att vara med på arrendet.

Hur många blir ni.

/ Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ju inte så jag menade, men det finns säkert fler folk som är på dessa sidor och snokar. Inget är omöjligt att hitta igen om man bara vet i vilket område man skall leta. 110:- / ha kostade det. Det ser jag som väldigt billigt med tanke på vad jag tidigare har betalat för att vara del i ett gäng. Nu har jag jakt åt mina 4-fotade kamrater.

Stort grattis

Har aldrig varit marklös men kan tänka mig att det är ganska skjönt att nu ha en egen mark

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Torpartäckten
Stort grattis

Har aldrig varit marklös men kan tänka mig att det är ganska skjönt att nu ha en egen mark

Jag har alltid haft jaktmarker att husera på. Men Vargens intåg har gjort det istort sätt omöjligt att jaga på dem markerna.

Känns skönt med en "Egen" mark nu, där man själv bestämmer när och hur man ska jaga. Hur man vill ha viltvårdandet. Med saltstenar och dylikt. Tidigare har man bara vart en bricka i ett större gäng där rösten inte blivit hörd. Även skönt att man kan jaga när man vill och vart man vill utan att det redan är folk just där. Så är ju fallet på dem större markerna i mellersta norrland. Ser framemot sommaren nu, så att man kan börja kolla av marken och se vad som man behöver göra i viltvårds syfte.

Som det ser ut nu så blir jag helt själv på arrendet iaf första året.

Däremot kanske jag slänger ut inbjudan till jakt är i forumet !! Om intresset finns.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som det ser ut nu så blir jag helt själv på arrendet iaf första året.

Däremot kanske jag slänger ut inbjudan till jakt är i forumet !! Om intresset finns.

Vad bra... Har en Borderterrier som behöver öva mycket på Mickel i gryt! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Torpartäckten
Även jag har en Borderterrier till gryt och ovan. Lydig som fasen är hon också. Går mycket bra i gryt.

//Roggman66

Det läggs på minnet !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Nä tyvär ingen avskjutningsstatistik. Bara markägarens ord på att det finns "gott om vilt". Det skulle finnas älg, vildsvin och rådjur. Han har inte äns nämnt dovhjort ? Stugan här i bra skick. Man är lite novis vad det gäller att arrendera ett större skifte, brukar ju vara via jaktklubbar man kommer in i lagen. Är med i ett lag söder om Sandviken som hyser god tillgång på rådjur vilket jag betalar 1500 för en jakträtt. Det är på ca 2000 ha och vi är 25 jägare.

God dag Torpartäcken,

Läser att du arrenderar jakträtt i Sandviken. Har själv flyttat till Sandviken och letar lite arrenden i närliggade området, några tips var man kan kolla. Har själv jakträtt i Dalarna, men skulle uppskatta att få tillfälle att jaga där man bor nu.

Tack...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu får du berätta hur första jaktåret förlöpte på den nya marken. Måste vara lite smågött att ha så pass mycket mark själv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...