Hoppa till innehåll

Vad äter Ni till frukost innan Ni ger Er ut i skogen el. .....................?


lsjonsson

Recommended Posts

Vad äter Ni till frukost innan Ni ger Er ut i skogen el. har Ni svårt för att äta på morgonen?

Själv har jag lätt för att äta på morgonen. Får jag inte frukost på morgonen så är den dan mer el. mindre förstörd. Håll till godo. Dubbel port. fiberberikad havregrynsgröt, 2 smörgåsar och 1 och en halv kopp kaffe. Det är vad jag äter innan jag far ut på jakt, annars äter jag en tallrik A-fil med flingor och sylt samt 2 smörgåsar och kaffet innan jag far på arb.

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    23

  • Fredde_piteå

    5

  • nicke91

    4

  • Jonti

    3

En stor kopp fullkorns välling står man bra på, gröt blir det oxå i bland, men det står jag inte lika länge på faktiskt, blir hungrig bara någon timme efteråt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag är avis på er sm kan få i er mat på morgonkvisten. om jag stiger upp för ev arbete eller tidigare skola så blev det inget alls på morgonen, man väntade till kafferasten på morgon för att få i sig en nåt knäckebröd och en kopp kaffe. men ska jag ut på jakt så försöker jag tvinga i mig en kopp te och en eller 2 mackor..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag är avis på er sm kan få i er mat på morgonkvisten. om jag stiger upp för ev arbete eller tidigare skola så blev det inget alls på morgonen, man väntade till kafferasten på morgon för att få i sig en nåt knäckebröd och en kopp kaffe. men ska jag ut på jakt så försöker jag tvinga i mig en kopp te och en eller 2 mackor..

Jag förstår inte vad det är med dagens ungdom ;), som inte kan äta på morgonen :D. Under hela mitt liv så har jag alltid ätit en stabil frukost, om så jag legat hemma och varit sjuk så har jag ätit, men kanske inte riktigt lika mycket.

:D :D :D :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

A shot of old Jack D & a cigarette....  8)

Nädå, allvarligt alltså, här är listan(fibervarning!):

1 morot

1 tallrik Havregrynsgröt

1 banan

1 liter vatten

ev nån macka kan följa med. Sen stänger jag foderluckan och står mig fram till mitt på dan på detta men dricker gärna vatten då&då under fm. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

A shot of old Jack D & a cigarette....  8)

Nädå, allvarligt alltså, här är listan(fibervarning!):

1 morot

1 tallrik Havregrynsgröt

1 banan

1 liter vatten

ev nån macka kan följa med. Sen stänger jag foderluckan och står mig fram till mitt på dan på detta men dricker gärna vatten då&då under fm. 

Är du Susanne Lanefält? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade förut svårt att äta på morgonen men numera måste jag annars blir dan mer skit än annars  ;D

Blir väl några mackor och två koppar kaffe som oftast vad jag än ska iväg och göra..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade förut svårt att äta på morgonen men numera måste jag annars blir dan mer skit än annars  ;D

Blir väl några mackor och två koppar kaffe som oftast vad jag än ska iväg och göra..

Du är då på rätt håll jämfört med hulken och många flera. Det var iaf något possitivt från Dig. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad det är med dagens ungdom  ;), som inte kan äta på morgonen. Under hela mitt liv så har jag alltid ätit en stabil frukost, om så jag legat hemma och varit sjuk så har jag ätit, men kanske inte riktigt lika mycket.

Jag hoppas du menar mig när du säger ungdom  ;):D ;D.........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äter oftast frukosten i skogen då de brukar bli mkt tidiga mornar!

Bättre frukostplats får man leta efter.

Men nog brukar de slinka ner ett par mackor o en halvliter c-vitamin brus (för att de e gott o EV. nyttigt) under tillredningsprocessen  :P ;D

Några mackor med matiga pålägg ex: Köttbullar, några skivor plommonstek eller annat gott.

Dryck: Energidryck

Efterrätt: Frukt, Kaffe o en bit choklad

Tilläggas bör att jag ALLTID grundar me en ordentlig pastamåltid kvällen före. Annars skulle jag inte stå mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag försöker tvinga i mig en stadig frukost innan en jaktdag.

Smörgås

Fil och flingor "fiberrika"

Kokt ägg...mums

Och några bananer när jag nått jaktmarken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas du menar mig när du säger ungdom  ;):D ;D.........

Eftersom Du inte har uppgivit ålder i Din profil så kan jag inte bedömma att Du är ungdom.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja..hörrni...Jag har överdrivet svårt för att äta frukost...men det händer väll ca 1-2 ggr/år...blir inte hungrig föräns kring kl 11 nångång. om helgerna händer det ibland att det inte blir nå käk i kistan föräns till middagen...vet it varför egentligen, maten står ju på bordet både frukost luch och middag, men jag är helt enkelt inte hungrig :-...man kan tro att jag kör efter mottot : "vadå hungrig?...jag åt ju igår..." ;). men å andra sidan, vissa dar bor man nästan i kylskåpet...fast inte på morgonen.

Mvh Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest markus_piteå

Jag kan lungt säga att jag hör till skaran, som med undantag när jag nyätit alltid är hungrig...  :D På morgonen när jag vaknar är jag som hungrigast på dygnet.  Ofta slutar det med att jag äter rester från dagen innan när jag far ut och jagar, eller far på skolan. Får jag inte mat på morgonen, så är förmiddagen förstörd. Jag blir framförallt trött, sur och får ont i huvudet. :-[

/ kort sagt: "en mätt markus är en GLAD markus",:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fyller 40 nästa år men förstår nu att jag fortfarande är klassad som ungdom då jag inte heller kan äta på morgonen ;D

Liksom Joakim så föredrar jag koffein/nikotin varianten=Två koppar kaffe och en snus!

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Thamslingen

Hej även jag tillhör dom som inte kan äta på morgonen så det brukar bara bli en kopp kaffe men sen får jag ta med mig en hel brödlimpa ut i skogen för jag blir hungrig efter någon timme.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

/ kort sagt: "en mätt markus är en GLAD markus",:D

Förståndigt Markus. ;) Det låter som att Du har en sund filosfi när det gäller inställningen till mat. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag käkar några mackor på morgonen det funkar fint fast bara när det ska jagas när det är skola så är det helt omöjligt att käka frukost ( jag är helt alvarlig det går knappt  :D )  på helger käkar jag frukost kl 12 oftast och då har jag "vaknat" till ordentligt

Är det därför Du inte orka koncentrera Dig i skolan tillräckligt nog i dom där ämnerna som är lite tråkiga fast ändå viktiga? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hahah jo det är nog därför  ;)

Ta Dig i kragen och börja ett nytt liv efter nyår så får Du se på sjutton. ;) Jag har en son som är född -91 och han går i sina föräldras fotspår och äter som en liten gris på morgonen. Han är basketnörd. 190 cm och 82 kg. ;) Det gör ont på dom som står ivägen när han kommer med bollen om dom inte flyttar på sig. :D :D :D :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...