Hoppa till innehåll

Jaktlust ikväll i TV4 Sport 18:30


Guest Jägare

Recommended Posts

  • Svar 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Dunderklumpen

    15

  • JaktPoppe

    13

  • Rosven

    12

  • johanjägare

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vore skitkul med lite kommentarer angående kvällen program här. Både ris och ros. TV4 Sport 18:30 Jaktlust Jägarhälsningar Mikael Jägare

Jobbar til 19.00 :D

1. Vildsvinsjakt med skidlegenden Thomas Wassberg 4/11

2. Harjakt med jordbruksminister Eskil Erlandsson 11/11

3. Grävlingjakt med fotbollsmålvakten Bengt Andersson 18/11

4. Fasanjakt med springerspaniel med skeetskytten Nathalie Lars...son 25/11

5. Duvjakt med världens starkaste man Magnus Samuelsson 2/12

6. Kaninjakt med skydskyttelegenden Magdalena Forsberg 9/12

7. Rapphönsjakt över stående hund med travnestor Stig H Johansson 16/12

8. Gåsjakt med entreprenören Percy Nilsson 23/12 (dan före dan...se där ja)

9. Rådjurjakt med drever med artisten Brolle Jr 30/12

10.Älgjakt med hockeyspelaren Emil Kåberg 6/1

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Program 1 Thomas Wassberg

Premiär för ett helt nytt svenskt jaktprogram - Jaktlust med yrkesjägaren Thomas Ekberg och kocken Anders Levén

I första programmet får vi träffa skidlegenden Thomas Wassberg som för första gången ska jaga vildsvin.

Vi får även följa med Thomas Ekberg på vildsvinsjakt i Litauen och till skjutbanan. Anders Levén bjuder på Shabu Shabu, mustig buljonggryta med vildsvinskött.

Repristider (de första - blir säkert fler)

Premiär för Jaktlust

Onsdag 04 november 2009 18:30

Lördag 07 november 2009 05:10 ®

Söndag 08 november 2009 13:45 ®

http://www.tv4.se/1.1283981

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1. Vildsvinsjakt med skidlegenden Thomas Wassberg 4/11

2. Harjakt med jordbruksminister Eskil Erlandsson 11/11

3. Grävlingjakt med fotbollsmålvakten Bengt Andersson 18/11

4. Fasanjakt med springerspaniel med skeetskytten Nathalie Lars...son 25/11

5. Duvjakt med världens starkaste man Magnus Samuelsson 2/12

6. Kaninjakt med skydskyttelegenden Magdalena Forsberg 9/12

7. Rapphönsjakt över stående hund med travnestor Stig H Johansson 16/12

8. Gåsjakt med entreprenören Percy Nilsson 23/12 (dan före dan...se där ja)

9. Rådjurjakt med drever med artisten Brolle Jr 30/12

10.Älgjakt med hockeyspelaren Emil Kåberg 6/1 Read More

OBS! GW blev sjukskriven och kunde inte jaga med oss - Utbytt mot Färjestads Emil Kåberg. GW nästa säsong istället

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har man skaffat tv4 sport nu eller? - ja det har man!

är det riktigt säkert? - ja det är det!

blev det dyrt som fan nu? - nej det blev samma!

tjofadderittan tjolahejsan hopp!!

tv ikväll grabbar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JA första avsnittet avklarat och det var med blandade känslor jag såg det, del lyrisk över ett nytt jaktprogram men oxo besviken över det i mina ögon konstiga upplägget på allt, kändes lite hattigt o snabbt hopkommet, en bättre o mer förklarande speakerröst var nog det som fattades mest o en röd tråd.

Mvh Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vassberg var med i ett par min :D

Sen grisjakt i utlandet.

Känns som det kunde varit lite mera jakt i programmet men det är inte lätt att få med allt på 30 min med reklam mitt i.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äntligen något att se på tv.

Jag tycker att det på det stora hela var ett bra program med potential att bli ännu intressantare längre fram i serien. Om jag ska anmärka på något så är det nog ljudet. Speaken och miljöljuden är bra mixade men jag tycker att pratet lät lite "burkigt" och inte lika klart, särskilt grisjakten i Litauen. Känns som om man kunnat dra upp nivåerna lite på just de ljudbitarna.

Tydligare övergångar mellan de olika inslagen kan kanske också vara något att fundera på, Anders kom in väldigt snabbt och försvann lika snabbt kändes det som.

Med detta sagt så ser jag fram emot nästa avsnitt.

Hälsningar

Daniel Sidenbladh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyckte premiärprogrammet var bra. Skulle ha vilja sett lite mer av arbetet och tankar kring eftersök när det nu vart ett. :D Synd att programtiden inte fick vara en timme...

Gilla att de vågar ta upp problemen med att jaga utomlands. :(

Bra program i stort tycker jag :o

Mvh

Roffe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har precis sett premiären av Jaktlust. Först och främst vill jag säga att det är jättekul att det finns någon som satsar på att producera jaktprogram i TV, hatten av för det!

Reaktionen efter första programet är bra, intressanta inslag i sig men den korta programtiden ställer till det lite och gör att varje del känns lite kort.

Jag och säkert de flesta andra här på forumet är ju så pass mycket "nörd" att man gärna hade sett ett helt program om både jakten i Litauen och skyddsjakten i spannmålen!

Jag tycker dock att det var rätt att visa eftersöket när Wassberg skjutit på grisen istället för att gå vidare och skjuta en annan gris och nämna i förbifarten att skottet i förra sekvensen var en bom. Det är viktigt att vi understryker jaktetiken för de icke-jagande tittarna.

Sammanfattniingsvis ett bra program men jag håller tummarna för lite längre programtid nästa säsong och ser mycket fram emot resterande program denna säsong!

Mvh Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som några har sagt så var program tiden alldelses för kort med bara 30 min en timme minst

för det kändes lite som ett utfyllnadsprogram bara och det kunde gärna ha varit lite mer i utrustnings väg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Njae.. lite kort som sagt... Sen matlagningen, vad var det? Ingen idé att ens försöka hänga med hur det gick till.. Kändes lite stressigt hela programmet..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vore skitkul med lite kommentarer angående kvällen program här. Både ris och ros. TV4 Sport 18:30 Jaktlust Jägarhälsningar Mikael Jägare

Ja, för kort tid med endast 30 minuter... MEN! (som thomas hade sagt) det är mycket mer än ingen tid för jakt på tv så man ska väl inte klaga.

Jag hoppas och önskar dock att Thomas och Du fortsätter samla material till filmer i serien DianasStigar. Man blir aldrig fullärd och jaktfilmer som förklarar det grundläggande om djuren och de vanligaste jaktformerna för de enskilda djuren kommer alltid vara av intresse för mig. Jag tror många gamla stötar i jaktlagen skulle behöva se hur man bör ta hand om djuret efter skottet...

Tjänar ni mer på halvtimmasprogrammen på tv än på en filmserie så som Dianas Stigar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar för ris och ros så långt. Tar åt mig och lovar bot och bättring på vissa punkter. Ett problem när man klipper och producerar är att man inte riktigt ser helheten innan det så att säga "går live" i tv. Spelar ingen roll hur många gånger man vänt och vridit på programmen hemma i soffan.

Man ska ju också veta att en s.k TV-halvtimma i själva verket bara i dagsläget bara är 22 minuter - alltså 2 x 11 miniuter.

Och man vill ju hemskt gärna trycka in så mycket som möjligt om vårt intresse och ibland så kanske man helt enkelt "puttar" in för mycket och gör för tvära kast. Samtidigt som det måste vara en balansgång mellan "jaktintresserad tittare" och "icke jaktintresserad tittare"

Till nästa säsong är det kanske aktuellt att plocka bort vissa delar av inslagen - om vi bara kan övertyga vissa "högre makter" i TV-huset...

Tar gärna emot fler kommentarer - det hjälper bara till i fortsatt arbete.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som några har sagt så var program tiden alldelses för kort med bara 30 min en timme minst

för det kändes lite som ett utfyllnadsprogram bara och det kunde gärna ha varit lite mer i utrustnings väg

Visst var det för kort, det är ju alla jaktprogram :D Specielt för en annan som skulle vilja lära sig lite om t.ex grisjakt. För dom borde ju kunna dyka upp när som helst här.

Det enda jag lärde mig var att jag inte skulle vilja vara med i där i Baltikum och jaga. Tyckte det var åt hel**te för nära med pass-skyttar med dom skjut gatorna/vinklarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjänar ni mer på halvtimmasprogrammen på tv än på en filmserie så som Dianas Stigar?

Njae...det är inga stora pengar i varken tv eller DVD längre. Angående DVD så är det svårt att tjäna pengar på det överhuvudtaget om det inte är producerat för tv först. Så svaret blir att det måste kombineras.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst var det för kort, det är ju alla jaktprogram :D Specielt för en annan som skulle vilja lära sig lite om t.ex grisjakt. För dom borde ju kunna dyka upp när som helst här.

Slå till på filmerna om vildsvin här.

http://www.jaktfilm.se/shop/dianas-stigar-c-1.html

Jag har båda och kan absolut rekomendera dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ligg på Sherman o Co om att få en timmes program istället :D

Mvh

Roffe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...