Hoppa till innehåll

Kråkjakten


Foffe

Recommended Posts

Tror jag missat sträcket totalt... eller så har det inte gått än?

Upplever det som att det glesat ut ordentligt i leden bland kajor och kråkor på jaktmarken men såg aldrig att det någonsin fyllde på i någon större omfattning.

Har ni sett några sträck (var & när)?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här var man två totalt :( Har varit ute två gånge har lagt all tid på hunden istället.

Mvh S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir så irreterad har ett flertalet skator som är och tjuvar fågelmat av småfåglarna men jag kan ju inte ta fram hagelbrakaren och smälla iväg lite hagel då jag har grannar runt mig :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir så irreterad har ett flertalet skator som är och tjuvar fågelmat av småfåglarna men jag kan ju inte ta fram hagelbrakaren och smälla iväg lite hagel då jag har grannar runt mig

Tur att man bara har en grannfastighet, och dom som bor där är van att det smäller lite då och då :D

Sent from my ST17i using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade inte allt jävlats så hade nog resultatet blivit riktigt nice, men.......

Låset till tippen hade fryst, uv-stången hade ngn försnillat bort, väl i trädet hade ngn Id..t hivat bort spännremmarna till stången.

Vart sur o hög ner en björk o hissade uven bakom gömslet bland nå små björkar.

Fick in fågel sisådär men fel sida gömslet o alldeles för högt.

Slutade dock med 16fågel som fick käka snö samt att precis innan jag for hem halkade jag på sista försvunna delen, uvstången.

Så nu e allt på plats o nästa tur blir förhoppningsvis bättre.

post-399-0-00616900-1324822040_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite synd!

Jag försökte precis visa en bild på mitt lilla Uv alster men datorkunskaperna felar <_<

En liten beskrivning är att jag har tagit ett ben från ett par långkallingar och fyllt med skräptyger därefter har jag limmat dit ett par ögon och en massa Tuppfjädrar så nu står den i garaget och torkar.

Om ungarna springer in där imorgon så lär det bli terapi för den ser hyggligt hemsk ut och står lagom för att bita dem i benet när de kommer in B)

Hoppas bara att den kan luras så jag får in lite Kråkor inom hagelhåll :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon här som kan visa bilder på en "rävvippa" eller vad den kallas. Jag har fått tag i ett skinn som ska användas till att locka kråka med. Hur tillverkar man en sådan enklast?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag såg jag 50-100st kråkor & kajor samt en och annan duva som slog ner på en åker & höll sig där hela dagen. Annars brukar det bara vara 1-2st par kråkor som hänger i detta området. Detta var 5-6mil sydväst från Göteborg.

3 mil öst om Göteborg har kompisen sett 'flera hundra kajor, så himmlen blev svart'. Han är inte vaken på fåglar annars, så det lär ha varit rätt så extremt om det fångade hans uppmärksamhet.

Extremt sen höstflytt eller extrem tidigt vårflytt? Eller var det kanske bara en svart svan? Någon annan som sett något liknande på västkusten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vilken storlek på hagelammunition är bäst ? går det bra med 6or tror ni :) Mvh Linus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Linus gå ner ännu lite mera. Själv så brukar jag använda 7.5 28 grams om jag får tag i. Hade ett lager förut som farsan hade köpt typ längesen men som han aldrig använde så jag pangade upp dom.

Sköt 2 igår när jag var och gick med tjt på rävjakt. Kom så fint :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder numera uteslutande 28g 7,5or på kajja, kråka, korp.

Många hagel o MKT död.

Kolla om du kan få tag i NSI =bra skit.

Sköt 14st svartfåglar i lördags =) alla knall o fall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

får säga till brorsan att han köper 7,5 or tack för svaren (skitjakt) på er :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska vi stänga denna tråd och köra på i den nya tråden som har startats? Det är ju ganska många sidor i denna kan vara svårgreppad för nya medlemmar som ska läsa den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har tänkt om efter ett inlägg i den som startades idag så jag tycker vi kör på i denna tråd som vanligt den har ju varit igåns sen 2009. Sen är det ju roligt att en tråd som man startat själv lever o frodas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har tänkt om efter ett inlägg i den som startades idag så jag tycker vi kör på i denna tråd som vanligt den har ju varit igåns sen 2009. Sen är det ju roligt att en tråd som man startat själv lever o frodas.

Håller men Foffe vi kör här.

Såg en kul grej i morse som nästan har med kråkjakten att göra. Gick från en godsterminal till vårat huvudkontor vilket blir en promenad på 500m under den tiden såg jag flera tusentals Trutar som kom i en strid ström norr över stan. På ett ställe ser man mellan husen ut mot gärdena söder ut och så långt jag kunde se var det fågel och likadant åt andra hållet. Har nog aldrig set så mycket fågel av någon sort tidigare.

Undrar om de flyttade mellan matplatserna eller vad de höll på med.

Såg ut som en motorväg, dvs flocken var typ 50meter bred och ett par kilometer lång och slingrade sig i luften som en orm.(skum förklaring men den enda liknelsen jag kom på)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag startade en egen tråd om kråklock med kråkbulvaner men vi bestämde att vi skulle fortsätta på den gamla tråden så jag undrar. jag hade tänkt köra med kött och Jaktias kråkbulvaner. så vad tror ni om dom bulvanerna för dom kostar bara 65 kr :blink::D tackar för tips MVH linus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag vet att hipshot är kung på kråkjakt!!!!!!!!!!! :D men det är kul att få svar från alla

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag behöver hjälp med fjädrar var får man tag i fjädrar till sin plast uv om dom är slut på pandurohobby MVH Lnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag behöver hjälp med fjädrar var får man tag i fjädrar till sin plast uv om dom är slut på pandurohobby MVH Lnus

Känner ni någon med höns så kan de nog bistå :)

Kanske ska undvika de helvita raserna :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har hittat en kulle i en ledningsgata jätte öppet bredvid tät skog som jag hade tänkt att jaga kråka på men är det någon annan som har något hett tips om var i skogen som det är bäst ska det vara öppet eller ska man vara mitt inne i urskogen tack i förväg MVH Linus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och vi har 2 stora åkrar som vi äger men har lockat där och har bara fått fram som högst 5 kråkor knappt det så därför gick jag ut lite snabbt med crowen i ledningsgatan och fick fram 8 kråkor 2 nötskrikor och 2 skator och jag lockade bara i 20 minuter :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...