Hoppa till innehåll

kniv...


kimmolilja

Recommended Posts

Hej på er alla. <_<

Efter att jag fick ett par bitar plexi glas från våran medlem markus R var jag tvungen att prova något av detta. Såg hans kniv o tyckte att det blev häftigt. Hade ett par bitar goldfield trä från australien så jag tänkte att det här kanske man skulle mixa ihop. Dona ihop lite mässing o röd vulcan fiber i skaftet o så här blev det. Kallar kniven ice age då det ser ut som is inne i plexiglaset. Tackar Markus igen för bitarna du skicka.

Vad tycker ni.??

mvh Kimmo Lilja

s-17.jpg

g-7.jpg

f-9.jpg

d-9.jpg

a-19.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt snyggt, jag gillar mixen med mässing och röd vulcan ^_^

Tackar.

Har lite funderingar hur en damascus fulltånge skulle se ut med plexi sidor o mässing pinns.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev på Ramanon häftig kniv. Jäkligt skojigt med plexiglaset. Och bladet var coolt.

Seved

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar.

Har lite funderingar hur en damascus fulltånge skulle se ut med plexi sidor o mässing pinns.

Problemet kan nog bli att få limmet helt klart så att man ser bra genom det. Men på en fulltånge borde det bli en så tunn limskarv att det kanske skulle funka. Intresssanst idé.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar. Tyckte själv att det var riktigt roligt att göra den här kniven. Ska bli slida till den ikväll i rårands läder o sen blir den till salu här om någon är intresserad. Sen ska jag på allvar börja med lotteri kniven o se vad jag kan hitta på där. Har ritat upp en del kniv skisser men inte riktigt bestämt mig ännu.

mvh Kimmo Lilja

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...