Hoppa till innehåll

Rävhund


rävafidde

Recommended Posts

Nu har jag också gått på prov med min hund, och 89 poäng preliminärt fick jag, så jag kan väl vara rätt nöjd med hunden.

1 år och 10 månader är han, så han har ju framtiden framför sig ännu.

grattis grattis ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 161
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Slaktar

    22

  • Foxkiller

    19

  • first_clas

    18

  • Foxhound

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu har jag också gått på prov med min hund, och 89 poäng preliminärt fick jag, så jag kan väl vara rätt nöjd med hunden.

1 år och 10 månader är han, så han har ju framtiden framför sig ännu.

Idag gick jag igen på prov med hunden, men det gick inte så bra. Fick inte upp räven och 28 poäng blev dagens resultat, trots ett bra sök.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag gick jag igen på prov med hunden, men det gick inte så bra. Fick inte upp räven och 28 poäng blev dagens resultat, trots ett bra sök.
det var väll bara 1 hund som fick up räven idag?om du var med samma prov som en kompis.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det var väll bara 1 hund som fick up räven idag?om du var med samma prov som en kompis.

Nä, jag var på Nykarleby provet, din kompis var antagligen på Evijärvi provet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hur många hundar fick upp i byn??? låter som man inte missa nått :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Okej en liten berättelse från mig då....

Jag fick ett samtal från en jaktkamrat att han skjutit på en skabbräv idag vid 11.50

På med stället och ut i bilen med Ajax, han säger då att det var också 5 rådjur 200m härifrån så du vet om det. Okej mkt bra så jag vet, jag bandar tills jag tycker att det är lämpligt att släppa.

Problemet var då att det var ju fan i mig rådjursslag precis överallt men jag och ajax lyckade till slut att komma på rätt löpa, nja eller mest Ajax då =).

Han blir ivrigare och ivrigare och jag bestämmer mig för att släppa. Jag säger till han att ställa sig på det bästa rådjurspasset ni har ifall det mot förmodan skulle bli fel djur. Men så blir inte fallet.

Det tar ca 3 min efter dessa slag så går han upp räven som gått i lega efter smällen, det skall också förtydligas att det också var en skabbräv med ingen snygg svans.

Nu är räven uppe kan man säga, det skriker och hoar i hela skogen det bara ekar =) Jag ser också att räven bara är en halvmeter till ca 1meter framför ajax. Sen blir det helt tyst.

Okej tänker jag som springer i den djupa snön, fin skare men håller inte att springa med 104kg på hehe. Han har fått räven att stå, han skäller lite sporadiskt men visst är det ett ståndskall som jag lyckas komma in på ca 10m

Räven fräser och lever jävel och hunden är minst sagt taggad, jag får iaf ifrån hunden 5-6m och kan skjuta av en smäll. problemet är att patronen klickar <_< inte bra

Räven for iväg och nya drev. Min kamrat står en bit längre ut på en väg och tillslut går räven ut där pang, pang

Räven ligger och jag hinner faktiskt att koppla innan han kommer fram och tuggar i skabbräven vilket jag inte ville.

Ajax första RIKTIGA räv på drev, det har varit många många oerhört otursförföljda drev som inte gått i pass etc.

Men nu är den här den första räven och husse han var så glad så han fällde en liten tår =) Han är nu snart 9mån

Ikväll kommer det att bli en riktig rävagrogg iaf

Tack för mig Fidde !!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt B)

Grattis

Tackar :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...