Hoppa till innehåll

17 HMR


Flex

Recommended Posts

Hittade en pipa i Piteå... eller Sako Sweden rättare sagt men tar den via Piteå.

Vad kostade Dewystången m borstar o prylar? Måste ju prova och nöta lite så man vet att den blir kvar innan jag funderar på dylik utrustning..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dewys stänger brukar kosta runt 3-400 pix vapenvårdsbutiken är nog snabbaste sättet att få fram en.

Jag fick licensen idag och ringde just och kollade om pipan den kommer på torsdag så snart ska ni få ett långhållstest med denna kaliber undra om den orkar 300 meter :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dewys stänger brukar kosta runt 3-400 pix vapenvårdsbutiken är nog snabbaste sättet att få fram en.

Jag fick licensen idag och ringde just och kollade om pipan den kommer på torsdag så snart ska ni få ett långhållstest med denna kaliber undra om den orkar 300 meter :D

Klockrent Lars ser fram mot det :P

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Näe 300 lär nog inte bli meningsfullt.. men 200 kan bli spännande!

Min ansökan har garanterat torskat och hamnat underst i högen efter någon j-la auktion :D

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Näe 300 lär nog inte bli meningsfullt.. men 200 kan bli spännande!

Min ansökan har garanterat torskat och hamnat underst i högen efter någon j-la auktion :D

Mvh!

Visst den lär knappast vara en optimal 300 meters patron men 20gr. V-max håller fortfarande överljudsfart

Jo det har sina fördelar att inte bo i ett getto :P mina licenser brukar ligga i lådan på 2-3dagar men hade missat att fylla i ordentligt denna gång så blev tvungen att komplettera uppgifter så det tog en jäkla tid :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Licensen klar och bössan betald!

Lite sur på Fritid och Vildmark faktiskt, de är lite klantiga på ren svenska..

De bifogade fakturan på ett mail men skrev inget i mailet att fakturan fanns där. Det program som jag åker webmail på krävs att man aktivt söker bifogade filer eller vad jag ska säga, hade underlättat om de skrivt att de bifogad fakturan..

Sen blir jag genuint svinless på att få mail från en firma där det inte framgår vem som skrivit det! Har jag fått ett förslag från en deal från någon av dem så är det ju skitbra om det framgår VEM man haft kontakten med :rolleyes:

Klantigt men iövrigt verkar de vara helt ok att ha att göra med! Hade de bara flaggat att fakturan fanns med så hade de redan haft sina pengar, nu ska de väl gnälla om att pengarna måste synas på deras konto innan de kan skicka.. trots att jag skickat skärmdump där det framgår att jag betalat. Så i nästa vecka har jag min pipa!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lustigt detta min pipa sitter fast hos Torsbo och din i Piteå dem möts nog på vägen till oss :P

Min skulle komma igår men hade inte gjort det ska tydligen vara på väg nu och borde vara hos mig senast på tisdag :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beslut beslut beslut..

Pipan trillar in vilken dag som helst och jag börjar lura på vilken plugg man ska skaffa? Nu vet jag inte hur utbudet ser ut i Uppsala riktigt.. Men Flex vad kör du med för plugg? Inte hittat Svensk Jakt nr 12 där Uffe testade heller.. Någon som vet vad Kvadden vill ha för kvalisort?

Söker vidare..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beslut beslut beslut..

Pipan trillar in vilken dag som helst och jag börjar lura på vilken plugg man ska skaffa? Nu vet jag inte hur utbudet ser ut i Uppsala riktigt.. Men Flex vad kör du med för plugg? Inte hittat Svensk Jakt nr 12 där Uffe testade heller.. Någon som vet vad Kvadden vill ha för kvalisort?

Söker vidare..

Mvh!

Hej hippen jag kör med CCI V-MAX då det är dem amon som fins närmast mig.

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok.. kollat godssök via posten, min pipa kommer i morgon. Far in till Uppsala om en stund och skaffar plugg och lite annat..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Söte jesus va dyra pluggen var!

Nästan 5 spänn smällen :ph34r:

Börjar bli lite fundersam här, kan de rimligen vara så grymt jävla bra att skjuta med så det motiverar det priset?

Vi får se. Fick tag på ett sikte med, lite osäker på hur det funkar men hittade ett Tasco Titan med några år på nacken. Tunt riktmedel med en liten söt mildot vad man nu ska med den till. Rätt tungt vilket jag tror kommer att funka bra på Kvadden. Hoppas bara det är friskt i maskineriet..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Söte jesus va dyra pluggen var!

Nästan 5 spänn smällen :ph34r:

Börjar bli lite fundersam här, kan de rimligen vara så grymt jävla bra att skjuta med så det motiverar det priset?

Vi får se. Fick tag på ett sikte med, lite osäker på hur det funkar men hittade ett Tasco Titan med några år på nacken. Tunt riktmedel med en liten söt mildot vad man nu ska med den till. Rätt tungt vilket jag tror kommer att funka bra på Kvadden. Hoppas bara det är friskt i maskineriet..

Mvh!

Hittade du det i Uppsala? Hmm må lyckan bistå dig då...

Vill du kan jag hålla kurs med dig i fördelarna med en mildot? :lol:

Vilka pilar var det som du hittade, V-max?

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

CCI V-max och en hålspets från Federal tror jag det var.. galet söta iaf väger fan ta mej nada!

Är du orolig för Tascosiktet? Är jag med kan jag meddela men OM det funkar så är det lite smutt faktiskt.. hoppas på att Titanmodellen står för sitt löfte att vara ngr snäpp bättre än kusinerna <_< Fick ett erbjudande att köpa ett WordClass för 900 :lol:

Och så har vår lokala knarkare hittat på bus.. en radda blåvita bilar samt helikopter här nu <_<

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rikard- finns bara ett sätt att ta reda på Tascots förmåga,

5 kr i taget kostar det? Allvarligt så borde du köra igen om det i lite test med 22 lr pipan i så att du vet vad det duger tilll.

I love V-max och skulle gärna starta en fanclub för den kulan,

sjukt mycket effekt i en litet paket med röd topp. ( jo jag inser att det där kan misstolkas)

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var en tanke!

Det sura är att det fäste som sitter på nu kräver en insexa som jag inte har, ska köra förbi järnhandeln och fixa.. Sen får vi se men känner jag mej själv rätt så rattar jag på det direkt och kör smuttpipan i morgon.

Det trista med V-maxen i 17HMR är att de inte är röda <_<

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vaaaa inte röda?

Vilken färg har de då, på Internet är de då röda.

V-max

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Psst ponnytail <_<

post-857-1272982457_thumb.jpg

Vad beträffar spetsarnas färg säger jag svarta <_<

post-857-1272982684_thumb.jpg

Får se när det ska testas hoppas måste nog vänta på en dag med snälla vindar för att kolla prestandan på lite längre avstånd

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo du frimärkssamlarn, vänta en dag till du.. ni mm jägare är ju rädda för lite vind <_<

Med lite flyt så hinner jag skjuta för dej i morgon :lol:

Hoppas CCI skjuter bra, köpte fler av dem! Ringde precis den lokala handlaren, kändes hoppfullt! Han visste inte ens vad 17HMR var <_<

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Psst ponnytail <_<

post-857-1272982457_thumb.jpg

Vad beträffar spetsarnas färg säger jag svarta <_<

post-857-1272982684_thumb.jpg

Får se när det ska testas hoppas måste nog vänta på en dag med snälla vindar för att kolla prestandan på lite längre avstånd

Trevligt Lars kom med lite träffbilder när du prövat.

Här är lite info om amon

As we began accuracy testing for our article, "Compared: Marlin, Ruger and Savage .17 HMR Rifles" (which you can find on the G&S Online Rimfire Guns and Ammo Page), it quickly became obvious that we were also, unavoidably, testing the ammunition used in the rifles. These were 17 grain varmint hunting loads from CCI, Federal, Hornady and Remington, the four brands of ammunition readily available in our local area. Knowledge is the most precious commodity on earth, and we weren't about to waste what we had learned, hence this companion article.

It is common knowledge in the trade that all four brands of .17 HMR ammunition are being produced by CCI in their Idaho factory. The load specifications and bullets used in the various brands vary, however, so it would be a mistake to assume that all four brands will shoot equally well in any given rifle.

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vinden mojnade lite nu så givetvis kunde jag inte låta bli att testa pipan :lol:

post-857-1272995671_thumb.jpg

Inskjutning med Fmj på 11an sedan en serie på 1an som inte känns bra på 50meter, V-Maxen verkade bita betydligt bättre

50meter på 2an och 100 på 4an bevisligen klättrar kulan efter 50 då det tar högre på 100 häftig liten leksak detta :D

Banan jag sköt på har bra vindskydd på 50meters bänken vilket kan förklara att det blir breda träffbilder på 100 men jämför jag med 22lr och 22wmr verkar denna prestera betydligt bättre även i lite vind och kulbanan fick mig ett ;)

post-857-1272995867_thumb.jpg

Det sitter en Zeiss 3-9x36 på bössan så på 100 var dem små ringarna på testtavlan svåra att rikta på, provade därför en serie på denna tavla. Det blev inte mycket bättre men helt klart är att vinden gör sitt med denna kula ska bli skoj att testa den en stilla dag.

Riktigt trevligt att skjuta 17gr. kulor denna får 22lr att kännas som en sparkare för bössan är i det närmaste rekylfri trots att kulorna pinnar på 770 m/s. Kollade effekten i V-max och inser att det blir att hitta någon snällare kula till ripjakten :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...