Hoppa till innehåll

Tillvägagångssätt ladda okänd kula


domch

Recommended Posts

Det är bra att du driver på detta Tolma när jag har snudd på givit upp. Måste låta detta vila lite innan jag orkar ta tag i det igen. Utan att ha fått patronläget uppmätt så menar jag på att det inte är speciellt rymligt m a p att jag i princip måste skruva ner alla verktyg jag provat ner så det tar i hylshållaren innan jag kan kamra hylsorna i geväret. Icke heller är det ombrotschat. Det är en Sako 85 Hunter .308 win som jag köpt ny.

Ringde en livlina som rekommenderade mig Lee Factory Crimp-tool som kan rätta till sådana här problem. Som sagt, jag har köpt nya Redding 3 die-set och till och med fått detta problem när jag endast kört neck-sizing. Dock har jag bara använt mig av Norma-hylsor, kan ju vara idé att pröva Lapua.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker också att sotandet börjar efter att jag skjutit ett par patroner och sedan bara blir värre och värre med varm pipa. Jag har bara svarvat när det varit absolut nödvändigt också för den delen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag har nu kunnat mäta upp på ett tillförlitligt sätt att jag kalibrerar hylsorna 0.08 mm. Varken mer eller mindre. Jag kan inte tänka mig att felet ligger någonstans i mitt laddande längre. Det sotar fortfarande kan tilläggas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Prövade några smällar med Norma 150 gr FMJ och N 202 42.5 grains. Använde Lee Factory Crimp die och då såg det bra ut. Kanske inte 5 smällar är nog för att säga att det löst problemet till 100% men direkt jag sköt handladdat utan Lee FC die sotade det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...