Hoppa till innehåll

Hur får man plats och ordning på alla prylar


Ausch

Recommended Posts

Jag var nere i källaren för att försöka plocka i ordning på alla prylar som ligger på vapenskåp och överallt.

Plockade en stund men insåg att jag behöer mycket störra avlastningsytor en vad jag har i dagsläget.

Jag har beställt hyllor som ska sitta över vapenskåpen men det räcker inte.

Har lite div ammo som behöver lådor/hållare så man kan hålla ordning på dom samt laddkabler musslor och mycket annat som bara ligger.

HUR HAR NI DET?

Släng gärna upp lite bilder så jag kan få ideér om hur jag ska ordna till det.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade kunnat lösa detta, hade jag kört ned på lockeriövningen ni ska ha så hade jag kunnat ta med allt som inte sitter fast och som kan vara kul att ha :D

Fan Waxin.. plocka med dej allt som det står Kal. 12 på så blir nog Lars lite glad, glöm bara inte bort att lämna det i Rimbo då du passerar :rolleyes:

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Backar med lock typ 50-70 liter gärna med hjul. och så har man olika teman Camping, Fågeljakt, vinter sommar osv dessa är stapelbara och för min del så går en av dessa 70 litare in under hundskåpet på flaket, så då är det bara att rycka med dom backar som passar för rådande aktivitet när man far på jakt.

Tycker det är fan så smidigt att packa i dessa backar i stället för väskor, det blir lite mer oömt med plastbackar bland smutsiga hundar och blod mm

Sedan blir det alltid en del backar som man packar i lite av varje dvs , formpackar för vissa tillfällen och då är det bara att kasta ur dom i läpligt förråd när äventyret är slut och så blir man jätteglad fem år senare när man hittar en hel låda med bra och ha grejjor :rolleyes:

Annars har jag två rum med jaktgrejjor och laddutrustning mm och en ingångs garderob full med kläder som inte får plats i backarna :D:o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var nere i källaren för att försöka plocka i ordning på alla prylar som ligger på vapenskåp och överallt.

Plockade en stund men insåg att jag behöer mycket störra avlastningsytor en vad jag har i dagsläget.

Jag har beställt hyllor som ska sitta över vapenskåpen men det räcker inte.

Har lite div ammo som behöver lådor/hållare så man kan hålla ordning på dom samt laddkabler musslor och mycket annat som bara ligger.

HUR HAR NI DET?

Släng gärna upp lite bilder så jag kan få ideér om hur jag ska ordna till det.

/Lasse

När jag får en ledig stund ska jag göra ett fotoreportage.. eller får du komma hit och titta.. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Plastbackar är bra men med mitt ordningssinne kommer snart alla backar att vara fulla med samma saker, dvs bra att ha och skit.

Jag kan ju börja med att berätta lite hur det ser ut i dag. Orkar inte ta bilder.

Nu står två st vapen skåp brevid varandra och på dom ligger all sköns saker, hörselskydd handskar batterier öronmussor ja allt man kan ha i fickorna som man lägger ur när man ska lägga dit någonting annat :P

Mitt emot vapenskåpen står ett skåp där ligger div bra att ha kläder och brevid vapenskåpen står en klädhängare som är fylld med kläder på galgar och slängde över kanten......Gissa vems som är mina :rolleyes:

I laddrummet finns mestadels laddgrejor men även en multislip och en borrmaskin med laddare....

Till detta står det även ett tredje vapenskåp i hallen mellan de två rummen och däri finns det bara ammo.

I laddrummet ska det upp en hylla i tre plan där jag kan ha kulor tändhattar och verktygen även hylsorna räknar jag med att kunna klämma in där.

Över vapenskåpen ska jag sätta upp ett par hyllplan så jag kan lägga allt som är bra att ha där uppe så det blir lite mer överskådligt en vad det är nu.

Man kanske skulle ställa dit ett par plastbackar och lägga samma saker i varje, typ radio i en handskar i en ja ni vet.

Undrar om jag skulle kunna sköta det?

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en garderob för kläder och annat som kan va bra att ha i mitt "lekrum" som står brevid skåpet för pangarna, sen har jag ett skåp för krut och ammo.

+

en bokhylla för laddgrejjerna

ett skrivbord fullt med saket

ett akvarium med mina misshandlade firrar

+

ett golv fullt med saker som inte rymms någon annanstans :P:rolleyes:

Andreas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har mina saker lite överallt i hela huset, bilen och friggebodarna. Det är i alla fall positivt eftersom att man blir lika glad när man hittar en kikare eller något annat bra varje gång. Å andra sidan finns det ju några ställen att leta på när sakerna inte ligger där dom brukar vara.... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade kunnat lösa detta, hade jag kört ned på lockeriövningen ni ska ha så hade jag kunnat ta med allt som inte sitter fast och som kan vara kul att ha :blush:

Fan Waxin.. plocka med dej allt som det står Kal. 12 på så blir nog Lars lite glad, glöm bara inte bort att lämna det i Rimbo då du passerar :rolleyes:

Mvh!

Ja Hipp, Att ta med det från Småland är inga problem, men att släppa massa roliga prylar någon annanstans än hemma är jag lite mer osäker på.

Kanske någon form av byteshandel typ den till dig, och den till mig osv :wacko:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja Hipp, Att ta med det från Småland är inga problem, men att släppa massa roliga prylar någon annanstans än hemma är jag lite mer osäker på.

Kanske någon form av byteshandel typ den till dig, och den till mig osv :wacko:

Får nog sätta upp lite skyltar med OBEHÖRIGA ÄGA EJ TILLTRÄDE på :rolleyes:

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte monterbara "backar" från Biltema som jag har hylsor och annat i. En låda per kaliber. Sen har jag en låda med lösa handladdningsattiraljer såsom kruttrattar mm. Allt detta i en hylla på väggen i laddrummet. En låda enbart för vapenvård bl.a. Men det räcker inte på långa vägar. Laddbänken är totalt överfull med grejer, främst kulor. Och jag har en hylsstash på golvet. Rena kaoset...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rena kaoset...

Skönt att även strukturerade personer som du har kaos :rolleyes:

Ska kolla biltema vilka backar det kan vara.

Frun köpte en stor back med 6eller om det var 8 små lådor i från Ullared. Den är kanon att ha hylsor i. Ca 300.222 i varje lite låda.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tidigare hade jag ju i princip all utrustning för säsongen i min numera avlidna Caddy.. Ett hygglit bra system för man hade alltid allt med sig. Att sedan åka med någon annan när man skulle jaga var ju omöjligt.. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är endast personer med ett kaotiskt inre som måste ha ordning i sin omgivning!

Kaos är ett naturligt tillstånd - och man ska arbeta med naturen, inte mot den :rolleyes:

Funkar inte detta så kan man ju alltid skjuta upp problemet - bygg en vapenkasun på en 50-100 m2 där du kan husera med alla jaktattitaljer (finns väl alltid någon oanvänd ekonomibyggnad). Bygger du tillräckligt stort så kan du klara dig med plats tills du faller av pinnen och då är det ju barnen som åker på att städa. :ph34r:

MVH

Alias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-2426-1266869618_thumb.jpg

Några bra idéer?

<_<

Trodde aldrig du skulle städa nu ser det ju bra ut :wacko::D

Jag kan ju se en press och en burk krut i vart fall..

/Lasse som inte är värst längre

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har mina saker lite överallt i hela huset, bilen och friggebodarna. Det är i alla fall positivt eftersom att man blir lika glad när man hittar en kikare eller något annat bra varje gång. Å andra sidan finns det ju några ställen att leta på när sakerna inte ligger där dom brukar vara.... <_<

Samma här jag har spridit ut mina grejor lite överallt också!

Jag ser även en annan fördel med det, nämligen att dom tar inte lika stor plats då på varje ställe..... :wacko:

I källaren finns min laddutrustning, uppe på hallen vapenskåp, i en skrubb finns lite diverse prylar och jaktkläderna finns lite var stans i huset! Just det krut och tändhattar finns i ett andra skåp i vardagsrummet.

Kanske inte den ultimata ordningen men det är ju kul när man väl hittar det man söker.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har som jensa,backar!!! scan backar som passar till skotern och dom flesta måtten är i just backar..är med lock och har sorterat efter förmåga i spinnfiske,pimpel,gäddkrokar,kläder,jaktsaker,pejlar,västar,vinterkläder osv man kan stapla dom på höjden och väldigt bra kunna ha färdiga kit även typ för grytjakt,eftersök,fiske osv som är färdiga från sockar till kniv..

dock är bilen lika full av saker men har man 3 uppsättningar av allt så brukar man kunna få med sig grejerna... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...