Hoppa till innehåll

Vad tål era åtelkameror


Ausch

Recommended Posts

Jag har problem med min satans kamera, det är en Moultorie 4,0.

Jag tycker att den drar mycket ström bland annat.

Jag var ute hos handlaren med den och han gjorde någon slags test och allt skulle vara ok enligt honom, andra batterier bara så skulle den funka.

Nu var jag ute o skulle kolla kameran och det är just nu -14 ute och kameran hade 82% kvar av batterierna när jag flyttade den efter 20 dagars drift. Nu stod den bara o flimrade i displayen <_<^_^

Nu ska det bli mildare så jag ska kolla hur den mår i morgon men jag tror inte det gör så stor skilnad.

Visst faan ska kameran tåla mer en -15 innan den flippar ur -_-

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag trodde att det bara är/var displayen som är trött,

LCD klarar inte av så låga temperaturer även om kameran i sig gör det.

kan det stämma?

Min lilla kamera klarade av ner till -12-15 grader förra vintern innan den la av.

Scoutgard.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det bara är displayen, i så fall borde den stott o flimrat på den visningen som det skulle vara. Det vill säga antal tagna bilder och batteri kapasitet men nu stod den istället på nått flum om att radera interna bilder på minnet om man har ett SD kort installerat precis som den gör när man startar upp den efter ex batteribyte.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men då så,

det har varit så kallt att batterierna inte ens har lämnat drifström till kameran, när det tinade igen så startade den upp,

kan det vara en rimlig förklaring.

jag vet att BoK här inne aka Frontiern brukar boa in sina kameror med isolering så att de pallar bättre.

externt batteri skulle givetvis medföra att den/de klarar sig bättre.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min kamera satt ute hela förra vinter och det pendlade mellan +5 och -30 och den funkade fint och batterierna bytte jag var 14 dag ungefär. Men nu när vi hade det rejält surt och fuktigt ett tag så tog den itne alltid bilder. Jag tog in den, öppnade upp den och lät den torka ett dygn sen var den på g igen.

Scoutgard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar starkt på en extern kabel så jag kan ansluta mig till batterierna som driver åtelbelysningen och spridaren, men först vill jag har en kamera som funkar som den ska.....

Fuktigt väder så tar min fortfarande bilder men ofta så är det fukt på linsen så man ser inget ändå <_<

Dimma är ett annat problem men det kan jag nog inte skylla kameran på.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...