Hoppa till innehåll

Kråkjakten


Foffe

Recommended Posts

Jag tänkte skicka in 3 - 4 kråkor för uppstoppning.. Tänkte ha 3 av dom som bulvaner för lite jakt i höst och en att hänga i uven. Skönt att slippa ha en i frysen hela tiden.

Det billigaste var 1000kr fågeln. Nån som vet om det är ett OK pris?

JS tar 1200 för en domherre så det låter billigt......men rimligt med bulvaner för 4lök ? ;) rock on
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har varit täckt. sedna har de börjat släppt billigt lim? Ska börja där tänckte jag och mer fjädrar på skallen med.

Kolla om du kan få tag på skinnsjok från fasanhöna/tjäder/orrhöna i stället och dra fast på bröstet. Tror det skulle se bra ut att bryta mönstret en smula.

Och glipan vid vingarna måste du åtgärda då gärna med skinn med fjäder på så det ser prydligt ut.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Söt :D

Haha ja, hoppas bara inte kråkorna tycker detsamma!

:lol::D:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kråkspaning i Kuala Lumpur, Malaysia pgår. Ska bli kul och se vad (om någon) för typ av kråkfågel som finns här utan att använda internet. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu har vi gjort en del här! fixat tillfälligt gömsle som är under all kritik men får bli full camo på oss samt gömma oss så gott de går.

slängde ut en hel del mat åt fåglarna idag ( jakt söndag ) vilket vi hoppas dom ska fatta och de borde dom då de är korp på G.

uvens pinne för platsen fixad så de borde funka iaf. skata för o ha i klorna fixad oxå. uven som är nyköpt av den större 25" modellen ska kläs imorgon med harskinn samt gräsands honors fjädrar. och kråkbulvan finns för o sätta en bit ifrån. kråkpipa finns likaså.

nu har vi väl ändå gjort så gott vi kan o hoppas på en riktigt skjutning iaf. dock behöver jag träna skytte ganska grovt känner jag :ph34r: vi jagar på en tipp så skyddsjakt brukas året runt om det behövs.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick lite tid över så jag han smälla på en fjäderdräkt..

bild1ch.jpg

riktigt nice ;):D den kommer dom nog bli sura på ;) ;)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har en uv som jag har satt fjädrar på framsidan på men det tog slut fjädrar.. så nu funderar jag om man kan ta ett bäver skinn och limma på ryggen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jameson- det verkar obilligt att ta ett bäverskinn,

du har ingen gråbrun filt eller fleece som du kan limma dit tillsvidare?

Det handlar om att ta bort plastblänket mycket och sedan skapa form, färg och struktur som härmar en levande uv.

/C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bäverskinnet är redan sönderskuret så det spelar ingen roll. jag har bara jagat kråkor med bulvaner så det skulle vara intressant att prova uven. kan man använda vanliga kråk/skatbulvaner på något sätt för att göra uvjakten bättre?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testat men inte upplevt att det haft någon gynsam effekt. Har du möjlighet att på ett enkelt sätt få upp bulvanerna bra så fine, testa, men jag skulle inte lägga någon större energi på det. Testat att gå upp i en grantopp med kråkbulvaner 10 m från uven men som sagt, de kråkor vi sköt den morgonen hade vi skjutit ändå.

Undantaget tror jag skulle vara om man hade uppstoppade kråkor, då skulle det nog fungera.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga. hur fan vågar ni klättra? en själv va som tarzan när man va liten men nu tycker man de är jobbigt högt vid redan 4meter :-/ pinsamt va gammal i psyket man har blivit :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tipset är att inte titta ner,

det har ändå ingen betydelse.

/C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Många klarar det bra om man bara tittar på stammen raktfram och uppåt.

Är man upp eoch ska ner så är det ändå lungt får då är man ju påväg åt rätt håll.

Som du skriver, när man var liten kan jag idag inte fatta hur man vågade hålla på på det sätt man gjorde. Tunna rangliga träd och grenar. Är iofs inte höjdrädd numera men självbevarelsebedriften gör att jag iaf kollar så grenarna verkar hålla innan jag hänger helt i dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

när jag själv första gången klättrade upp i en spinkig gran var jag livrädd, mest pga att det blåste 7-8 m/s och smala grenar. trodde fan inte att jag skulle vara hel skinnad efter jag kommit ner men som tur var jag det :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

även om jag är ungdom så blir det nog stege och 3 st 3,5 m ribbor ihopsatta som sitter i uven :wub: :wub: :D så slipper jag upp och klättra när det knappt inte är ljust :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äh! det är väl bara att pinna på upp i trädet, inga större konstigheter :D :D

Det där var väl inte överdrivet smart va? :lol:

Du pinnar alltså på själv upp på söndag morgon eller? Den granen ÄR lättklättrad och inte speciellt hög, plättlätt!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu har jag skärt av huvudet på uven och vinklat det uppåt kanske lite svårt att se i bilden :wub: men men så att den ska va riktigt fin till morgondagens jakt och en fråga vi hade tänkt att vara ute i skyddet klockan 5,30 - 6, 00 är det lagom ? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...