Hoppa till innehåll

Svarvning och Fräsning


mattiasdahlstrom

Recommended Posts

ja jag tänkte lägg upp två bilder på en hammare och en tärning som jag har gjort i skolan, tänkte höra med er vad ni tycker ?^_^

post-4551-1259338985_thumb.jpg

post-4551-1259338996_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja jag tänkte lägg upp två bilder på en hammare och en tärning som jag har gjort i skolan, tänkte höra med er vad ni tycker ?^_^

Snyggt jobbat, är det nån typ av Verkstadsteknisk linje du går när du inte bär matlådan åt Mongombbohman ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat, är det nån typ av Verkstadsteknisk linje du går när du inte bär matlådan åt Mongombbohman ?

tackar :) , ja jag går på industri linjen och där är det CNC, svets, plåtarbeten, och skärande, haha :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tackar :) , ja jag går på industri linjen och där är det CNC, svets, plåtarbeten, och skärande, haha :P

Bra att veta, ev. ritningar skickar jag via PM :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobb men högglanspolera bort fräs ränderna på tärningen så blir den läcker.

Hur många delar består hammaren av.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fint jobb :lol:

Jag blir lite nostalgisk gjorde samma grejer 87 när jag gick gymnasium känns som det var igår, men din tärning är mycket snyggare på gamla goda tiden var det bara borrade hål inga inlägg så bevisligen går utvecklingen framåt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fint jobb :lol:

Jag blir lite nostalgisk gjorde samma grejer 87 när jag gick gymnasium känns som det var igår, men din tärning är mycket snyggare på gamla goda tiden var det bara borrade hål inga inlägg så bevisligen går utvecklingen framåt :)

Mässingen var för dyr på den tiden. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fint jobb :D

Jag blir lite nostalgisk gjorde samma grejer 87 när jag gick gymnasium känns som det var igår, men din tärning är mycket snyggare på gamla goda tiden var det bara borrade hål inga inlägg så bevisligen går utvecklingen framåt :lol:

okej tack :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobb men högglanspolera bort fräs ränderna på tärningen så blir den läcker.

Hur många delar består hammaren av.

Lasse

tack du :) det är ju svårt nu när jag har blondera den :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tack du :) det är ju svårt nu när jag har blondera den :lol:

Ok då är det inte så lätt.

Men frågan kvar står hammare hur många delar.

Är som Lars lite nostalgisk gick yrkes skolan mitten på 70-talet har sakerna kvar som jag gjorde då.

Gör fortfarande runda järnbits jävlar med hål i på alla håll och kanter som jag brukar svara på när någon frågar vad jag jobbar med.

Och gå inte på det här med att du ska göra en massa järn bitar åt folk bara för att du kan det. Ska du göra det ta bra betalt det är du värd med de snygga jobben du har gjort.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok då är det inte så lätt.

Men frågan kvar står hammare hur många delar.

Är som Lars lite nostalgisk gick yrkes skolan mitten på 70-talet har sakerna kvar som jag gjorde då.

Gör fortfarande runda järnbits jävlar med hål i på alla håll och kanter som jag brukar svara på när någon frågar vad jag jobbar med.

Och gå inte på det här med att du ska göra en massa järn bitar åt folk bara för att du kan det. Ska du göra det ta bra betalt det är du värd med de snygga jobben du har gjort.

Lasse

juste den är gjort i 2 olika delar hammar huvudet och skaftet , nä vet jag ska bara göra saker åt bekanta, tackar :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Körde själv en Correa bäddfräs igår, typ 10 år sen sist man körde styrda maskiner. Jobbar lite åt kompisen på verkstan då han har mycket nu. Hoppas på att få köra Teach in svarven åxå. Sjukt kul med styrda maskiner när man börjar bli varm i kläderna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bra linje du gick på. Går själv på Maskin & Metall linjen , med allt från CNC till litet smide.

Håller själv på med att svarva en hammare :)

okej trevligt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Körde själv en Correa bäddfräs igår, typ 10 år sen sist man körde styrda maskiner. Jobbar lite åt kompisen på verkstan då han har mycket nu. Hoppas på att få köra Teach in svarven åxå. Sjukt kul med styrda maskiner när man börjar bli varm i kläderna.

ja visst är det :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag gick också på industriprogrammet och gjorde saam prylar men vi var tvugna att planslipa tärningen.

Då blev det en grymt yta på tärningen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gick också på industriprogrammet och gjorde saam prylar men vi var tvugna att planslipa tärningen.

Då blev det en grymt yta på tärningen :rolleyes:

oekj :o ja jag skulle göra det mn den var ty ptrasig elr nåt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha de där grejerna har jag oxå gjort när jag gick på gymnasie :rolleyes:

De ritningarna är nog från början av 1900talet skulle jag tro :o för de är många som gjort sånna :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gick också på industriprogrammet och gjorde saam prylar men vi var tvugna att planslipa tärningen.

Då blev det en grymt yta på tärningen :(

Även jag har en sådan tärning

Men vi fick fila våra och platan under är sexkantig med faseter

Att kuna hantera en fil har jag haft stor nyta av i dom yrkena jag har varit verksam :P:lol:

Mvh Anders Hj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat!

Även jag har dessa prylarna här hemma. Men vi "näste" inte våra tärningar utan borrade ett hål och fäste tärningen i plattan med en skruv. Det blev rätt snyggt om jag får säga det själv. Man slipper svetsen då.

MVH/Jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag har en sådan tärning

Men vi fick fila våra och platan under är sexkantig med faseter

Att kuna hantera en fil har jag haft stor nyta av i dom yrkena jag har varit verksam :lol::lol:

Mvh Anders Hj

ja jag skulle göra en sån platta men min lärar sa att jag kunde hitta på nåt själv tyyckte han

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...