Hoppa till innehåll

Snabb avlivning


mats_bengt

Recommended Posts

Lite rolig grej ikväll. Det ringde på telefonen när vi satt och åt. Det var en i byn längre bort som sett att en bilist kört på ett vildsvin på vägen som går en liten bit hemifrån. Jag och sonen tog bössan och körde dit för att kolla läget.

Hittade föraren med mobiltelefonen i högsta hugg, han hade inte kommit fram ännu. Så innan han kommit fram till polisen hade vi hunnit skjuta grisen som låg och sparkade i diket. Var bara att ta telefonen när han kom fram och meddela att det var klart!

Tror dom blev lite förvånande :lol: .

\mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När Mats rör sig står mobilnätet stilla!

Det kunde du ju ha som citat under dina inlägg B)

Bra att det blev ett snabbt slut för grisen :rolleyes: Kan inte va kul å bli påkörd av en bil...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När man vill få tag i polisen så är dom inte inom räckhåll. Tycker att det borde finnas ett specifikt nummer att ringa när det gäller just trafikskador av vild, Så att en en eftersöks person/grupp kan komma till platsen så snabbt som möjligt...

Ps Bra jobbat :rolleyes:

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När man vill få tag i polisen så är dom inte inom räckhåll. Tycker att det borde finnas ett specifikt nummer att ringa när det gäller just trafikskador av vild, Så att en en eftersöks person/grupp kan komma till platsen så snabbt som möjligt...

Tror inte du blir hängd om du ringer 112.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt det är helt ok att ringa 112 för det är ju en trafikolycka!

\mats

När jag tog körkort fick jag lära mig att man SKA ringa 112 när man kört på ett djur av större sort!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...