Hoppa till innehåll

Påskjuten gris 2010314


N S

Recommended Posts

Nederlagets bittrerhet smakar faen..

Totalt slut är jag nu, inflamation i ögat igen, ryggen värker o benen känns som 2 stockar.

Jycken jobbade med grisen i 4 timmar.

Fast ståndskall 5 ggr, 4 ggr va jag inne men det va stört omöjligt att komma intill i skaren.

De gick loss när jag va 80-100 m ifrån.

Är övertygad om att det va ett ben av.

Skulle kunna vara käke.

Förvåndsvärt lite blod men mycket benflis, rörben troligast.

De hade spårat med bayrare först en 300m sen avbrytit.

Blackie spårade om löpan från start och vinklade av från deras löpa o där va blod.

Släppte henne när hon va het o hon gick ifatt o fick kontakt o höll den tills killarna kopplade henne när hon passerade en väg.

De ville avbryta, jag va slut, förbannade skare. Nästan bättre de vore lössnö...

Jag fick gå hela tiden, jävligt dåligt med plogade vägar.

Känns så in i h-vete fel men jag fick ge mig En halvmil från skottplats o jycken fick väl nån mil i benen.

Jag hade väl kortare sträcka o gå men skaren den bar iofs rätt mycket men när de går igenom så är de ju så ryggen håller på o gå av.. I skogen o planteringarna bär den dåligt..

De skulle göra ett försök till idag o jag ska o jobba..

Jo abstinensen har avtagit en del..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Glömde.. försökte ringa in en hund till så de helt enkelt kunde ta grisen men en va i stockholm o ett par svarade inte.

Sen hade jag bara en pinne kvar på batteriet på mobilen o fick lov o spara de jag hade för att kunna få tag på de andra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår hur du känner dig. Har fortfarande ont i ryggen sen fredags. :rolleyes:

Är jävligt svårt att lyckas ta sig in på stånden i det här föret. Är vi flera så försöker vi peta igång grisen och genskjuta. Men oftast lyckas det ju inte pga att jycken ligger för nära när det går i pass.

Sen beror det ju mycket på hur illa skadad grisen är också. Lina brukar köra slut på dom ibland så man kommer intill efter en stund. Tycker också det verkar som grisarna accepterar en efter några försök och släpper en lite närmare för var gång man försöker.

Låter lite konstigt med mycket benflis och lite blod. Träff långt ned mot klöven? För om det tar i benmusklerna så brukar det ju vara mycket blod, åtminstone i början.

Men visst fan känns det surt att lämna en skadad gris i skogen, även om man vet att man gjort vad man kan.

Ett mycket bra jobb enligt mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår hur du känner dig. Har fortfarande ont i ryggen sen fredags. ;)

Är jävligt svårt att lyckas ta sig in på stånden i det här föret. Är vi flera så försöker vi peta igång grisen och genskjuta. Men oftast lyckas det ju inte pga att jycken ligger för nära när det går i pass.

Sen beror det ju mycket på hur illa skadad grisen är också. Lina brukar köra slut på dom ibland så man kommer intill efter en stund. Tycker också det verkar som grisarna accepterar en efter några försök och släpper en lite närmare för var gång man försöker.

Låter lite konstigt med mycket benflis och lite blod. Träff långt ned mot klöven? För om det tar i benmusklerna så brukar det ju vara mycket blod, åtminstone i början.

Men visst fan känns det surt att lämna en skadad gris i skogen, även om man vet att man gjort vad man kan.

Ett mycket bra jobb enligt mig.

Jo, ju mer jag tänker på´t så lutar nog åt långt ner mot klöven.

12 minus va de visst sa de som satt i bilen.. jag frös väl inte direkt... :rolleyes:

Vi va ju ett par gubbar men svårt att passa o ta sig runt när det saknas farbar bilbväg.

Men de e klart, det hade nog varit bättre om vi hängt på 2 man efter hund o gris o en i bilen hela tiden.

Men problematiskt med sambandet.. jag fick ringa 118118 först.. hade inte killens mobilnr..

När sen det närmar sig batteritorsk så är man ju sparsam med ringandet..

Vi hängde iofs på i början och skiljdes vid första ståndskallet, 2 passade o jag gick på, en på inspåret men nasse ville inte hemmåt alls.

Sen hängde jag på o de andra blev efter.

Vet inte hur pass rutinerade de är på sånt här iofs.

Lite konstigt oxå för det syntes inget i spåret som tydde på att ett ben släpade.

Men skaren är ju så hård så det kanske inte syns.

Vi hittade nog en 10 bitar benflis på skottplats..

Totalt tror jag inte jag såg mer än 20-30 bloddroppar kanske fler iofs svårt o räkna...på de ca 300-400m vi spårade...

Sen såg jag inte mer en nått blodstänk efter ett par timmar o några km därifrån.

Jycken e ju lite märklig oxå.. verkar som hon nu för andra gången som jag märkt efter en 3 timmars jakt tar en paus...

Tystnar o är helt stilla en stund o man fattar inget, tror hon dött eller nått..

Tog mig dit o hon hälsar glatt o sen drar hon igen o fortsätter med grisen...

Antar att hon stannar o pustar o slickar tassarna eller va faen hon sysslar med.. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite konstigt oxå för det syntes inget i spåret som tydde på att ett ben släpade.

Men skaren är ju så hård så det kanske inte syns.

Vi hittade nog en 10 bitar benflis på skottplats..

Totalt tror jag inte jag såg mer än 20-30 bloddroppar kanske fler iofs svårt o räkna...på de ca 300-400m vi spårade...

Sen såg jag inte mer en nått blodstänk efter ett par timmar o några km därifrån.

Vi hade en träff i det som motsvarar handleden för ett år sedan. Vi hittade flera benbitar på skottplatsen men inte en enda bloddroppe. Var ioförsig barmark då och vi spårade inte många meter innan vi släppte men man tycker att man skulle sett någon droppe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jycken e ju lite märklig oxå.. verkar som hon nu för andra gången som jag märkt efter en 3 timmars jakt tar en paus...

Tystnar o är helt stilla en stund o man fattar inget, tror hon dött eller nått..

Tog mig dit o hon hälsar glatt o sen drar hon igen o fortsätter med grisen...

Antar att hon stannar o pustar o slickar tassarna eller va faen hon sysslar med

Det är inte så att det fryser fast is mellan trampdynorna på henne?

Jag har ju en som går ifatt grisen, skäller några minuter för att sedan leta upp mig. :blush: Sen när hon ser att jag är med så kan hon hänga på km vis och i flera timmar utan att ha kontakt med mig. Fattar ingenting av detta. :blink:

Men den andra är ju helt annorlunda. Hittar hon en skadad gris så skäller hon tills man nästan får bära ut henne ur skogen. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att det fryser fast is mellan trampdynorna på henne?

Jag har ju en som går ifatt grisen, skäller några minuter för att sedan leta upp mig. :blush: Sen när hon ser att jag är med så kan hon hänga på km vis och i flera timmar utan att ha kontakt med mig. Fattar ingenting av detta. :blink:

Men den andra är ju helt annorlunda. Hittar hon en skadad gris så skäller hon tills man nästan får bära ut henne ur skogen. :lol:

Hon är ju så korthårig så jag tycker inte det.

men hon haltar idag o har ont i höger framtass/ben.

Möjligt hon trampat igenom skaren någonstans o stukat sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

men hon haltar idag o har ont i höger framtass/ben.

Möjligt hon trampat igenom skaren någonstans o stukat sig.

Är ju mycket troligt att det kan vara något sånt.

Har du hört om de varit ute något mer?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är ju mycket troligt att det kan vara något sånt.

Har du hört om de varit ute något mer?

Nope, de har varit tyst i mobilen än så länge.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det tänkta eftersöket dagen efter blev det inget av....

Flera åtlar i närheten o de tänker ta den där...

Kanske funkar, jag vet inte. låter långsökt.

Inget jag kan göra nått åt är jag rädd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det tänkta eftersöket dagen efter blev det inget av....

Flera åtlar i närheten o de tänker ta den där...

Kanske funkar, jag vet inte. låter långsökt.

Inget jag kan göra nått åt är jag rädd.

Är ju tyvärr så det brukar bli. Att det inte följs upp något mer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det med rivjärnets hälta?

Hoppas att hon är återställd.

Att förlora ie missa att få tag på ett eftersökvilt är hårt.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det med rivjärnets hälta?

Hoppas att hon är återställd.

Att förlora ie missa att få tag på ett eftersökvilt är hårt.

/Christian

Tja.. när hon känner efter så haltar hon...

men hon känner ju sällan efter... ;)

Rätt sönderskuren runt klorna oxå.

Kan nog ge en del smärta, jävligt hårt och vasst i skogen nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rätt sönderskuren runt klorna oxå.

Kan nog ge en del smärta, jävligt hårt och vasst i skogen nu.

Är rätt märkligt. Lina har inte haft ett märke på tassarna efter alla timmar på denna jävla skare. Man tycker ju tassarna skulle vara uppslitna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är rätt märkligt. Lina har inte haft ett märke på tassarna efter alla timmar på denna jävla skare. Man tycker ju tassarna skulle vara uppslitna.

Lina har kanske hjälp med bättre manikyr ;)

En gissning kan ju va att Lina förmodligen har bättre tassar, o inte far omkring så in i h-vete.. Eller möjligen mer hår som skyddar.

Sen så är det väl så att har man väl skadat tassarna så tar det en jävla tid innan de läker helt.

Nytt slitage o man är på noll igen.

Blackies tassar va totalt slut i slutet på januari o det tar nog till Agusti ;) innan de är återställda helt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lina har kanske hjälp med bättre manikyr ;)

En gissning kan ju va att Lina förmodligen har bättre tassar, o inte far omkring så in i h-vete.. Eller möjligen mer hår som skyddar.

Sen så är det väl så att har man väl skadat tassarna så tar det en jävla tid innan de läker helt.

Nytt slitage o man är på noll igen.

Blackies tassar va totalt slut i slutet på januari o det tar nog till Agusti ;) innan de är återställda helt...

"Inte far omkring så in i h-vete"

Tror inte Lina vet hur man är still. ;)

Men visst har hon bra tassar. Men tycker att även hon borde känna av det. Är ju riktigt jävla skitföre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lina har kanske hjälp med bättre manikyr ;)

En gissning kan ju va att Lina förmodligen har bättre tassar, o inte far omkring så in i h-vete.. Eller möjligen mer hår som skyddar.

Sen så är det väl så att har man väl skadat tassarna så tar det en jävla tid innan de läker helt.

Nytt slitage o man är på noll igen.

Blackies tassar va totalt slut i slutet på januari o det tar nog till Agusti ;) innan de är återställda helt...

Min gamla Vorsteh hade oxå problem med tassar o klor, det var jaga en helg o halta i en månad, det är riktig öken det där.

kolla med en vet, om det finns nåt o smeta in tassarna med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min gamla Vorsteh hade oxå problem med tassar o klor, det var jaga en helg o halta i en månad, det är riktig öken det där.

kolla med en vet, om det finns nåt o smeta in tassarna med.

Salvor är väl mest till för trampdynorna?

Dom är det ju inge fel på.

Eller de är väl inget större bekymmer hur som.

Hon haltar inte alls nu när jag kom hem från jobbet.

Misstänker att haltandet kommit av en stukning.

Uppslitna klofästen har hon ju haft innan o de haltar hon inte nämnvärt för.

Lika odräglig som vanligt o verkar mer än väl utvilad...

Tror hon skulle jaga även utan tassar.... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...