Hoppa till innehåll

knivblad


marcuself

Recommended Posts

skulle gärna vilja ha lite förslag på hemsidor där man kan köpa knivblad(helst fulltånge), blir sugen på att göra en ny nu när man sett alla snygga knivar på detta forum :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja Marcuself.

Har du kollat på nordell knifes .com där har dom en hel del knivblad både sticktång o fulltång.

Mvh Svenne.Thunman

skulle gärna vilja ha lite förslag på hemsidor där man kan köpa knivblad(helst fulltånge), blir sugen på att göra en ny nu när man sett alla snygga knivar på detta forum :rolleyes:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja Marcuself.

Har du kollat på nordell knifes .com där har dom en hel del knivblad både sticktång o fulltång.

Mvh Svenne.Thunman

Attans vilken trevlig sida!

Nu kliar det i hemmapularfingrarna att snicka lite på en egen kökskniv!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Attans vilken trevlig sida!

Nu kliar det i hemmapularfingrarna att snicka lite på en egen kökskniv!

Hej Wizard. Köksknivar är riktigt roliga att göra. Här är ett par jag gjorde damascus stål från japan. Klicka på länken.Snakewood o elforyn

Visit My Website

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Wizard. Köksknivar är riktigt roliga att göra. Här är ett par jag gjorde damascus stål från japan. Klicka på länken.Snakewood o elforyn

Visit My Website

Nu får du igång mig på riktigt ;)

Dock tycker jag att 630 spänn för ett Santoku Damascus låter lite billigt... Eller har de så pass bra serieproduktion?

Mina köksknivar hemma börjar på runt 1500 och uppåt.

Har ett par riktigt fina hornbitar hemma som har betydelse för mig. Det vore nog den ultimata hyllningen till viltet. Att t.o.m tillverka en kockkniv av hornet för att använda i matlagningen av viltet...

Jag tror en liten vårhobby skapas nu...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu får du igång mig på riktigt :)

Dock tycker jag att 630 spänn för ett Santoku Damascus låter lite billigt... Eller har de så pass bra serieproduktion?

Mina köksknivar hemma börjar på runt 1500 och uppåt.

Har ett par riktigt fina hornbitar hemma som har betydelse för mig. Det vore nog den ultimata hyllningen till viltet. Att t.o.m tillverka en kockkniv av hornet för att använda i matlagningen av viltet...

Jag tror en liten vårhobby skapas nu...

jag vet inte mkt om mat lagning så jag kan inte svara på om 630 spänn är billigt eller inte B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

skulle gärna vilja ha lite förslag på hemsidor där man kan köpa knivblad(helst fulltånge), blir sugen på att göra en ny nu när man sett alla snygga knivar på detta forum :rolleyes:

Nordell knives

mvh Ulf

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...