Hoppa till innehåll

Luleskyttar!


eskimo1

Recommended Posts

Nu när banorna börjar komma fram skulle det inte gå att vi försöker samlas och skjuta lite. Jag, och säkert fler, har lite latmask då det gäller att komma iväg själv att skjuta. Om man skulle kunna träffas åtminstone en gång i vecka typ söndag eller nåt sånt.

Man får väl kolla upp vad som gäller för knöppelåsens bana för att få skjuta på 300 m vallen. Man behöver ju inte skjuta psg varje gång, skulle va kul med en liten kamp i tex 22 lr på lite håll åxå.

Vad sägs? Finns det intresse?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • eskimo1

    32

  • Hinkraka

    22

  • lillecab

    19

  • cypherpunks01

    13

Är något jag skulle vara intresserad av, kan bli lite motigt när man ska dit själv.

Perfekt! Du bor väl på heschön va?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Perfekt! Du bor väl på heschön va?

Japp, flera minuter bort. Var på 80 meters banan i går och det var väl lite små lerigt men mesta snön borta. Har ingen koll hur det ser ut på långhållsbanan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet du vad som gäller för att skjuta på 300m? Medlemskap eller nåt sånt? Bara så man slipper gnäll. Fast det är väl riskfritt då det aldrig är nån och skjuter :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet du vad som gäller för att skjuta på 300m? Medlemskap eller nåt sånt? Bara så man slipper gnäll. Fast det är väl riskfritt då det aldrig är nån och skjuter :rolleyes:

Jag vet inte exakt vad som gäller, men jag är ju medlem och det ska nog räcka. Och som du sa, det brukar inte vara så långa köer där. Har dessutom aldrig träffat på någon som frågat om det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra förslag! Skulle vara kul att prova 300 vallen och se om man ens kommer på tavlan. Har inte tid för gång i veckan men ett par gånger per sommar vore kul.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fint initiativ Mats :D

Visst är det en härlig tid framför oss när snön är bort och innan myggen vaknat så ta vara på den!

Har du vägarna förbi Umeå är det bara att packa med bössan och höra av dig så fixar jag något trevligt skytte

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fint initiativ Mats ;)

Visst är det en härlig tid framför oss när snön är bort och innan myggen vaknat så ta vara på den!

Har du vägarna förbi Umeå är det bara att packa med bössan och höra av dig så fixar jag något trevligt skytte

Inte omöjligt då vi säkert ska dit o hälsa på bekanta. Hur långa håll har du :)

Bra att vi är ett par intresserade. Jag kommer kanske inte heller ha tid varje vecka men chansen ökar katastrofalt om man är ett gäng och skjuter att man masar sig iväg B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt då vi säkert ska dit o hälsa på bekanta. Hur långa håll har du :(

Bra att vi är ett par intresserade. Jag kommer kanske inte heller ha tid varje vecka men chansen ökar katastrofalt om man är ett gäng och skjuter att man masar sig iväg :)

På godkänd bana är 575 längsta avståndet känns det klent kan jag fixa 1000 Yards skytte också ;)

Helt rätt det är en riktig vinn-vinn situation att vara flera skyttar man taggar varann att träna oftare och utbyter erfarenheter, tyvärr brukar det vara svårt att passa ihop för många och dessa trådar brukar sluta med X antal sidor ursäkter varför man inte kan åka och skjuta ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1000 yard kör vi då på ;) Hehe, skulle va kul att prova på riktigt långa håll. Skjutit på 500 m som längst men det var ju ingen konst :unsure:

Får väl hoppas det blir lite ursäkter. Men helt säkert är det att alla inte kan komma varje gång. Så är det ju om man har jobb eller familj.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli riktigt fint väder nu till helgen. Regn och svag vind på lördag, regn, snö och lite hårdare vind på söndag. Hade tänkt skjuta lite budget, 22 lr, på lördag kl 10 för att undvika värsta skitvädret.

Det står för övrigt inte så mycket vad som gäller på skjutbanorna i stadgarna, måste väl bara vara bra om folk är och tränar. Brukar ju för övrigt inte vara någon trängsel annat än när dom skjuter på älgbanan inför älgjakten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha något emot att hänga med någon helg om man har tid när ni ska iväg och skjuta. Dock så har jag aldrig provat skjuta på 300m, sen så har jag inte hunnit ta fram någon ammo jag har någon precision med heller. Men man kan väl ändå skjuta ett par skott och se hur det går.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går bra att skjuta på kortare håll åxå om man vill. Vitsen med det här är att det kanske är lättare att komma sig på banan och träna om man är fler, förhoppningsvis :rolleyes:

Sen vilket avstånd man dukar på är ju ointressant. Kommer nog själv skjuta en del på kortare håll i sommar. Är ju träning det med.

Hur gick det Lagnis? Vart det nå skytte mellan skurarna :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur gick det Lagnis? Vart det nå skytte mellan skurarna :rolleyes:

Körde stående med stöd på 80 meters banan, då står man under tak och mår gott. Var nog tur det för det var mer ihållande än skurar. Hade med mig Cederlund som snart ska göra skjutdelen av jägarexamen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Se där. Är det du som lurat in han i skyttet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Se där. Är det du som lurat in han i skyttet?

Får nog ta på mig en del av skulden. Han är vänsterskytt och har väl tänkt skaffa hagelbössa, 22:a och toppjaktsbössa i den ordningen. Om du ser nå felvända bössor så hojta till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det vänsterpangar i cal .22?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det vänsterpangar i cal .22?

Jag är ganska säker på att CZ gör sådana, vet inte om det finns några fler.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det vänsterpangar i cal .22?

utan att kolla efter om det finns så känns det lite oseriöst att man INTE tillverka vänsterstudsare i 22lr

för många är ju lite vanskapta tyvärr :lol: och halvautos är egentligen inget bra alternativ till vänsterskyttar heller

*edit så kan jag bekräfta att cz gör 22lr-22wm i vänsterutförande men sen verkar det vara riktigt tunnsått med andra tillverkare

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var och kollade på 300 meters banan idag, lite småblött men annars ok. Enda restriktionen under helgerna är att man inte får skjuta där på söndagar mellan 12-15.

Bänken som dom har ställt på 200 meter ser väldigt ensam ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tänkte försöka släpa mig ut till banan på Lördag förmiddag. Nån som är sugen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka släpa mig ut till banan på Lördag förmiddag. Nån som är sugen?

Hade tänkt ladda och slösa några skott till 222an här under friskiftsveckan. Vilken tid hade du tänkt ut?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...