Hoppa till innehåll

Bowhunting, the season of 2009


Herr Mattsson

Recommended Posts

fan kom på en lite rolig grej..

Jag har varit ute lika mycket med bössa NÄSTAN som med bågen.. Och jag har fällt 2 djur med bågen o inget med bössan.. Har sett betydligt fler djur när jag jagat med bågen också.

Kanske för att jag är försiktigare med vad jag gör då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Herr Mattsson

    65

  • Roger_P

    21

  • yellowhouse63

    13

  • ThomasMamre

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

:D du ska inte gråta över spild mjölk!... :D

Du får iaf jaga med båge å de är mer än vi får i detta härliga land!!!....

du gjorde ett val, och då var de ett bra val, och de tycker jag också. de kunde har legat 20-30m där ifrån! så hade du kanske inte hittat ut ur vassen!....

MVh Mamre

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo dom är en förbannelse vi har på denna ö.. Lite väl snabba asätare.. framme direkt och roffar åt sig. Men vem skulle inte tacka ja till en sån servering?

suger balle dock att jag inte fortsatte leta 2 jävla meter till igårkväll.. Då skulle det ju inte ha hänt. Men det kunde jag ju inte veta då. Och jag gjorde nog det bästa beslutet trots allt.

jo förstår de, inte skulle man tacka nej till ett julbord så här på hösten inte skulle jag de iallfall

och som mamre sa, du gjorde ett val, som man bör göra i sånna lägen som du hamnade i, och jag tro att jag hadde gjort samma val som dej, pluss att de hadde kunnat lega allt från 2-200 meter framför dej och du kanske inte hadde hittat ut igen ur vassen..

men ni får iallfall jaga med båge ni :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja nej, det är ju så. Skulle man alltid veta var djuret ligger så skulle man ju gå fram direkt o hämta det.. Nåja. det viktigaste trots allt är att djuret är DÖTT o inte skadat. Vilket alltid är skönt att veta. Jag ser det som en fulländad jaktkväll ändå, trots att djuret blev förstört. Sånt kan man inte styra över ibland.

Men ändå.. 2 meter.. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja nej, det är ju så. Skulle man alltid veta var djuret ligger så skulle man ju gå fram direkt o hämta det.. Nåja. det viktigaste trots allt är att djuret är DÖTT o inte skadat. Vilket alltid är skönt att veta. Jag ser det som en fulländad jaktkväll ändå, trots att djuret blev förstört. Sånt kan man inte styra över ibland.

Men ändå.. 2 meter.. :D

hellt rätt!....

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jahapp. Tagit hus i helvete i byn angående bågjakten.

Slutjagat med båge i byn, åtminstone i år.

Satan vad arg jag är.

Skulle ha varit lugna gatan om jag inte frågat fel markägare. En som jag trodde hade förtroende för mig.. En som jag trodde var lite "äsch gör vad du vill du".. Så har han alltid varit förut. Men markägare är ett släkte för sig. Mer schizofräna människor får man leta efter.

Så nu när jag frågade han, så var han inte direkt otrevlig mot MIG, men däremot så har han ringt runt o snackat skit osv.

Så, är du ålänning o läser detta så är jag ute efter ett jaktlag där man får jaga med båge! Seriöst alltså.. Jag menar det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aj då.. Då sprack våra planer då! ;)

Jahapp. Tagit hus i helvete i byn angående bågjakten.

Slutjagat med båge i byn, åtminstone i år.

Satan vad arg jag är.

Skulle ha varit lugna gatan om jag inte frågat fel markägare. En som jag trodde hade förtroende för mig.. En som jag trodde var lite "äsch gör vad du vill du".. Så har han alltid varit förut. Men markägare är ett släkte för sig. Mer schizofräna människor får man leta efter.

Så nu när jag frågade han, så var han inte direkt otrevlig mot MIG, men däremot så har han ringt runt o snackat skit osv.

Så, är du ålänning o läser detta så är jag ute efter ett jaktlag där man får jaga med båge! Seriöst alltså.. Jag menar det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jahapp. Tagit hus i helvete i byn angående bågjakten.

Slutjagat med båge i byn, åtminstone i år.

Satan vad arg jag är.

Skulle ha varit lugna gatan om jag inte frågat fel markägare. En som jag trodde hade förtroende för mig.. En som jag trodde var lite "äsch gör vad du vill du".. Så har han alltid varit förut. Men markägare är ett släkte för sig. Mer schizofräna människor får man leta efter.

Så nu när jag frågade han, så var han inte direkt otrevlig mot MIG, men däremot så har han ringt runt o snackat skit osv.

Så, är du ålänning o läser detta så är jag ute efter ett jaktlag där man får jaga med båge! Seriöst alltså.. Jag menar det.

trist! hoppas de ordnar sej för dej!..

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jahapp. Tagit hus i helvete i byn angående bågjakten.

Slutjagat med båge i byn, åtminstone i år.

Satan vad arg jag är.

Skulle ha varit lugna gatan om jag inte frågat fel markägare. En som jag trodde hade förtroende för mig.. En som jag trodde var lite "äsch gör vad du vill du".. Så har han alltid varit förut. Men markägare är ett släkte för sig. Mer schizofräna människor får man leta efter.

Så nu när jag frågade han, så var han inte direkt otrevlig mot MIG, men däremot så har han ringt runt o snackat skit osv.

Så, är du ålänning o läser detta så är jag ute efter ett jaktlag där man får jaga med båge! Seriöst alltså.. Jag menar det.

Trist, men jag vet hur de kan vara, tror att strategin inför nästa säsong är att bjuda in rep från ABA

och orda en info/prova på kväll där även markägare kan komma. Diskutera detta med jaktledaren först

för att ta tempen på intresset.

Annars får du väl byta by eller kommun :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

C-A , en sak som jag funderar på, och du kan ringa Marcus och fråga

men jag tror inte markägaren i sig kan förbjuda jaktmetod, detta ska skötas

av jaktlaget. det skulle bli tokigt om alla markägare i ett område hade egna regler

för just deras del i den totala arealen.

Som sagt fråga Marcus han vet säkert.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

C-A , en sak som jag funderar på, och du kan ringa Marcus och fråga

men jag tror inte markägaren i sig kan förbjuda jaktmetod, detta ska skötas

av jaktlaget. det skulle bli tokigt om alla markägare i ett område hade egna regler

för just deras del i den totala arealen.

Som sagt fråga Marcus han vet säkert.

Ska göra det.

För flera markägare har olika regler på sina marker osv fast dom inte har 150 egna hektar.. Men får dom inte som dom vill så hotar dom att ta bort markerna.. O det har dom ju rätt till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trist, men jag vet hur de kan vara, tror att strategin inför nästa säsong är att bjuda in rep från ABA

och orda en info/prova på kväll där även markägare kan komma. Diskutera detta med jaktledaren först

för att ta tempen på intresset.

Annars får du väl byta by eller kommun :)

Tror vi gör så. Kanske på höstens fest redan?

Så länge får jag väl komma o våldgästa i bom-sund ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aj då.. Då sprack våra planer då! :)

Hmm. Det kan man säga. Stor besvikelse! Men det kommer fler år. Fast om jag byter jaktlag så måste jag ju arbeta in mig själv före jag kan börja bjuda folk kors o tvärs ^_^

______________

INGEN ÅLÄNNING SOM HAR LITE PLATSER KVAR I SINA JAKTLAG?!? OROA ER INTE, JAG ÄR EN SELEKTIVT AVSKJUTANDE JÄGARE SOM OFTAST JAGAR MED BÅGE SÅ DET BLIR INTE SÅ MYCKET SKJUTET!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...