Hoppa till innehåll

Luleskyttar!


eskimo1

Recommended Posts

Nästa helg kan jag nog. Eller så bestämmer man sig för den :rolleyes: Har förhoppningsvis fått underbeslaget då med till remmyn.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • eskimo1

    32

  • Hinkraka

    22

  • lillecab

    19

  • cypherpunks01

    13

Kan hända jag är hemma men osäker och så hoppas jag ha fått licensen tills dess... Men får väl ta med 222an om inte annat :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då säger jag såhär:

Lördag 28/8, samling vid 300m banan på knöppeln 14:00. Då borde jägarna hunnit få tillbaka fågelhunden, och rådjursvakaren hunnit vila middag.

Mitt tips är att ta med:

* bössa som går att skjuta 300m med (undvik att ta tunga kalibrar med rekyldämpare ;) samt iaf 2st klickpatroner

* 22lr för lite korthållsskytte

* matta att ligga på för liggande skytte

* kaffe

* ammo

* hörselkåpor

Jag tar med bullar och lite sånt. Vi skjuter och fikar, om vartannat, och har kul!

Förhoppningsvis har jag fått hem en .222rem då som jag vill testa lite, och jag jag har min 6.5*55 som gärna blir luftad.

Så... vad har ni att komma med? ;)

Jag står för måltavlor med!

Kom igen nu, om åtminstone 5pers skriver här att de kommer, så kör vi!

mitt mobilnr är 073 - 837 03 42

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då säger jag såhär:

Lördag 28/8, samling vid 300m banan på knöppeln 14:00. Då borde jägarna hunnit få tillbaka fågelhunden, och rådjursvakaren hunnit vila middag.

Mitt tips är att ta med:

* bössa som går att skjuta 300m med (undvik att ta tunga kalibrar med rekyldämpare ;) samt iaf 2st klickpatroner

* 22lr för lite korthållsskytte

* matta att ligga på för liggande skytte

* kaffe

* ammo

* hörselkåpor

Jag tar med bullar och lite sånt. Vi skjuter och fikar, om vartannat, och har kul!

Förhoppningsvis har jag fått hem en .222rem då som jag vill testa lite, och jag jag har min 6.5*55 som gärna blir luftad.

Så... vad har ni att komma med? ;)

Jag står för måltavlor med!

Kom igen nu, om åtminstone 5pers skriver här att de kommer, så kör vi!

mitt mobilnr är 073 - 837 03 42

Ska försöka komma och som det ser ut nu så ska det nog gå vägen... Har ingen jakt planerad då men kanske måste ut i skogen och förbereda inför älgjakten men tror det ska kunna vänta en helg ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag lade tiden 14:00 för att folk skall kunna vara i skogen HELA morgonen och mitt på dagen, sedan komma och slappna av lite :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag lade tiden 14:00 för att folk skall kunna vara i skogen HELA morgonen och mitt på dagen, sedan komma och slappna av lite :)

Far jag iväg till skogen så är jag borta hela helgen är så långt köra... så inget man gör över dagen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket bra initiativ!

Vet ännu inte om jag kan, men sugen är jag.

300m har jag aldrig provat (mer än på en skadskjuten älg en gång) så det skulle vara kul att se hur det tar på det avståndet.

Ni ser väl om jag dyker upp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga säkert åt något håll, har inte någon ammunition större än 22 long just nu, fast det är ju ganska enkelt ordnat, men eftersom fågelsäsongen har börjat då så kan jag inte säga säkert när jag är tillbaka från skogen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga säkert åt något håll, har inte någon ammunition större än 22 long just nu, fast det är ju ganska enkelt ordnat, men eftersom fågelsäsongen har börjat då så kan jag inte säga säkert när jag är tillbaka från skogen.

Skulle kunna tänka mig att även om du är utan ammo och hemma så är du jäkligt välkommen och komma och ta en kaffe å surra lite... Mvh Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ, eller hur det nu stavas :blush:

Själv så har jag brutit nyckelbenet tidigare i sommar, så tyvärr har det inte pangats ngt på nästan 2 månader, men nu har jag testat mitt nya nyckelben, och det "Verkar oavbrutet" (Har skjutit några skott utan att skrika pga smärta) -_-

Samma dag som den här träffen så har mitt jaktlag bokat en älgbana 10.00-12.00, och kl 14.00 ska de även skjuta "Björnpasset" :ph34r: .

Men om jag hoppar över det senare så kommer jag också till Luleå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då säger jag såhär:

Lördag 28/8, samling vid 300m banan på knöppeln 14:00. Då borde jägarna hunnit få tillbaka fågelhunden, och rådjursvakaren hunnit vila middag.

Mitt tips är att ta med:

* bössa som går att skjuta 300m med (undvik att ta tunga kalibrar med rekyldämpare :ph34r: samt iaf 2st klickpatroner

* 22lr för lite korthållsskytte

* matta att ligga på för liggande skytte

* kaffe

* ammo

* hörselkåpor

Jag tar med bullar och lite sånt. Vi skjuter och fikar, om vartannat, och har kul!

Förhoppningsvis har jag fått hem en .222rem då som jag vill testa lite, och jag jag har min 6.5*55 som gärna blir luftad.

Så... vad har ni att komma med? :blush:

Jag står för måltavlor med!

Kom igen nu, om åtminstone 5pers skriver här att de kommer, så kör vi!

mitt mobilnr är 073 - 837 03 42

Får nog med mig en till från boden som kommer och skjuter... Har tjatat att han ska göra en användare på forumet men han är inte så snabb av sig -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så med Mats, Roger, Jag, samt CJL och hans kompis, är vi fem. Om väder tillåter så är vi där =)

Mitt tips är att ta med iaf 30 skott, utöver klickpatroner (2st) så vi verkligen kan skjuta ordentligt. Detta till bössan som skall klara upp till 300, sen om ni tar med 22LR skadar det ju inte :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så med Mats, Roger, Jag, samt CJL och hans kompis, är vi fem. Om väder tillåter så är vi där =)

Mitt tips är att ta med iaf 30 skott, utöver klickpatroner (2st) så vi verkligen kan skjuta ordentligt. Detta till bössan som skall klara upp till 300, sen om ni tar med 22LR skadar det ju inte :blush:

Kanske man skulle införskaffa klickpatroner :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det enklaste sättet att införskaffa bra klickpatroner, om man handladdar eller har någon som gör det åt en, så tar man en tomhylsa skjuten i vapnet, och kalibrerar den, sätter i en kula och crimpar/limmar fast den. Sedan sätter man en suddbit i hålet för tändhatt så att det blir något motstånd som tändstiftet slår mot.

Det är enklaste modellerna =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade ju klickpatroner till bössan jag sålde men inte till någon av dom jag har kvar men löser sig nog :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu luktar det som om det blir av! Kolla av här så blir det uppdaterat under veckan som kommer!

Nu blir det handladdning inför nästa helg, ja och ladda mig själv inför onsdagens sjöfågelpremiär =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Kanske dags dra i hop en dag igen på knöppelåsen ? Vad tror ni om det ?

Funderar allvarligt på ta mig dit sj i dag vid 17 tiden...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade man bara haft nåt att skjuta med så :rolleyes:

Har du inget skjuta med ? :rolleyes:

Jag är så grymt sugen på testa min ljuddämpare fick pipan gängad i går :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä bössan är i delar, som vanligt :rolleyes: Å Zeissen är såld så jag har inget att kika genom heller.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Men idag ska man på banan då det bara är -15 grader. Då slipper man myggen. SoB:n ska skjutas in och även så 243:an för div rävvak. Nån som hakar på? Blir nog vid 12 tiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...