Hoppa till innehåll

Borderterrier tips på uppfödare


Haraldson

Recommended Posts

Familjen har bestämt sig!

Det blir en bordertik.

Som familjehund men även för faderns skogsutflykter. Förhoppningen är attkunna aktivera henne som spårhund och kortdrivare

Jag har inte provat grytjakt men provar gärna.

Har forumisterna några tips på uppfödare?

Vår enda begränsning är att vi inte kan ta emot valp innan slutet maj eftersom vi ska på utlandssemester med fruns klan i mitten maj.

Nästa vecka ska vi börja kontakta kennlar. Barnen är i gasen och vill träffa hundar snarast. :D

MVH

H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Familjen har bestämt sig!

Det blir en bordertik.

Som familjehund men även för faderns skogsutflykter. Förhoppningen är attkunna aktivera henne som spårhund och kortdrivare

Jag har inte provat grytjakt men provar gärna.

Har forumisterna några tips på uppfödare?

Vår enda begränsning är att vi inte kan ta emot valp innan slutet maj eftersom vi ska på utlandssemester med fruns klan i mitten maj.

Nästa vecka ska vi börja kontakta kennlar. Barnen är i gasen och vill träffa hundar snarast. ^_^

MVH

H

Angenämt problem... Kan dock inte hjälpa dig.. Ska kolla med en bekant som har en border om han vet nåt. Han är iofs här uppe i Norrbotten men han köpte sin nya bordertik i södra sverige nånstans...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla med Peter alias Qvarnhill, här på forumet.

Om jag inte missminner mig har han Border-terrier Bland annat..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ironheadmike här på forumet har parat sin hane men jag vet inte så mycket om tiken. har en valp från hans första parning och den har då skött sig utmärkt på alla plan än så länge:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej. Vi skall para vår tik NORD G CH Foxteaser Gunnel Grus med SJ g CH SVCH Ferryside The Gardener. Bägge hundarna används i praktisk jakt ovan och under jord. Skallar på löpan.Gunnels valpar i tidigare kullar jagar bra. Troligen löper Gunnel snart så leverans av valpar blir i slutet av våren. Hör av dig.

Elisabeth & Roger Berg

Taxvägen 17 302 62 Halmstad

Telefon: 035/220204

E-Post: roger.elisabeth@telia.com

http://foxteaser.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
ironheadmike här på forumet har parat sin hane men jag vet inte så mycket om tiken. har en valp från hans första parning och den har då skött sig utmärkt på alla plan än så länge:)

Det blev 2+3 som kom i veckan. leveransklara i slutet på april.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

annars kan du kolla med Lenart edman (bjärvarnas kennel) han ska ha en kull på sin BT under 2011

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min mor är uppfödare (Klettermusens kennel) och det väntas en kull till sommaren.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Flintstens kennel, efter en av de högst meriterade BT-hanarna som funnits i sverige. Både jakt och utställning samt viltspårchampion. Vet att dom har valpar nu, kanske det finns några kvar. Ska du jaga med hunden så se då till att få valp efter jagande meriterade föräldrar!

http://www.simplesite.com/flintsten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...