Hoppa till innehåll

Tjt eller wachtel?


norrjägaren

Recommended Posts

Tanken är allt!

Drivande rådjur, räv, och älg, även gryt på räv. Sen om man tar sig söderut nå så blir det väl att prova det som finns där=)

Vad gör du med din?

Jo det blir väl det mesta ska börja åka och köra lite gryt träning nu. Så kommer att köra stenhårt på räv och grävling sen så hade jag tänkt att köra på älg till hösten. Sen så hade jag tänkt börja träna lite appotering ska bli roligt och se hur hon funkar till sjöfågeljakten. Problemet kommer väl vara att få odjuret att sitta still

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • norrjägaren

    46

  • Jack Daniels

    19

  • FLKR

    8

  • Holländarn

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo det blir väl det mesta ska börja åka och köra lite gryt träning nu. Så kommer att köra stenhårt på räv och grävling sen så hade jag tänkt att köra på älg till hösten. Sen så hade jag tänkt börja träna lite appotering ska bli roligt och se hur hon funkar till sjöfågeljakten. Problemet kommer väl vara att få odjuret att sitta still

Ok var ska du köra gryt träningen?

Hehe menar du att det är lite damp? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo inte så lite heller kanske man borde ge henne valium eller nått så hon lugnar ner sig

Närmaste ställe är i drängsmark du kan bli medlem i grythundklubben sen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo inte så lite heller kanske man borde ge henne valium eller nått så hon lugnar ner sig

Närmaste ställe är i drängsmark du kan bli medlem i grythundklubben sen.

Fanns det inte nått strax utanför Piteå?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-4127-1273761530_thumb.jpg ;)

Det verkar vara bra fart på valpen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hör av dig när du fått gycken ska bli roligt å se hur det går jobbar på skoaffärn nere på strand brukar ha med hunden det är bara att komma förbi om du vill snacka lite jakt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det nära. Om 2,5tim går planet söderut för att hämta lillen, bara lite nervös att sas personalen ska gnälla att buren är liite för stor enligt deras mått=/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli riktigt fin i färgerna och släthårig

Ja han är jätte fin=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så tysken är hemma nu? Stort grattis och lycka till med valpen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så tysken är hemma nu? Stort grattis och lycka till med valpen!

Jajjemen nu är man med tysk :P

post-4127-1274370779_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...och jag hämtar en kullsyster på lördag :)

FLKR

Ska bli kul att höra hur det går för er längre fram=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaså, era valpar kommer från samma kull? verkar vara väldigt tidiga i utvecklingen. Det hör ju inte till vanligheterna att så pass unga valpar går i vatten och apporterar. Är det något som uppfödaren medvetet har avlat på? Och jag glömde ju stort grattis till er båda!! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaså, era valpar kommer från samma kull? verkar vara väldigt tidiga i utvecklingen. Det hör ju inte till vanligheterna att så pass unga valpar går i vatten och apporterar. Är det något som uppfödaren medvetet har avlat på? Och jag glömde ju stort grattis till er båda!! <_<

Jepp jepp!

Har väl varit väldigt tidig jakt i föräldrarna vad jag har förstått, sen är han (assar) väldigt frammåt, inga tveksamheter att prova på nya saker eller gå på nya underlag mm. Hörde att en annan tik från kullen hade haft ett litet "drev efter ett rådjur vid 12v=)

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Varit ute med Assar i skogen idag, släppte och han började snorkla runt, efter några minuter drog han iväg 500m rakt ut men hörde inget skall, när han kom tillbaka i löpan flyttade vi oss lite. Släppte på nytt och det blev upptag nästan direkt. Han drev på i 20 minuter=) sen en fin återgång, kul att astron var på! Har inte så mycket att jämföra med men jäkla vilket skall lill skiten har

:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Idag blev jag glad att jag inte köpte en wachtel! Snöar ganska mycket här och vi skulle bara gå och spåra av markerna lite. Polaren såg då ett ganska färskt rävspår så vi började följa det, vet om att det finns ett litet gryt i närheten och spåret gick rakt till det och in. Började tycka att det var lite synd att assar är så ung (snart 8mån) att man inte kan släppa han i grytet än, men han har ju visat tidigare att han är tidig i utvecklingen så va fan. Pejlen åkte av och iväg for han. Nosade lite kring grytet sen bar det av ner dröjde inte länge innan det blev livat i underjorden. Efter ca 10 min ser jag en räv som kommer smygandes på 40m bakom ett träd, (tur att man var två ute) pekar och viftar så polaren uppmärksammar räven och "pang" så var den död. Assar jobbar på i grytet ca 10-15 till, kommer upp 2 gånger och tar kontakt. Men tyvärr ville inte räven komma upp.

Men sen fick han tugga på räven som sköts så det hela känndes väldigt lyckat.

Sen avslutade han med ett 25 minuters rådjurs drev :rolleyes:

/Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...