Hoppa till innehåll

Fiske Säsong 2010


first_clas

Recommended Posts

Tio timmars fiskande och resultatet blev en fin öring på 700 g :lol: Fan den som ger sig

post-3684-1278599820_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 224
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    60

  • karelsk blandning

    35

  • first_clas

    29

  • Nils l

    27

Top Posters In This Topic

Posted Images

Med flera mil fångstarmar i mynningarna till älvarna är det inte så konstigt om det är nollresultat. Det blir säkert förbud mot sportfiske precis som med ålen medans rovfisket får fortgå oförminskat.

Ja du Nils det känns inte bra när man inte ens har ett napp från en lax. :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tio timmars fiskande och resultatet blev en fin öring på 700 g :( Fan den som ger sig

Grattis på dig! :D Bättre än inget men är det inte lite margert resultat på så många tim.? B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar :D

Jo fiske lyckan kunde ju ha varit bättre än den va.

Men hade trevligt sällskap och kaffe så man är nöjd ändå :)

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar B)

Jo fiske lyckan kunde ju ha varit bättre än den va.

Men hade trevligt sällskap och kaffe så man är nöjd ändå B)

mvh

Varsågod!

Ja, det kunde den verkligen ha varit. :wacko:

Det gör ju inte saken sämmre. Hade ni annat fuffels för er också ute efter bäcken??? ^_^B);):P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varsågod!

Ja, det kunde den verkligen ha varit. :wacko:

Det gör ju inte saken sämmre. Hade ni annat fuffels för er också ute efter bäcken??? ^_^B)B);)

Haha inget fuffens här inte. Bara kaffe och fiske + lite svordommar mot slutet :P

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha inget fuffens här inte. Bara kaffe och fiske + lite svordommar mot slutet :P

mvh

^_^:wacko:B) Det är ju lätt att säga. B);):PB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fisket går så dåligt så det är snart dax lägga av för i år och börja rikta in sig på förberedelser inför jakten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På söndag bär det av hit... :huh: Kristallklart vatten och vilda öringar på 1,5-2kg. Självklart är det torrflugefiske som gäller! :)

IMG_0776.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På söndag bär det av hit... :huh: Kristallklart vatten och vilda öringar på 1,5-2kg. Självklart är det torrflugefiske som gäller! :)

IMG_0776.jpg

..men det stället ligger då inte i Skåne iaf. Det ser ju trevligt ut. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

..men det stället ligger då inte i Skåne iaf. Det ser ju trevligt ut. :D

Nä, alldeles riktigt! Det ligger i Norge och i Jotunheimen och mer kan jag tyvärr inte avslöja. B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På söndag bär det av hit... :( Kristallklart vatten och vilda öringar på 1,5-2kg. Självklart är det torrflugefiske som gäller! ^_^

IMG_0776.jpg

Du har lika tur som jag. :) Dom lovar regn hela veckan. Jag har jobbat som en idiot och tagit extraskift med förhoppningen att man skulle få göra en init under ledigveckan. Det blir nog blykärnelina och streamer istället. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är man snart på väg upp efter Kalixälven för att tillbringa en kväll och natt där med älven, myggen och fiskarna i densamma. :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har lika tur som jag. :( Dom lovar regn hela veckan. Jag har jobbat som en idiot och tagit extraskift med förhoppningen att man skulle få göra en init under ledigveckan. Det blir nog blykärnelina och streamer istället. <_<

Fr.o.m tisdag skall där komma lite regn, men det är bara några futtiga mm. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är man hemkommen från gårdagskvällens och nattens äventyr men det blev 0 laxar och 3 gäddor däremot. <_< Nu blir kudden go framåt lunchtid. :P Ögonlocken är tunga nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är man hemkommen från gårdagskvällens och nattens äventyr men det blev 0 laxar och 3 gäddor däremot. <_< Nu blir kudden go framåt lunchtid. :P Ögonlocken är tunga nu.

Det är inte ens tusen laxar som hittat vägen förbi alla fällor så man ska ha en rejäl tur för att det ska bli något silvrigt.

Katastrof är ett lindrigt ordval.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte ens tusen laxar som hittat vägen förbi alla fällor så man ska ha en rejäl tur för att det ska bli något silvrigt.

Katastrof är ett lindrigt ordval.

Nej, det är nog inte det tyvärr! <_< Det är ju förjävligt att dom får lägga garn hur som helst el. nästan iaf. :lol: Hur fasiken ska det kunna bli någon tillökning av laxen på det sättet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte ens tusen laxar som hittat vägen förbi alla fällor så man ska ha en rejäl tur för att det ska bli något silvrigt.

Katastrof är ett lindrigt ordval.

över 9500 laxar har "tagit" sig förbi i torneälv,kalixälv ¨är inte lika bra då många går i ängesån,samt går i fallet så jag tycker det är överdrivit att klaga hela tiden på yrkes fisket som blir mindre och mindre varje år..

Ger inte mycket för den dära mikael som var i Lovikka och säger man ej får fisk,vet flera som fått fisk och sett från bron 50 talet laxar stiga i veckan, så att han inte tajmade rätt tid är olyckligt men sprida dynga ska man inte göra då han och jockfall båda är yrkes fiskare i mina ögon och ska hålla sig till fakta!

Tror värmen kan ha mycket och göra med samt denna vinter även..Lax ska man fiska inte hämta!

hur mycket lax försvinner inte på krokar/lång rev i östersjön mot laxfällor?

/Våga vägra underdimisionerat

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll hur mycket fisk som försvinner var. Uttaget är för stort och vi har problem med återväxten snart. De fritidsfiskare som fiskar med fälla i mynningarna gör så för att de har ett avtal med armen att tillhandahålla bostad,foder och hästar under krigstider. Uppfyller de sin del av avtalet eller kan man hävda att det inte gäller längre? Det rena yrkesfisket kan vi kanske inte göra så mycket åt och frågan är hur de enorma mängder senapsgas som dumpats påverkar fisket. Hur man tänker i regeringen har vi fått svar på när man förbjöd sportfisket efter ål och tillät yrkesfisket istället på västkusten. Logiskt? Nej men kommersiellt och lobbyistiskt rätt. Både harren och öringen har nästan försvunnit från luleälvens nedre delar och samma med siken. Jag minns hur det såg ut innan man började korttidsreglera. Vattenfall vill inte ta något som helst ansvar för att man dödat nästan alla norrländska älvar och man till och med hävdar att det är kommunernas ansvar att ta hand om återställandet. Det stod i tidningarna om Jokkmokk alldeles nyss. Jokkmokk som förövrigt är landet fattigaste kommun men med absolut mest intäkter inom kommungränserna. Fick dom bara pengarna från ett av kraftverken så skulle dom kunna asfaltera vägarna med rent guld och ge alla i kommunen någon miljon var i årsinkomst. Hela skiten stinker av kolonisationsanda söderifrån. Ja jävlar nu är hela dagen förstörd igen, nu är man förbannad och jag tror jag måste åka och fiska senare för att lugna ner mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just hemkommen efter ännu en bomresa. Det var fint väder nästan ända fram sen såg det ut så här. Gick inte att kasta överhuvudtaget. Hängde på en sjunklina och gjorde mitt bästa men det var ingen fisk i farten.

post-59-1279009523_thumb.jpg

post-59-1279009534_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just hemkommen efter ännu en bomresa. Det var fint väder nästan ända fram sen såg det ut så här. Gick inte att kasta överhuvudtaget. Hängde på en sjunklina och gjorde mitt bästa men det var ingen fisk i farten.

Det där ser inte speciellt trevligt ut. :D Konstigt nog i några sjöar/vaooendrag i trakterna kring Aneby så brukade jag ha ett riktigt grisfiske under och efter sådana oväder. :D Det är konstigt det där med fisket. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Till och med myggen hade flygförbud. Nu ska jag vänta minst tre veckor innan jag ens provar däruppe.

Stackars Flex om det ser ut sådär en hel vecka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var det Jerttajaure? Jag tyckte det såg ut som det.

Nej strax hitanför sjöfallet. Det såg ut som en vägg och blåste så att fluglinan kom tillbaka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...