Hoppa till innehåll

Vikt Grävling


Guest Morgan

Recommended Posts

Tjenixen....och kul med en till som vill väga sina grävlingar.....med grävlingar hör man annars att dom väger runt tjugo kilo.punkt.

Inget veriferat eller vägt....men att dom är tunga att bära ur skogen beror mer på hur dom är byggda än faktiska vikten.

17,2 kilo är en riktigt stor gävling....mina största har vägt 15,8...15,08 plus en på runt sexton på en inte alls så tillförlitlig badrumsvåg.

Nu bor jag i Norrbotten och där kanske det är svårt att nå vikter runt tjugo ....vad vet jag...

Men det har skjutits grävlingar som varit den vikten och däröver.

Dom flesta ligger dock mellan 8-13 kg...

Nu är mitt material ganska begränsat då jag bara mäktar med ett tiotal per år och stammen ger med sig med de jakttrycket.......

Alla ni andra in med mera vikter....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag sköt i somras en grävling som jag inte riktigt orkade lyfta ovan marken med vänsterarmen. Nu säger ju inte detta bara ngt om grävlingen vikt och längd... Men jag tror den vägde närmare 20kg. Jag tyckte det var det största as jag hade sett i varje fall! Gissa om jag funderade på att väga den men hade då ingen våg. Nu så vet jag även vad bockarna väger!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...