Hoppa till innehåll

tunna till åtel


Gustafsson

Recommended Posts

Tänkte införskaffa en såndär blå tunna som ett billigt substitut istället för foderaoutomat. Vart köper ni sådana tunnor? :rolleyes:

Fråga nummer 2 - Ska man satsa på att ha tunnan på marken "rulltunna" eller hänga den en liten bit ovan marken i ett rep mellan två träd?

Mvh Rasmus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brukar inte vara några problem att få en rödfärgstunna från någon som håller på med sprutmålning av lador.

Men till rulltunna funkar det utmärkt med en vanlig 25 liters dunk, typ spolvätskedunkar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag fick min tunna av en målare i grannbyn till musköt B) men som rulltunna så tycker jag med att du ska ha en vanlig dunk. det bästa med dunkarna har jag kommit på att när dom står upp, jag reser upp dom varje gång jag är på åteln, så kommer det inte in regn och förstör fodret. det gör det mycket mer på en tunna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fixade en dunk, tackar för tipsen :D

nu måste jag dock fixa mig ett par stycken till då jag fick plats i ett jaktlag där jag ska bygga ett par åtlar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag fick min tunna av en målare i grannbyn till musköt :) men som rulltunna så tycker jag med att du ska ha en vanlig dunk. det bästa med dunkarna har jag kommit på att när dom står upp, jag reser upp dom varje gång jag är på åteln, så kommer det inte in regn och förstör fodret. det gör det mycket mer på en tunna!

Antar att det är samma ställe som mina kommer ifrån. B) Fast jag har bara tunnorna till att förvara fodret i hemma.

Vi reser också våra dunkar. Perfekt indikator på om där varit gris.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...